Pokémon Sword och Shield får två expansioner med hundratals pokémon

Robot
Pokémon Sword och Shield får två expansioner med hundratals pokémon

Det rör sig dock om gamla bestar och inte nya.

#nintendo-switch, #pokémon-shield, #pokémon-sword


Moderator | Testpilot

Egentligen borde ju allt det här ha funnits i grundspelet med tanke på hur tunna de är. Å anda sidan är det bra att vi slipper köpa "Ultra Sword and Shield".

Två stycken områden i stil med Wild Area, som dessutom är större och med fokus att utforska. Det kan bli bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Oh well, expansions igen var första tanken. Andra tanken var att det är skönt att slippa köpa ett helt nytt spel och börja om igen.

Ser fram emot detta!

Medlem

Och här sitter jag och väntar på Ruby /sapphire eller gold/silver till switchen ;/

Medlem

Jag har inget emot att nya områden, nya variationer av pokémons och ny content i allmänhet säljs, men då hoppas jag också att de äldre pokémons är gratis för alla vid tillägget. Till exempel Slowpoke som visas i trailern, det är en ny variant, det är okej men då bör originalet vara gratis för alla oavsett ifall de äger expansionet eller ej.

Medlem
Skrivet av JanA:

Och här sitter jag och väntar på Ruby /sapphire eller gold/silver till switchen ;/

Ah, en emulator och store för äldre spel hade varit något!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rasmous:

Ah, en emulator och store för äldre spel hade varit något!

Folk meme:ar ofta om att man alltid köper om alla spel på nya konsolen, men till Switch om någonsin är det ju faktiskt värt. Bärbart och på TV:n.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Folk meme:ar ofta om att man alltid köper om alla spel på nya konsolen, men till Switch om någonsin är det ju faktiskt värt. Bärbart och på TV:n.

Känns lite som en annan sak när det nu gäller såpass äldre spel som spel till GBA som inte finns att få tag i längre förutom på andrahandsmarknaden, och där är det inte billigt att få tag i en konsol heller. Kan inte tänka mig att Nintendo inte släpper en emulator i framtiden, konsolen i fråga är perfekt för det. Personligen hade jag köpt Golden Sun serien direkt!

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Egentligen borde ju allt det här ha funnits i grundspelet med tanke på hur tunna de är. Å anda sidan är det bra att vi slipper köpa "Ultra Sword and Shield".

Två stycken områden i stil med Wild Area, som dessutom är större och med fokus att utforska. Det kan bli bra.

Jag undrar hur mycket större de kommer att vara. Dessutom vill jag se prislappen. Över 300 kr och jag kommer faktiskt få lite tillfällig smådamp även om jag vet att jag kmr att förboka båda två! xD

Samtidigt fick jag tillfällig damp när jag såg EN TILL OCH NY EXP SHARE. Kom igen, är deras målgrupp drug addicts som måste få XP var sjätte sekund? (P.S. Det var ett skämt). Så länge man kan stänga av det så har jag inget emot valmöjligheter.

Nyckelordet är VALMÖJLIGHET. Bristen på valmöjligheter är vad som förstört många moderna spel för mig, inklusive Pokémon, för att kunna njuta av dem till deras fullaste potential.

Hursomhaver, det blir ett mysigt genomspelande återigen! ^_^

Moderator | Testpilot
Skrivet av AplAy:

Jag undrar hur mycket större de kommer att vara. Dessutom vill jag se prislappen. Över 300 kr och jag kommer faktiskt få lite tillfällig smådamp även om jag vet att jag kmr att förboka båda två! xD

Samtidigt fick jag tillfällig damp när jag såg EN TILL OCH NY EXP SHARE. Kom igen, är deras målgrupp drug addicts som måste få XP var sjätte sekund? (P.S. Det var ett skämt). Så länge man kan stänga av det så har jag inget emot valmöjligheter.

Nyckelordet är VALMÖJLIGHET. Bristen på valmöjligheter är vad som förstört många moderna spel för mig, inklusive Pokémon, för att kunna njuta av dem till deras fullaste potential.

Hursomhaver, det blir ett mysigt genomspelande återigen! ^_^

Båda expansionerna kommer att totalt kosta 300 kr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag är uppriktigt förvånad över hur positiva folk är till detta. Inte nog med att de nu ska börja köra med paid DLC riktigt tätt inpå originalreleasen (vilket tyder på att detta materialet mer eller mindre funnits redan vid release) så släpper de två separata expansioner till de olika versionerna, istället för en enda expansion man kan använda till båda?

All aboard the greed train, säger jag. Detta är inte synonymt med hur Nintendo brukade vara enligt mig.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag har inget emot att nya områden, nya variationer av pokémons och ny content i allmänhet säljs, men då hoppas jag också att de äldre pokémons är gratis för alla vid tillägget. Till exempel Slowpoke som visas i trailern, det är en ny variant, det är okej men då bör originalet vara gratis för alla oavsett ifall de äger expansionet eller ej.

Det kommer inte vara gratis, såklart. Så det är ingen idè att du eller någon annan hoppas på det.

Medlem
Skrivet av sitman:

Det kommer inte vara gratis, såklart. Så det är ingen idè att du eller någon annan hoppas på det.

Menade inte att jag hoppades på det men snarare uttryckte bara hur jag anser det bör skötas. Jävligt scummy att sälja gammal content.

Edit: Tja ser man där, jag hade inte några förväntningar alls men de tycks ha skött det ordentligt!

(Under "Free Update")

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Menade inte att jag hoppades på det men snarare uttryckte bara hur jag anser det bör skötas. Jävligt scummy att sälja gammal content.

Edit: Tja ser man där, jag hade inte några förväntningar alls men de tycks ha skött det ordentligt! https://cdn.discordapp.com/attachments/301487734269149184/665...
(Under "Free Update")

Står även i det finstilta att du inte kan hitta dem i basspelen förutsatt att du inte trade:ar till dig dem
Men det kanske var det du syftade på

Medlem
Skrivet av sitman:

Står även i det finstilta att du inte kan hitta dem i basspelen förutsatt att du inte trade:ar till dig dem
Men det kanske var det du syftade på

Ja, det var vad jag syftade på. Även om alla pokémons hade varit tillgängliga från början på release så finns det ingen chans i världen att alla hade kunnat fångas och det är inte vad folk är arga över som jag förstått det.

1
Skriv svar