Den senaste TV-serien du såg klart?

Releasehästryttare

The Expanse S3 4/5

Inte så mycket jag kan tillägga som inte redan sagts om S3, håller med om att det är skitgrym serie och väntar med spänning om vad S4 kan komma med.

Det här fick mig att rysa av välbehag

Medlem

Silicon Valley!

Såg precis klart sista säsongen och har varit ett stort fan från början till.... nu... typ.
Tycker slutet var liiiite för obvious men ska inte låta det påverka serien som helhet.

Riktigt bra! 8/10

Medlem

Såg klart på Netflix sewrien V Wars här om dagen.
Den var helt ok faktiskt, så länge man ignorerar den extremt ostiga slut sekvensen


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Devan:

The Expanse S3 4/5

Inte så mycket jag kan tillägga som inte redan sagts om S3, håller med om att det är skitgrym serie och väntar med spänning om vad S4 kan komma med.

Det här fick mig att rysa av välbehag

https://youtu.be/lVjl2pr5ILE

Min första tanke var hur har du redan sett senaste säsongen den kom ju ut idag/igår. Såg sedan att det var s3. X)

Medlem

happy på netflix. mycket bra mörk rolig serie på 1 säsong.
och the boys, samma lika.

Inaktiv

Drog igenom Love Death Robots igen. För jäkla cool och inte för långa avsnitt så man kan käka lite kvällsmat till.

Måste nämna Ash vs Evil Dead oxå, så jävla störd serie (på ett bra sätt).

Medlem

v Wars. helt ok.
Nu är det Expanse S4 som gäller.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv

Har snart sett klart på Star Trek Next Generation på Netflix. Bara att fortsätta med Deep Space Nine sen.

Såg vissa avsnitt förr på teven, kul att äntligen kunna se alla avsnitt i ordning.
Både original serien och Next Generation var riktigt bra.

Medlem

Tänkte säga att jag inte sett klart en serie sen Breaking bad och Dexter slutade.
Jag har haft väldigt svårt att titta klart på en serie på senare tid, börjat kolla på väldigt många serier, flera säsonger kan jag kolla sen tappar jag det helt.
Men jag har i alla fall avslutat Chernobyl, rätt kort serie men den var bra.

Serier jag kollar på nu och kommer med största sannolikhet kolla klart på är...
Mr Robot
Stranger Things
Dark

Medlem

Girls und Panzer (Netflix, en säsong)

Detta är en serie som inte bryr sig särskilt mycket om det där med realism. Och om du är en MÖP så kommer du förmodligen att hata hur serien porträtterar historiska tanks.
Karaktärerna kan som bäst beskrivas som fjantiga, och hela konceptet känns så osannolikt att det är mer troligt att grisar lär sig flyga.

Trots detta så är serien tillräckligt underhållande för att jag skulle se färdigt hela säsongen. Även om jag nästan gav upp i början.

Jag ger den dock bara Två Panzers av Fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

The witcher 4/5

Bra skit!

Medlem

Såg precis klart på The Mandalorian.
Me like big time, den var inte perfekt men den är 100 gånger bättre än de senaste Star Wars Filmerna (Rogue One var bra faktiskt).

Det var väl avsnitt 6 som jag inte gillade, storyn, Mando och att det var i rymden gillade jag men inte de andra karaktärerna eller det dåliga skådespeleriet.

Men annars så har The Mandalorian fått Star Wars nörden i mig att må gott.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skribent

The Witcher 3/5. Bra karaktärer, bra insatser av skådespelarna men dåligt skriven. Lite meh över alltihopa.

Rick & Morty s04. 4/5. Roliga, påhittiga avsnitt med bra satir och samhällskritik. Trist med pipljud som förstör en del, att de vågar inte ta ut svängarna med huvudkaraktärerna som förut och att det bara var 5 avsnitt.

Releasehästryttare

The Robinsons .. Lost in space S2 3/5

Jag gillar serien även om det blir lite jobbigt i längden att de måste deus ex machina nånting i varje avsnitt där hela familjen eller nån i familjen sätts i fara och sedan blir räddad.
Rent tekniskt sett är serien bra och alla skådespelare gör ett bra jobb.

Rekommenderas!

Skägg.
10 Chambers

Har ni sett Succession än, gör det. Bästa teven på många år. 5 av 5 familjedraman med silversked i munnen.


signatur
Medlem

Euphoria 8/10

Riktigt bra! Serien handlar om ett gäng ungdomar och deras resa i livet med droger, sex och allt annat man stöter på i sin ungdom.

Väldigt snyggt filmad, skön musik och extremt bra skådespeleri.

Varning för känsliga tittare dock då det är mycket naket och sexuellt innehåll och glorifierande av droger.
Inget för känsliga typer med andra ord.

Se den!

His Dark Materials 6/10

Är en sucker för fantasy men denna var smått seg att ta sig genom. Anledningen till att betyget landar över 5/10 överhuvudtaget beror på att det är skön musik, fängslande miljöer och bra skådespeleri.

Tempot är dock allt annat än upphetsande och serien känns helt för lång emellanåt.

Dock ändå sevärd och jag kommer troligtvis se säsong 2 när den kommer!

Releasehästryttare

Dracula 4/5

Mini serien Dracula va riktigt bra, rekommenderas!

