Trots Path of Exile 2 - originalet får fler uppdateringar

Robot
Trots Path of Exile 2 - originalet får fler uppdateringar
Gnällkuk

Troligtvis en av de bästa, om inte den bästa studion för ett spel i sin kommunikation med fans och hur snabba de är på att rätta till eventuella problem. El hefe (minns inte vad han heter) verkar ju också sjukt sympatisk och har verkligen ett djupt förstående för sina kunder/fans/spelare.

Lirar det inte själv, men önskar att andra kunde vara mer som GGG.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Varför skapa ett POE 2 när det ser exakt likadant ut som POE ?

Medlem

Det är egentligen tvärt om, PoE2 är namnet på en ny kampanj i PoE, det kommer fortfarande bara finnas ett spel. Lite rörigt...

Medlem
Skrivet av ernstp:

Det är egentligen tvärt om, PoE2 är namnet på en ny kampanj i PoE, det kommer fortfarande bara finnas ett spel. Lite rörigt...

Jaha..! Så om jag börjar spela Path of Exile nu behöver jag inte tänka på att behöva börja om från ruta ett igen när tvåan väl släpps?

Jag förstår att det är säsonger och att man börjar från ruta ett oavsett - jag tänker nog mest på progression som sparas på själva kontot än på enskilda karaktärer. Exempelvis kosmetiska ting.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Frilansare
Skrivet av ernstp:

Det är egentligen tvärt om, PoE2 är namnet på en ny kampanj i PoE, det kommer fortfarande bara finnas ett spel. Lite rörigt...

Yes, kunde kanske ha varit lite tydligare där!

Gnällkuk
Skrivet av Rydell1986:

Varför skapa ett POE 2 när det ser exakt likadant ut som POE ?

Jag skulle verkligen inte påstå att det ser exakt likadant ut, rätt stor skillnad rent grafiskt till att börja med.

Skrivet av Baronova:

Jaha..! Så om jag börjar spela Path of Exile nu behöver jag inte tänka på att behöva börja om från ruta ett igen när tvåan väl släpps?

Jag förstår att det är säsonger och att man börjar från ruta ett oavsett - jag tänker nog mest på progression som sparas på själva kontot än på enskilda karaktärer. Exempelvis kosmetiska ting.

Om jag inte missminner mig så kan du välja vilken del du vill spela när båda sedan är släppta. Vet däremot inte hur det fungerar om det går att ta med sig en karaktär från basspelet till expansionen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Troligtvis en av de bästa, om inte den bästa studion för ett spel i sin kommunikation med fans och hur snabba de är på att rätta till eventuella problem. El hefe (minns inte vad han heter) verkar ju också sjukt sympatisk och har verkligen ett djupt förstående för sina kunder/fans/spelare.

Lirar det inte själv, men önskar att andra kunde vara mer som GGG.

Håller med, spelar inte själv men sjukt bra företag, öppna, bygger på spelet.

spelet är gratis och hanterar en shop som den ska vara, betala för QOL inge annat.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag förstår att det är säsonger och att man börjar från ruta ett oavsett - jag tänker nog mest på progression som sparas på själva kontot än på enskilda karaktärer. Exempelvis kosmetiska ting.

Minns inte alla detaljer, men alla kosmetiska saker kommer kunna samköras mellan poe och poe2 iallafall, så den saken är säker. Om man spelar väldigt effektivt så kan du komma till endgame på ett par dagar, så 3 månader är gott om tid att prova allt nytt.

Medlem

Förstår inte heller riktigt nu, är det samma spel eller? Fast en ny campaign? Startar jag bara Poe från steam som innan eller kommer jag behöva en ny installation?

Jag tycker inte heller det är så stor grafisk skillnad, det är typ bättre animationer och bakomliggande system som säkert är bättre?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Förstår inte heller riktigt nu, är det samma spel eller? Fast en ny campaign? Startar jag bara Poe från steam som innan eller kommer jag behöva en ny installation?

Jag tycker inte heller det är så stor grafisk skillnad, det är typ bättre animationer och bakomliggande system som säkert är bättre?

Det är samma spel fast ny kampanj. Tänk dig att det är en fet uppdatering.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Antar att det är rörigt för alla som inte spelar mycket, en riktig supporter uppföljare hehe.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Varför skapa ett POE 2 när det ser exakt likadant ut som POE ?

tycker också det ser mer eller mindre identiskt ut.. men så är det kanske när spelet är gratis.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tycker också det ser mer eller mindre identiskt ut.. men så är det kanske när spelet är gratis.

För att det typ är samma spel?

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

För att det typ är samma spel?

Exakt. Det är i grunden en vanlig expansion som de valt att kalla Path of Exile 2. Förmodligen ett smart PR knep för att locka tillbaka gamla spelare som tidigare tröttnat på spelet att testa det igen, och spendera pengar igen. De kommer förmodligen tjäna pengar på det i korta perspektivet eftersom dessa kommer köra den nya kampanjen men de kommer då också upptäcka att det är samma spel och att det handlar om en expansion så allt som gjorde att de lade ned spelet till att börja med finns fortfarande kvar. Vilket gör att de kommer lägga av på nytt.

Kommer säkerligen finnas en viss svekdebatt dessutom.

Medlem

Det blir en ny kampanj i en ny motor och man kan välja vilken av kampanjerna man vill spela.

I övrigt är allt annat content detsamma, ingen skillnad där. När man väl spelat klart kampanjen så hamnar alla ändå i precis samma endgame.


signatur

An answer by nature is a reply. A reply is not necessarily an answer.

Medlem

Det är ju samma klient för de två kampanjerna, så inte så överkurs som det låter. Fast det kanske man inte får säga. Väntar dock helt klart på PoE2, verkar jobba på det som är (relativt) sämst med spelet - spelkänslan.

Medlem
Skrivet av toern:

Det är ju samma klient för de två kampanjerna, så inte så överkurs som det låter. Fast det kanske man inte får säga. Väntar dock helt klart på PoE2, verkar jobba på det som är (relativt) sämst med spelet - spelkänslan.

Blir skönt att de separerar gear och gemslots. Extra nice att man då kommer att kunna ha fler 6 links.

Om dom kunde ta och fixa join any instances crashar istället

Medlem

Är jag helt ute å cyklar, eller skulle inte poe2 ha förbättrad grafik och bättre animationer än 1:an? För om så e fallet så kan man väl ändå inte säga att det är samma spel som poe1?

Det är som att säga att warcraft 3 och warcraft 3 remastered är samma spel vilket utvecklingskostnaden säger att det inte är pga.. Ja, kostnaden ☺️


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar