Idag är det 19 år sedan den första Xboxen presenterades - av The Rock och Bill Gates

Robot
Idag är det 19 år sedan den första Xboxen presenterades - av The Rock och Bill Gates

Hur många sekunder klarar du att titta innan du greppar efter skämskudden?

#bill-gates, #the-rock, #xbox


Medlem

Totalt missat detta!
Nu måste jag sälja mitt PS4 och köpa ett XBox istället bara pga Rock!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Var ju riktigt bra jämfört med magplasket som Xbox one-presentationen var.

Medlem

Ha ha! Vadå kör efter manus, så stelt men kul kombo!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Var ju riktigt bra jämfört med magplasket som Xbox one-presentationen var.

tv, tv,tv, Sports, Sports, Sports
Precis det man vill ha med sin konsol


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jo det kommer man ihåg. Ohhh vilken dinosaur man är. "Back in my day" ni ungdomar vet inte vart allt började. Just Xbox 1. Den. Var ganska banbrytande. Mycket teknik i den gjorde Microsoft som standard idagens konsoler.

Som gamla Gamer måste jag för alla gamers vägar säga. Tack. Tack Microsoft. För allt ni har gjort för spelbranschen.

eld
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ohhh vilken dinosaur man är

Skrivet av Freeman79a:

"Back in my day" ni ungdomar vet inte vart allt började

Skrivet av Freeman79a:

Som gamla Gamer måste jag...

Jag när jag läser detta:

Medlem

Har en Super Play(#60), i obruten plast med titeln;
"Xbox - allt du behöver veta om microsofts monster"

Då(mars 2001) kostade Sveriges ledande tv-spelstidning 49:50:-
Samma tidning skrev då om Hideo Kojimas PS2-debut med Zone of the enders!

Fast infon kunde vara upp till en månad gammal, så var den för läsaren ny. Det var tider det!

Saknar det nummer från när första titten på Playstation kom. Kan det varit 1995?
De förrenderade bilderna på Wipeout fick fart på fantasierna om framtiden. Redan då pratade man om ray-tracing. Har nog aldrig varit så nära hjärtsnörp som när introt på det spelet sedan kördes framför mina ögon för första gången på hög volym.

Tiden har gått så fort. Från 4MB VRAM till en halv terrabyte SSD. What a time to be alive!

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jo det kommer man ihåg. Ohhh vilken dinosaur man är. "Back in my day" ni ungdomar vet inte vart allt började. Just Xbox 1. Den. Var ganska banbrytande. Mycket teknik i den gjorde Microsoft som standard idagens konsoler.

Som gamla Gamer måste jag för alla gamers vägar säga. Tack. Tack Microsoft. För allt ni har gjort för spelbranschen.

Om du är en dinosaurie, då är jag en trilobit i sammanhanget. Dagens ungdomar 🤦


signatur

IDKFA

NuZ
Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Om du är en dinosaurie, då är jag en trilobit i sammanhanget. Dagens ungdomar 🤦

Fan jag är född 87 och minns detta mycket väl. Så gammal som ni fossila herrar behöver man inte vara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Cornelia:

Tiden har gått så fort. Från 4MB VRAM till en halv terrabyte SSD. What a time to be alive!

+1 för Two Minute Papers-referens! 😊

Medlem

Ähh, var ju inte så länge sen Minns när Sega Mega drive lanserades i Sverige. Den konsolen som jag dock blev mest imponerad av när jag såg den första gången var NeoGeo. Sjukt snygg grafik, precis som arkadspelen tyckte man då. Sen var den ju sjukt dyr och så här i efterhand som var det väl mycket yta men rätt kass gameplay i många NeoGeo spel även om det fanns en hel del guldkorn.

Medlem

Är ju rätt äkta att Xbox snart firar 20 år! Hur många konsoltillverkare utöver Sony och Nintendo kan matcha det? Inte ens SEGA var väl med så länge om jag skjuter från höften?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Är ju rätt äkta att Xbox snart firar 20 år! Hur många konsoltillverkare utöver Sony och Nintendo kan matcha det? Inte ens SEGA var väl med så länge om jag skjuter från höften?

Så är det, 1983-2001 som konsoltillverkare för Sega. Helt otroligt konstigt det känns att Microsoft varit med längre.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ambassadör
Xbox

Härligt old school! Den fete handkontrollen går inte av för hackor.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar