Graf visar hur enormt Pokémon Go är jämfört med Harry Potter: Wizards Unite

Robot
Graf visar hur enormt Pokémon Go är jämfört med Harry Potter: Wizards Unite

Drar in mer pengar nu än vid den hysteriska debuten.

#harry-potter-wizards-unite, #pokémon-go


Medlem

Jag kan inte fatta att Pokemon gå är så jävla stort jag menar det som gjorde att man har älskat pokemon ignom åren finns ju inte där all form av RPG är borta det var ju en av anledningarna man älskar pokemon. Detta är ju bara en glorified pokedex med lite strider.

Medlem

Personligen så spelade jag Pokémon GO i nästan två år innan jag tröttnade på alla nya figurer som dök upp. Man kunde relativt enkelt få tag i Pokémon bollar i det lilla område jag bor i med endast ett gym inom 30 min promenad.
Gällande Harry Potter spelet så fanns ingen möjlighet för mig alls att få tag i "energy" (HP varianten av Pokébollar skulle jag beskriva det som), vilket sög något enormt. Om jag vill spela spelet så var det att köpa för riktiga pengar som gäller för min del. Därför slutade jag efter endast någon vecka.

Medlem

Spelas fortfarande Pokémon Go här, då och då med dottern som sällskap. Mina föräldrar (båda två nästan 60 år) spelar det än mer, med flertalet timmar varje helg lagt på det. Ett ganska så bra sätt att få motivation att gå ut på promenad någon gång extra under dagen, när det finns tid till det. Alltid roligt att fånga en ny Pokémon likaså.

Medlem

Harry Potter handlar ju inte om att samla på grejer, så det är väl inte konstigt.

Medlem

Och ändå är Nintendo snåla med sina rabatter....
Har varit ute efter en switch länge nu men reorna är så sjukt snåla att man lika gärna kan köpa en för nypris :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag kan inte fatta att Pokemon gå är så jävla stort jag menar det som gjorde att man har älskat pokemon ignom åren finns ju inte där all form av RPG är borta det var ju en av anledningarna man älskar pokemon. Detta är ju bara en glorified pokedex med lite strider.

Ytterst trista strider också.

Medlem

Att det är populärt bland massorna är lätt att förstå, men att de är så slappa med att faktiskt utveckla spelet är svårare att förstå. Finns mängder de kunde ha gjort, istället för att bara släppa nya monster hela tiden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot

Kul att Dragon Quest Walk går så bra. Vill verkligen spela det!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av xScaryKidx:

Spelas fortfarande Pokémon Go här, då och då med dottern som sällskap. Mina föräldrar (båda två nästan 60 år) spelar det än mer, med flertalet timmar varje helg lagt på det. Ett ganska så bra sätt att få motivation att gå ut på promenad någon gång extra under dagen, när det finns tid till det. Alltid roligt att fånga en ny Pokémon likaså.

Hehe, eller ännu viktigare: få ett bra skäl att pilla på sin mobil under tiden man promenerar!

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag kan inte fatta att Pokemon gå är så jävla stort jag menar det som gjorde att man har älskat pokemon ignom åren finns ju inte där all form av RPG är borta det var ju en av anledningarna man älskar pokemon. Detta är ju bara en glorified pokedex med lite strider.

RPG borta? Det ser jag bara som bara posetivt. Vill bara fånga pokemons, story/RPG element är bara ivägen.
Pokemon är en motivation att gå ut eller något man kan göra medans man går en sväng. Det är socialt också, man träffar folk och kör någon raid i verkligheten till skillnad mot random avatar folk hemma vid datorspelandet över internet i morsans källare.

Medlem

Ska fan prova detta! Ser mysigt ut

Medlem

Dock så släpptes ju Wizards unite i somras så inkomsten från det är inte över hela året.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av magma:

Och ändå är Nintendo snåla med sina rabatter....
Har varit ute efter en switch länge nu men reorna är så sjukt snåla att man lika gärna kan köpa en för nypris :/

Så har det alltid varit med Nintendo, ingen nyhet.

Medlem

Kan fortfarande se par som spelar. Tycker det är roligt även om jag själv inte kommer att spela det igen.

Medlem

@Gaara: Om behöver folk motivation för o gå ut så kanske man bör sätta sig ner och fundera vad man gör med sit liv. Vill du ut o samla saker finns det stenar och annat i naturen behövs ingen mobil. Sedan ska man verkligen ut och eventuellt vara social ska man inte sitta med näsan ner i en mobil jäveln lägg bort skiten. Ska du ej ringa/sms eller kolla upp något ha skiten i fickan och fokusera på staden och naturen kring dig. Gå ut sätt dig på fick och ta lite ficka och bara njut eller ta en promenad i skogen eller åk i väg i fjäll vandra. behöver inget skräp spel för o komma ut.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@Gaara: Om behöver folk motivation för o gå ut så kanske man bör sätta sig ner och fundera vad man gör med sit liv. Vill du ut o samla saker finns det stenar och annat i naturen behövs ingen mobil. Sedan ska man verkligen ut och eventuellt vara social ska man inte sitta med näsan ner i en mobil jäveln lägg bort skiten. Ska du ej ringa/sms eller kolla upp något ha skiten i fickan och fokusera på staden och naturen kring dig. Gå ut sätt dig på fick och ta lite ficka och bara njut eller ta en promenad i skogen eller åk i väg i fjäll vandra. behöver inget skräp spel för o komma ut.

Dagens mest bittra inlägg!

Låt folk göra vad de vill kanske?

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@Gaara: Om behöver folk motivation för o gå ut så kanske man bör sätta sig ner och fundera vad man gör med sit liv.

Kasta inte sten i glashus.

Skrivet av Duke_Gamer:

Sedan ska man verkligen ut och eventuellt vara social ska man inte sitta med näsan ner i en mobil jäveln lägg bort skiten. Ska du ej ringa/sms eller kolla upp något ha skiten i fickan och fokusera på staden och naturen kring dig. Gå ut sätt dig på fick och ta lite ficka och bara njut eller ta en promenad i skogen eller åk i väg i fjäll vandra. behöver inget skräp spel för o komma ut.

Du har inte så bra koll på hur spelet fungerar, märker jag


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@Gaara: Om behöver folk motivation för o gå ut så kanske man bör sätta sig ner och fundera vad man gör med sit liv. Vill du ut o samla saker finns det stenar och annat i naturen behövs ingen mobil. Sedan ska man verkligen ut och eventuellt vara social ska man inte sitta med näsan ner i en mobil jäveln lägg bort skiten. Ska du ej ringa/sms eller kolla upp något ha skiten i fickan och fokusera på staden och naturen kring dig. Gå ut sätt dig på fick och ta lite ficka och bara njut eller ta en promenad i skogen eller åk i väg i fjäll vandra. behöver inget skräp spel för o komma ut.

Ptja du kan ju leka med kottar i skogen o titta på träd etc, plocka swamp whatever, man blir road av olika saker. Du får acceptera att folk är olika och gillar olika saker.

1
Skriv svar