Marc Rebillet är ett geni

Skägg.
10 Chambers
Marc Rebillet är ett geni

Jag satt på tunnelbanan på väg till jobbet och precis som vanligt scrollade jag igenom Youtube i hopp om att algoritmerna skulle skänka mig en stunds lättsam underhållning innan det var dags att gå av. Ni vet de där klippen som inte kräver så mycket av en, som Screen Rants Pitch Meetings, "därför jobbar inte den skådespelaren längre" samt olika fail compilations. Färdigtuggad förströelse som går att beta av på de 20 minuter det tar att åka från punkt A till punkt B.

Och så dyker den här videon upp. Jag gillar musik, tycker loop-brädor och liknande tekniker är ganska kul och framförallt - här lovade ett klipp att ge mig något på bara drygt två minuter.

Jag reflekterade inte ens över att han stod i sin morgonrock, attraherades snarare av den starkt gula färgen. Och det börjar lugnt, med lite basgångar, maraccas och funkigt piano. Bara 30 sekunder in har videon redan infriat löftet thumbnailen signalerade. Att personen som frammanar tonerna ser ut som en lite spinkigare David Sundin och verkligen ger allt är såklart lite fnissigt. Samtidigt tänker jag "vem som helst kan väl fuldansa till sin egen musik i vardagsrummet". Några minuter senare har jag klickat mig in på hans kanal, sett hur han får stora konsertlokaler att fullständigt tappa besinningen, och insett han är ett jäkla geni. Men det är ett riktigt kaninhål att krypa ner i.

Bara en dag senare sitter jag på tunnelbanan igen, har svårt att sitta still när Marc över feta basgångar skriker "fuck me!" för full hals och jag med plötslig ångest undrar hur mycket ljud som läcker från hörlurarna. De sista fem minuterna i detta livesätt är så konstigt bra.


signatur
Medlem

Den dära första låten var riktigt nice!

När ska vi få lite musik meckande från dig då Calle?


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Backloggens befriare

På samma typ av musik slänger jag in Beardyman. Kolla in honom på hemvägen.


signatur

Ad hoc addendum

Redaktör

Påtaglig Stevie Wonder-känsla i svänget. Det är fan ett högt betyg!


signatur
Backloggens befriare

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar