Xbox Game Pass - Januari

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Januari

Första laddningen spel till Xbox Game Pass för året har avslöjats och det är en något mindre mängd (hittills, det kommer mera under andra halvan av månaden) än vad vi fick under december.
Xbox Game Pass inledde som bekant året med att surprise droppa GTA V på tjänsten, och nu kommer alltså Tekken 7, Frostpunk och Sword Art Online: Fatal Bullet till konsol. På PC dyker Frostpunk och FTL upp "snart", inga specifika datum för PC alltså.

Nya titlar:

GTA V (Tillgängligt nu, konsol)

Frostpunk: Console Edition (9 jan konsol, PC tba)

Sword Art Online: Fatal Bullet (9 jan, konsol)

Tekken 7 (16 jan, konsol)

FTL- Faster Than Light (tba, PC)

Ett par spel lämnar också tjänsten snart, LEGO City Undercover och Just Cause 3 säger adjö för den här gången.

Xbox Game Pass

#xbox #xbox-game-pass #nyhetstips


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Kul att du är tillbaka Mycket trevligt att få alla Xbox-nyheter samlade.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kul att du är tillbaka Mycket trevligt att få alla Xbox-nyheter samlade.

Tack! Nu kör vi stenhårt 2020


signatur

Jump in.

Medlem

Äntligen, kör hårt Mortaigne!

Backloggens befriare

Gah… Jag är galet sugen på Frostpunk och har varit sedan länge... Jobbigt det blev nu...


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Äntligen, kör hårt Mortaigne!

Skrivet av keffkebab:

Gah… Jag är galet sugen på Frostpunk och har varit sedan länge... Jobbigt det blev nu...

Hehe, jag tänkte på dig när jag såg det. Vet att du sagt något om det tidigare


signatur

Jump in.

Medlem

Började spela lite FTL(Tack Epic hehe) för första gången igår, har även lirat en del idag, 9 timmar gick ganska fort under dessa två spelsessioner.

Kan rekommendera av det jag spelat iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

https://i.imgur.com/pQL2ExF.jpg

Hehe, jag tänkte på dig när jag såg det. Vet att du sagt något om det tidigare

Ska det komma sådana kvalitetsspel till PC kanske man får behålla tjänsten ändå...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Game pass till pc har verkligen inte varit någon hit på sistone. De får skärpa sig nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sillgam:

Game pass till pc har verkligen inte varit någon hit på sistone. De får skärpa sig nu.

Hur så? Fungerat dåligt eller har det inte funnits några spel som intresserar dig?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Syftar på spelutbudet. Till konsol kommer titlar som GTA V och Witcher 3 medan PC får FTL. Tycker Microsoft får ge mer kärlek till PC helt enkelt. Förhoppningsvis kan deras kommande streamingtjänst göra att tjänsten blir mer lik playstation now. I så fall kan jag åtminstone få spela gamla (exklusiva) konsolspel på en plattform de normalt sätt inte fungerar på.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sillgam:

@uberpwnage2.0: Syftar på spelutbudet. Till konsol kommer titlar som GTA V och Witcher 3 medan PC får FTL. Tycker Microsoft får ge mer kärlek till PC helt enkelt. Förhoppningsvis kan deras kommande streamingtjänst göra att tjänsten blir mer lik playstation now. I så fall kan jag åtminstone få spela gamla (exklusiva) konsolspel på en plattform de normalt sätt inte fungerar på.

Jag skulle gissa att pc-Game Pass inte är fokus nu, utan att få så många att köpa Xbox One och använda tjänsten där så att de redan är hookade när nästa plattform släpps. Det blir första gången lanseringstitlar inte kommer spela så stor roll, bara logga in och fortsätta lira upphottade varianter du redan är igång med. Enhanced for One X kommer bli Enhanced for Series X.


signatur
Ambassadör
Xbox

Värt också att påpeka att PC-tjänsten fortfarande är i beta och kostar hälften så mycket som konsolvarianten (45kr/mån).


signatur

Jump in.

Medlem

Jag som precis köpte Frostpunk. Oh well

Medlem

Jag vänta på att ff serien ska komma till game pass pc.

1
Skriv svar