Förbokning av Cyberpunk 2077 Collectors Edition

Medlem
Förbokning av Cyberpunk 2077 Collectors Edition

Hej!

Jag är en av de som förbokade Cyberpunk 2077 Collectors Edition (PC) på GameStop Sverige i början på juni 2019. Den var redan slutsåld i nästan alla butiker, exempelvis Webhallen, Spel&Sånt när jag gick in på förbokningssidan av Cyberpunk i samband med "släppet", förutom GameStop.

Tidigare i november kontaktade jag GameStop för att kontrollera angående min order, då man läst nyheterna om nedläggningen i Sverige. Allt verkade vara okej enligt supporten, då jag uppfattade att jag skulle få min produkt levererad till min lokala butik vid release. Bra tänkte jag, men hade magkänsla att det kommer säkert bli problem i alla fall.

I slutet på december kontaktar min lokala butik mig per telefon att de inte kommer kunna fullfölja min order på grund av nedläggningen och ville därmed informera mig om situationen. De nämnde att eventuellt GameStop Sverige kan hitta någon lösning (ex. att produkten skickas vidare till annan GameStop butik tills den stänger, de skickar vidare den till en annan GameStop butik tills den stänger osv.), men mycket var osäkert. Många spekulationer. Verkar som att de fått mycket lite information angående detta. De nämnde också att min lokala butik stänger i början på januari. "Så tidigt?", tänkte jag efter samtalet.

Kontaktade GameStop Sverige supporten igen tidigare i veckan och fick nu svar att verkar vara mycket osäkert om produkten överhuvudtaget kommer kunna levereras i och med att många butiker stänger första kvartalet i år.

Är det någon mer än jag som är i samma situation?

Jag har även kontaktat Game i Storbritannien då jag såg att de ännu inte hade sålt slut. Dock fick jag svaret att produkten var för tung och för dyr, för att transporteras till Sverige.

Såg så mycket fram emot denna Collectors Edition!

Om någon av er som läser detta förbokade en extra CE av Cyberpunk 2077 (PC), är ni välkomna att kontakta mig!

Trevlig dag på er!

EDIT: Kontaktade distributören Bandai Namco idag (8/11), dock kunde de inte med säkerhet lova att produkten skulle säljas via deras hemsida.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Sur nitlott. Nåja, bättre lycka nästa gång.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Men jag fick en liten idé - kan du inte ta en weekend till Storbritannien och ta med dig ett packet hem? Två fina flugor i en smäll!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Men jag fick en liten idé - kan du inte ta en weekend till Storbritannien och ta med dig ett packet hem? Två fina flugor i en smäll!

Om den inte är slutsåld vid release och om jag inte fått något napp tills dess, kan det absolut vara en idé.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Gick även bet hos Bandai Namco idag.

Ska höra av mig till CD Projekt Red, och se om de har någon bra idé. Annars får jag väl boka ToR till Storbritannien.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Nu har GameStop annullerat samtliga beställningar.

Ni som vill ha Collectors Edition av Cyberpunk 2077 gå in här: https://www.coolshop.se/produkt/cyberpunk-2077-collectors-edi... (PC)

Först till kvarn!!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

1
Skriv svar