Hemsidor som har tappat greppet eller försvunnit

Skribent
Skrivet av Aaron Vesterberg Ringhög:

Sorry för wall of text, kände att det blev läge att kliva in och skänka lite ljus i delar av samtalet.

Kul att se dig här Aaron. Bra att du kam hjälpa till att fylla i vad som egentligen hände. Mycket vatten har ju passerat under broarna nu så det är nog dags att folk får veta vad som hände med Loading.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag mins 1up var en kul gamer sida tror dom hette så. Helgon något man hängde på.

Sedan saknar jag gamla hederliga Rock Paper shotgun visst dom finns kvar men dom har börja bli för politiska och feminism. Vilket inte har ett skit med tv spel och göra enligt min mening hålla på gnälla om det rätt eller fel. Det är fan upp till spel skaparna om dom vill ha man eller kvinna i huvud rollen fan inget att gnälla över. Vill man ha mer kvinnliga karaktärer kanske man ska börja ta skapa spel själv och göra det verklighet. Men som sagt ska man skriva om spel så ska man hålla sig till det och inge annat.

Massevily saknade jag ett tag men fick reda på dom starta igen under namnet Massively Overpowered.

Skrivet av Johlor:

Kul att se dig här Aaron. Bra att du kam hjälpa till att fylla i vad som egentligen hände. Mycket vatten har ju passerat under broarna nu så det är nog dags att folk får veta vad som hände med Loading.

Har sååå mycket material så det finns över för en mindre roman nästan.


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Medlem

Jag saknar linux.nu och gamingeye.

Skribent

@lampis

Korrekturläsningen är obefintlig. Jonas Mäki skriver som en analfabetisk kratta med stavfel, grammatiska fel och syftningsfel i så gott som varje text, trots att han ofta får höra detta.

De överanvänder ord som "lekamen" och "lastgammal", och fraser som "slå en normalstor sill 2400 gånger över ryggslutet", "hoppsparka Mäki" och "skrikskratta med öppna näsborrar". Jättebusigt den första gången. Tjatigt den 248:e gången.

Hela sidan känns amatörmässigt designad. Designen på sidan ser ut att vara 20 år för gammal, och reklamen hoppar ofta framför texten på sidan.
[/quote]

Jag har aldrig riktigt varit något större fan av GR, har alltid känts lite som ett pojkrum där några snubbar sitter och skrattar åt varandras fisar.

Men senaste åren har sidan verkligen dippat och det känns som 70% är slarv eller att passionen inte är där längre. Att stavfel kan smyga sig in är ok, men som du säger verkar det inte korrekturläsas alls nuförtiden. Kvantitet för kvalite verkar vara deras melodi.

Även det här med språket som du skriver. Det har ju varit Petter som skrivit så tidigare, men nu verkar ju alla försöka ta efter det istället för att försöka hitta en egen röst.

Angående den tekniska biten av sidan så verkar de som (till deras försvar) inte vara så mycket de kan göra. Vet ju själv hur frustrerande det var på gamla Loading när vi inte själva kunde styra över sidans utveckling. Så där tycker jag nog lite synd om dem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Johlor: Ja, den tekniska biten kan man inte klandra den svenska redaktionen för. Det är dock extremt märkligt hur danskarna, de som producerar allt filmmaterial, gör alla besök på mässor och liknande samt äger sidan, kan nöja sig med den tekniskt trasiga produkt de råder över. Just den tekniska biten har de ju inte brytt sig om sedan 2013, eller när det nu var de uppdaterade sidan. Det är synd, för jag anser ändå att det finns en del potential där.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Gamereactor var ju kanon för ett antal år sedan. Nu är det mest pinsamt när man går in där tycker jag Var ordentligt aktiv där i många år, men valde till slut att avsluta medlemskapet, och snubblade sedan över till fz istället.

Jag använder Gamereactor och FZ lika mycket. Varför är GR pinsamt tycker du?

