Epic fortsätter dela ut gratis spel under hela 2020

Robot
Epic fortsätter dela ut gratis spel under hela 2020
Medlem

Horace, fin-fina spel förr i tiden

Frilansare
Medlem

Hur har de råd? Kidsen som lirar Fortnight kan väl knappast ha så jävla mycket pengar att bidra med?

Medlem
Skrivet av justabit:

Hur har de råd? Kidsen som lirar Fortnight kan väl knappast ha så jävla mycket pengar att bidra med?

Kanske inte ensamma, men de är ju en herrans massa.

Medlem
Skrivet av justabit:

Hur har de råd? Kidsen som lirar Fortnight kan väl knappast ha så jävla mycket pengar att bidra med?

Billiga spel, som knappt någon köper i vilket fall.
win/win marketing i deras fall.
Sen om man väljer att stödja deras platform är ju en annan sak.

Sinclair <3 Min första spelmaskin.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vore intressant att se hur mycket det faktiskt spelas? Jag har samlat alla spel men bara påbörjat två av dom, min totala speltid är nog under 2 timmar...
Känner folk som samlat alla men inte ens installerat launchern

Jag hade hellre sett att dom gav bort lite mer high-end titlar, även om det bara hade inneburit en eller två titlar totalt. Hellre 2 spel man spelar än 73 som skvalpar i ännu ett arkiv.

Förvisso beror min extremt kassa statistik på att det mesta som getts bort som varit bra, redan har spelats innan.

Medlem
Skrivet av justabit:

Hur har de råd? Kidsen som lirar Fortnight kan väl knappast ha så jävla mycket pengar att bidra med?

Jag kan vara kidsens farsa och aldrig spelat Fortnight. Däremot skaffat samtliga gratisspel och köpt 3-4 st. Om jag ska köpa nåt har Epic företräde.

Medlem
Skrivet av justabit:

Hur har de råd? Kidsen som lirar Fortnight kan väl knappast ha så jävla mycket pengar att bidra med?

Fortnite drog "bara" in 16 miljarder i år. Folk över på Epic var lite besvikna då spelet drog in 18 miljarder förra året.

NuZ
Testpilot
Skrivet av loerk:

Billiga spel, som knappt någon köper i vilket fall.
win/win marketing i deras fall.
Sen om man väljer att stödja deras platform är ju en annan sak.

Host host Darksiders och Timbleweed park är sjukt bra spel och def. Inga ”lågbudgetspel ingen bör spela”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

För egen del så har man ju några hundra spel på Steam, och sedan ett gäng på övriga plattformar. Det är min föredragna plattform.
Men hur tror ni det kommer se ut för dem som lagom börjat sin spelkarriär? De vars största o enda fokus just nu kanske är Fortnite? Mina två barn har varsitt konto där och jag ser till att claima spelen åt dem så att de ska ha lite att välja på framöver.

Så vitt jag kan se så är det just det Epic håller på att göra. Ta över marknaden genom att etablera sin klient, sin butik och sina spel hårt hos de unga så att när de blir äldre och köpstarka är den föredragna plattformen.

Sen säger inte jag nej till gratisspel heller. Subnautica var ett av de bästa spelen jag spelade förra året och det var gratis på Epic.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Host host Darksiders och Timbleweed park är sjukt bra spel och def. Inga ”lågbudgetspel ingen bör spela”

För att inte tala om tex. Subnautica (som för övrigt visar sig sålt över 5 miljoner exemplar, exklusive gratis utgåvor, https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-01-14-subnautica-... ), Alan Wake och The Wolf Among Us...

Medlem

Bra att fortnite degen delas ut på många utvecklare, snarare än att den samlas enbart hos Epic games.

Medlem
Skrivet av justabit:

Hur har de råd? Kidsen som lirar Fortnight kan väl knappast ha så jävla mycket pengar att bidra med?

Nej, men deras föräldrar pröjsar gärna för att slippa höra deras gnäll.

Medlem

Bra. Skönt att slippa Steam.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Bra. Skönt att slippa Steam.

Så vad menar du? Menar du att du inte hade struntat i Steam om epic inte givit bort spel gratis?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

vafalls 73 spel ? då har jag missat 2 stycken


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Så vad menar du? Menar du att du inte hade struntat i Steam om epic inte givit bort spel gratis?

Jag menar att ju fler spel jag äger på andra plattformar, desto mindre behöver jag använda Steam. Steam har länge haft monopol på speldistribution till PC och det är skönt att det börjar luckras upp.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Jag menar att ju fler spel jag äger på andra plattformar, desto mindre behöver jag använda Steam. Steam har länge haft monopol på speldistribution till PC och det är skönt att det börjar luckras upp.

Du kan ju strunta i Steam även epic inte ger bort spel, det e bara att köpa dom där istället för på steam.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Host host Darksiders och Timbleweed park är sjukt bra spel och def. Inga ”lågbudgetspel ingen bör spela”

Kan du göra något annat än att lägga ord i mun på folk?

NuZ
Testpilot
Skrivet av loerk:

Kan du göra något annat än att lägga ord i mun på folk?

Haha va? De är ju jättebra spel, för att inte tala om Subnautica


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Celeste ❤️
Jag har spelat klart 15 spel jag tyckte var jättebra och gratis. Kul med ett år till!

1
Skriv svar