Poängen: Hade ändå inte det som jag trodde att jag hade

Inaktiv
Poängen: Hade ändå inte det som jag trodde att jag hade

Jag gillar utveckling men vissa saker är jag ändå skeptisk till.
När jag i april förra året hörde talas om blip för första gången så blev jag rädd och skeptisk till det. Sen på nyår så var det en person som jobbade inne i en butik som bara tog min sambos kort och blipade det utan att ens fråga om han fick det när vi skulle betala.
Visst det blev rätt men det var ändå otäckt att han kunde göra något utan att vi fick godkänna det.

Så idag ringde jag till spärrservice och stängde av blip från mitt kort. Sen nu på kvällen när jag jämförde mitt kort med min sambos så upptäckte jag att eftersom jag fick mitt kort före hon fick sitt senaste kort så har jag inte ens blip på mitt kort.
Ja, ja. Då lär det väl ändå vara avstängt när jag får ett nytt kort.

Medlem

Blippa är ju det bästa som hänt sen skivat bröd typ. Alltså enkelheten att bara blippa mindre inköp. Säkerhetsmässigt är det helt ok med för det finns olika spärrar för inköp. Tappar man kortet så ersätter banken de småsummor de eventuellt kan lyckas blippa till sig.

Medlem

Blipp är episkt. Så jävla klockrent att bara kunna slänga fram handleden med sin smartklocka och betala istället för att behöva mecka med kortet.

Medlem

Jag tycker det är jättebra men tyckerman inte om det är det bara att stänga av. Med mitt länsförsäkringar betalkort kan jag sätta på och av det direkt i appen.

Inaktiv

Men det ironiska i texten är ändå att jag vet så lite om en sak och tror att jag också hade det och sen hade jag inte ens det.

Men det är bra att det passar vissa, men farfar här tycker fortfarande att det är en för otäck utveckling, tur att det går att stänga av, bara att jag själv hellre hade velat att det hade varit att man måste sätta igång funktionen på sitt kort om man vill ha det istället, så att det inte bara är för vissa att ta betalt utan att man godkänner det.

När jag berättade det för en annan person så sade den att han i den butiken gjorde fel eftersom att han egentligen hade varit tvungen att fråga först, jag kan inget om dessa regler men det lät logiskt i alla fall.

1
Skriv svar