Medlem

Tv4 robot wars spel, spelade det när man var yngre

Skribent
Skrivet av lampis:

@Johlor: Ja, den tekniska biten kan man inte klandra den svenska redaktionen för. Det är dock extremt märkligt hur danskarna, de som producerar allt filmmaterial, gör alla besök på mässor och liknande samt äger sidan, kan nöja sig med den tekniskt trasiga produkt de råder över. Just den tekniska biten har de ju inte brytt sig om sedan 2013, eller när det nu var de uppdaterade sidan. Det är synd, för jag anser ändå att det finns en del potential där.

Ja det är märkligt, och mycket har dessutom försämrats, buggar och att sida känns rörig med scrollande reklam och what not.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Cooling23:

Jag använder Gamereactor och FZ lika mycket. Varför är GR pinsamt tycker du?

Om du läser igenom tråden får du reda på många synpunkter från folk om Gamereactor. Till och med flera inlägg på raken precis ovanför ditt inlägg handlar om just Gamereactor. Finns synpunkter om Gamereactor innan denna sida av tråden också. Har skrivit lite om det själv, t.ex. att de har märkliga nyhetsrubriker, konstigheter i artiklar (t.ex. stavfel) och att de borde ha översatt andra redaktioners recensioner mer sällan och haft mer Sverige-producerade recensioner. Men jag fortsätter att kika in hos dem ändå/besöka sidan.

jbx
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag använder Gamereactor och FZ lika mycket. Varför är GR pinsamt tycker du?

Jag tycker kommentarerna där oftast är aggressiva och nedvärderande. Det ska alltid gnällas på något, deras konsol är bäst och resten är skräp osv. Känns som GR är dagis jämfört med FZ. Och det kan upplevas som pinsamt.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Då nämner jag:

GameplayerTV tillhörande Gameplayer.se (domänen finns uppe men bara någon random som gjort en wordpress sida av den, inte alls det samma som då). GameplayerTV gick också ett kort tag på TV-rutan, TV400 från TV4-gruppen.

Helt okej för sin tid när det var svältfött på svenska spelprogam, vart bättre med tiden ju mer bekväm dem vart framför kameran. Inget jag går runt och saknar idag dock. FZ <3

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gameplayer_TV

Medlem

susning.nu med sina trollartiklar
stickdeath.com med sina våldsamma streckgubbar var alltid kul i skolan

Medlem

Tror det beror på GR extremt bristfälliga moderation, där aggressiva och nedvärderande inlägg oftast ligger kvar länge. Minns att redaktionen även skrev ett inlägg för ett par år sedan där man bad användarna att bättra sig då de upplevt att stämningen blivit sämre och sämre. Dock blir detta så klart inte bättre när vissa i redaktionen även de hånar och gör sig roliga över vissa användare


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Jag har lite svårt med designen på nya Loading även om jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Sidan känns som att den hamnar i något slags läge mellan att vara "vanlig" sajt, blogg och forum.

Gamereactor känns som att de har någon slags kvot på antal Xbox/Microsoft-nyheter som måste skrivas om dagen/i veckan. Man får intrycket att de aktivt sitter och söker efter Xbox-nyheter och minsta lilla sak blir en nyhet medan andra nyheter dyker upp om eller när man råkar stöta på dem vilket kan vara flera dagar sent.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelradions forum var trevligt. Skönt gäng som höll ihop långt efter poddens död, skulle inte förvåna mig om många av medlemmarna höll kontakten än idag.

Steam gruppen finns fortfarande kvar men ingen har skrivit där sedan 2016. Jag studerade med Kristian på högskolan i Skövde och blev en lyssnare efter vi blev vänner. Tyvärr har jag ingen kontakt med honom idag då ingen av oss är direkt social media folk.