Medlem
Skrivet av Devan:

Dracula 4/5

Mini serien Dracula va riktigt bra, rekommenderas!

https://youtu.be/c-b2HXpbg7U

Såg första avsnittet igår.

Skrattade rakt ut när dracula började prata. Horribel dialekt och sminkning!

Dock växte serien på mig och jag fick en mysig old school känsla ala gamla Christopher Lee-skräckisar.
Ska se två resterande avsnitten i veckan och hoppas på att det blir riktigt bra!

Medlem

Travellers (Netflix, 3 säsonger)

En action-dramaserie där medvetanden från personer i framtiden skickas tillbaka till nutiden, för att förhindra en global katastrof

Har just sett färdigt säsong tre. Säsong tre knyter ihop alla lösa trådar utom en på ett nära nog klockrent sätt. Den tråd som lämnas lös, är antingen det perfekta slutet på serien, eller en perfekt cliffhanger inför en eventuell säsong fyra.
Mer än så kan jag inte säga utan att spoila.

Fyra resenärer av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr

The Witcher (Netflix, säsong 1)

Inget för mig, tyvärr. Jag är ett stort fan av spelen men har aldrig läst böckerna/novellerna som TV-serien baseras på. Kan inte påstå att jag blev sugen nu heller. Ostigt, ofta för ostigt, manus och knepig dramaturgi där tidsgreppet försvinner. Serien har sina ljusa stunder och skådespelarna gör för det mesta ett helt OK jobb, men den låga produktionsnivån tillsammans med tidigare nämnda manus gör den svår att rekommendera.

2/5.

Spartacus (producerad av Starz, men såg den på Netflix, alla 4 säsonger)

Började riktigt svagt, ännu sämre än The Witcher, men växte därefter. För ovanlighetens skull när det gäller TV-serier så var första säsongen den sämsta. Växlade upp både vad gäller kvalitet och kvantitet rörande det mesta allt eftersom. En serie som likt The Witcher har en väldigt ostig slöja över sig, med den väsentliga skillnaden att den i Spartacus är rätt förrädisk - det finns så mycket mer att hämta här än vad jag trodde från början. Välskrivna karaktärer och karaktärsutveckling som porträtteras av mestadels mycket kompetenta skådespelare (John Hannah är fantastisk), även om vissa inte håller måttet (Cynthia Addai-Robinson är horribel).

Stark 4/5.

Releasehästryttare

https://twitter.com/powerhouseanim/status/1214240579925790722...

Medlem

You

Första säsongen var riktigt, riktigt bra. Andra säsongen startade något svagare men avslutningen var stark. Handlar om den eviga frågan "vad skulle du göra för kärlek?" och det visar sig för Joe att svaret är "vad som helst".

8 av 10 i sin helhet. Kan sannerligen rekommenderas.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xScaryKidx:

You

https://www.youtube.com/watch?v=ga1m0wjzscU

Första säsongen var riktigt, riktigt bra. Andra säsongen startade något svagare men avslutningen var stark. Handlar om den eviga frågan "vad skulle du göra för kärlek?" och det visar sig för Joe att svaret är "vad som helst".

8 av 10 i sin helhet. Kan sannerligen rekommenderas.

Ett starkt tips för alla som gillade Dexter när det begav sig!


signatur
Skägg.
10 Chambers

Big Little Lies (S1 & S2)
Helsike vilken bra tv HBO klämde ur sig under 2019. Succession, Watchmen, Chernobyl och så den avslutande säsongen av Big Little Lies. Och så skönt med en serie som gör sin grej i två säsonger á sju avsnitt. Rollprestationerna från Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Laura Dern och framförallt Meryl Streep i S2 är helt outstanding.


signatur
Gnällkuk

Såg klart sista säsongen av The Expanse i helgen, gillar verkligen serien men säsong 4 var den klart svagaste av säsongerna. Bra inledande två avsnitt och avslutande två, där emellan kändes det mest som utfyllnad.

Gillar man sci-fi kan jag helt klart rekommendera den här!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har som flera andra sett The Witcher (Netflix)

Fyra Häxkarlar av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Outsider som har premiär på HBO Nordic i dag med två avsnitt, baserad på en Stephen King-roman med samma namn, verkar intressant. Får se om jag tar premiäravsnittet i kväll.

Medlem

Lite sent, men såg nyligen klart säsong 2 av Yellowstone. Lätt en 4,5/5 där, mycket bra säsong.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Talie:

Så jag tänkte nämna en serie som jag inte sett i listan än där jag sett allt utom den nyaste säsongen som precis kommit ut:

Strike Back
Riktigt trevlig serie med många svängar och sköna karaktärer. Handlar om en grupp
soldater i 'Section 20' en hemlig spec. Ops enhet i brittiska underrättelsetjänsten.
Just nu så är 6 säsonger tillgängliga på HBO Nordic. 4.5 av 5 enligt mig.

Börjat se den och verkar ju riktigt lovande även om jag första minuterna trodde skådisarna skulle vara för ostiga. Kul överraskning!

Medlem

Oh hell yes! Hade missat att det släppts en trailer till Fargo säsong 4 - har ni inte sett denna serie, gör det omedelbart!

Av trailern att döma är jag dock lite skeptisk, återstår att se. 19 april får man se om den lever upp till dom 3 tidigare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skriv svar