Träffade också en av de gamla medlemmarna för några år sedan när jag försökte plugga front end utvecklare hos ECutbildning i Göteborg och personen var studieassistent som var med på slack och använde sin gamertag som var samma på Steam.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skägg.
10 Chambers

Kommer rensa lite i tråden när det handlar mer om kritik mot personer än sajterna. Den nivån behöver vi inte lägga oss på.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kommer rensa lite i tråden när det handlar mer om kritik mot personer än sajterna. Den nivån behöver vi inte lägga oss på.

Håller med till viss del, men om några av de största orsakerna till varför en sida har tappat greppet är just personerna som driver sidan så är det väl ändå befogad kritik mot just den sidan eller?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrAg00nEn:

Håller med till viss del, men om några av de största orsakerna till varför en sida har tappat greppet är just personerna som driver sidan så är det väl ändå befogad kritik mot just den sidan eller?

Må så vara men personpåhopp är inte välkommet.


signatur
Medlem

Jag kan sakna gamla Loading.se med Oskar Skog i spetsen.

Nya Loading.se saknar väldigt många basala funktioner och det verkar ta mycket längre tid att bygga upp sidan igen än vad de först kanske trot.

Ett minst lika stort problem är även att forumet blivit mer som en privat chatt där samtal mellan medlemmar som "känt" varandra länge dominerae samtalen. Att titta in på Loading.se är som att vara på en fest där alla förutom du känt varandra sedan lekis.

Jag tittar in ibland och jag önskar alla inblandade lycka till, men för mig så är det inte en plats som är värd att besöka längre.

Trist!

Medlem

Ja, det går långsamt fram för nya loading. Långsamt fram. Jag tror discord-kanalen är medskyldig till detta.

Medlem

tacticalplanet.com

En gång i tiden fanns det en x-planet.com eller planet-x.com sida för nästan varje spel/genre.
Min favorit var tacticalplanet som främst inriktade sig på spel som operation flashpoint, swat och rainbow six.
Jag vann en tävling där när de lottade ut SWAT3! Fick stora fläskiga kartongen från usa utgåvan

Annars så måste jag väl erkänna att jag saknar mIRC tiden. Lite iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Piratebay!
Skämt å sido men gamingeye kolla man parallellt med FZ även om Fragzone var före (kollat sen FZ från början).
GE kunde nörda in på de stora spelen som hade egna sektioner vilket var bra. Kom även upp demos osv på de olika siterna.

Medlem

Missade att detta var en gammal tråd som återuppstått XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vet inte om det nämnts redan, men helgon.se ....där hängde man en del haha
Minns också playahead samt Aftonbladets chat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gustav Höglund:

Det textbaserade rollspelet Arenan. Håller fortfarande tummarna för att det ska göra comeback någon dag!

https://web.archive.org/web/20070403032714if_/http://www.aren...

Kom in i tråden för att nämna just detta, men det var förstås redan gjort! Underbart spel. Väldigt synd att det lades ned.

Medlem

Saknar Helgon hängde mer där än på lunar eller sån då Helgon var lite mer för oss udda folk som var gamers eller hardd rockers och så.

Annan sida jag saknar minns ej om det var fulla namnet eller så men tror den hette 1up var en bra spel sida där också kunde kataloga sina spel.

Medlem

Swebits

Riktigt bra community


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Lokander:

När gametrailers hade sin sista stream så hade jag en ordentlig klump i halsen.
Men nu finns ju Easy Allies istället, samma folk men bättre content (enligt mig), kan snöa in mig på vad som helt från dom.
ScrewAttack var också något jag alltid kollade på förr, men blev mindre och mindre när många av grundarna slutate där.

Skulle typ ordagrant skriva samma sak.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Gamereactor var ju kanon för ett antal år sedan. Nu är det mest pinsamt när man går in där tycker jag Var ordentligt aktiv där i många år, men valde till slut att avsluta medlemskapet, och snubblade sedan över till fz istället.

jag avslutade mitt konto där förra veckan, nog för att det finns fanboys överallt men det gick ju inte att läsa en enda tråd utan att det var pajkastning mellan xbox och playstation.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skriv svar