Problem med Xbox-versionen bakom Cyberpunk 2077-förseningen

Robot
Problem med Xbox-versionen bakom Cyberpunk 2077-förseningen

Spelet ska rulla “extremt otillfredställande” på Microsofts konsol.

#cyberpunk-2077, #försening, #nedgradering


Medlem
Medlem

FILTHY CASUALS!

Gen
Medlem
Medlem

Men skrota Xbox One, det var en skitkonsol redan från början (jag antar dom menar första Xbox one och den var verkligen värdelös)

Låt PC få spelet först sen kan dom som medvetet väljer en sämre upplevelse få spela


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Släpp det till den nya Xboxen och PS5 istället, skippa PS4 och One.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

kan detta stämma tro. anar jag cd prodjekts första bad karma?


signatur

New life, New hope

Testpilot

Släpp spelet till PC först och konsoler sedan då?

Gen
Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

kan detta stämma tro. anar jag cd prodjekts första bad karma?

Varför inte? CDPR säger själva att det är ett gigantiskt spel som huserar tonvis med assets, NPCer osv. Det måste vara riktigt tungt att driva på åldrande hårdvara med begränsad bandbredd.

Redaktör
Skrivet av Gen:

Varför inte? CDPR säger själva att det är ett gigantiskt spel som huserar tonvis med assets, NPCer osv. Det måste vara riktigt tungt att driva på åldrande hårdvara med begränsad bandbredd.

Om det går att trycka in Red Dead 2 på dagens konsoler, eller för den delen GTA V på gårdagens, så borde det gå att lösa även för CDPR, gissar jag.

Sen känns det extremt sent att först nu, några månader innan tänkt release, inse att en maskins prestanda inte räcker för att driva spelet. Xbox One och PS4 kom ju för snart sju år sedan.


signatur
Medlem

kanske värt att vänta med att köpa spelet till nya xboxen då.

Medlem

Fast det här gäller ju vad jag läst enbart första modellen utav Xbox One och inte S eller senare.

Medlem

Från swec:
"Enligt en översättning av publikationen Altchar ska problemen gälla båda konsolerna, men vara särskilt bekymmersamt på Xbox One.

Framför allt anges den ursprungliga modellen av Xbox One vara boven i dramat,"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om det går att trycka in Red Dead 2 på dagens konsoler, eller för den delen GTA V på gårdagens, så borde det gå att lösa även för CDPR, gissar jag.

Sen känns det extremt sent att först nu, några månader innan tänkt release, inse att en maskins prestanda inte räcker för att driva spelet. Xbox One och PS4 kom ju för snart sju år sedan.

Red dead är ju mest öppen mark och skog, i den stora staden har jag hört att konsolerna kämpar ordentligt. Cyberpunk är ju en enda stor (förmodligen ganska mycket större och tätare än Red Deads största) stad så det går kanske inte att jämföra så krasst.

Redaktör
Skrivet av Fiddi:

Red dead är ju mest öppen mark och skog, i den stora staden har jag hört att konsolerna kämpar ordentligt. Cyberpunk är ju en enda stor (förmodligen ganska mycket större än Red Deads största) stad så det går kanske inte att jämföra så krasst.

Red Dead 2 laggar rejält i den första, lilla staden, men inte (alls lika mycket) i stora St Denis. Märkligt nog.

Jag vet inget om tekniken och vad som är möjligt och ej, men om det här stämmer är det ytterst märkligt att de inte tagit höjd för det tidigare: spelet tillkännagavs ju 2012, och XB1/PS4 kom 2013.


signatur
Medlem

fan vad jag hatar xbox just nu alltså.. jäkla skitkonsoll tack för den..

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Red Dead 2 laggar rejält i den första, lilla staden, men inte (alls lika mycket) i stora St Denis. Märkligt nog.

Jag vet inget om tekniken och vad som är möjligt och ej, men om det här stämmer är det ytterst märkligt att de inte tagit höjd för det tidigare: spelet tillkännagavs ju 2012, och XB1/PS4 kom 2013.

Kan ju vara så att de haft en deadline med att lösa något specifikt problem som krånglar till prestandan, missade den och därav var tvungna att skjuta fram släppet. Så kanske inte nödvändigtvis ett problem som är för att Xboxen är kass överlag eller inte lämpad för spelet.

Medlem

Det är lite trist att det försenas, men å andra sidan hinner jag lägga undan lite mer pengar till en ny PC


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Redaktör
Skrivet av Fiddi:

Kan ju vara så att de haft en deadline med att lösa något specifikt problem som krånglar till prestandan, missade den och därav var tvungna att skjuta fram släppet. Så kanske inte nödvändigtvis ett problem som är för att Xboxen är kass överlag eller inte lämpad för spelet.

Jo, så kan det vara. Men fortfarande - de har haft tid på sig. Om konsole(r)n(a) är för klena för CDPR:s vision borde de kanske skruva på visionen, eller skippa konsol. Fast det kanske är så enkelt att de kan fixa problemet med mer tid. Vi får hoppas det.


signatur

Tråkigt, men ärligt talat har vi i detta land betydligt större problem än försenade spel.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Hehe...När man inte ens klarar av att stava till Peasants...

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Kan ju vara så att de haft en deadline med att lösa något specifikt problem som krånglar till prestandan, missade den och därav var tvungna att skjuta fram släppet. Så kanske inte nödvändigtvis ett problem som är för att Xboxen är kass överlag eller inte lämpad för spelet.

Läste att de hade deadline som i januari 2020 på prestanda, så det stämmer nog.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Släpp det till den nya Xboxen och PS5 istället, skippa PS4 och One.

Vilken marknad är störst 100 miljoner PS4 + ~50 miljoner XBOX One eller NOLL st PS5 + nya XBOX?
Förstår att dom vill få ut den till nuvarande generation och sedan kommer Garanterat ett nysläpp till nästa generation också.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Dax att börja slipa till högaffeln och köpa olja till facklan alltså...

Medlem

Optimering sker vad jag förstår väldigt sent i produktionscykeln, så detta är väl inte helt omöjligt.

Är det downgrade ala Witcher 3 som väntar månne?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ska bli riktigt skönt med en ny generation. Även om One X är en fantastisk konsol så släpas fortfarande gamla One efter vagnen och håller utvecklingen tillbaka.

Gen
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om det går att trycka in Red Dead 2 på dagens konsoler, eller för den delen GTA V på gårdagens, så borde det gå att lösa även för CDPR, gissar jag.

Sen känns det extremt sent att först nu, några månader innan tänkt release, inse att en maskins prestanda inte räcker för att driva spelet. Xbox One och PS4 kom ju för snart sju år sedan.

Skrivet av Tomas Helenius:

Red Dead 2 laggar rejält i den första, lilla staden, men inte (alls lika mycket) i stora St Denis. Märkligt nog.

Jag vet inget om tekniken och vad som är möjligt och ej, men om det här stämmer är det ytterst märkligt att de inte tagit höjd för det tidigare: spelet tillkännagavs ju 2012, och XB1/PS4 kom 2013.

Jag kan köpa argumentet att de borde insett detta tidigare men å andra sidan kan det betyda att de utvecklade spelet till PC först och sedan portat det till konsolerna vilket eventuellt kan förklara varför de nämner detta nu.

Det jag däremot inte köper är jämförelsen med RDR2 och GTAV. CDPR har ju sagt att staden är väldigt vertikal och att det...ja, "hela tiden är en stad" vilket rimligtvis borde betyda att streaming och behandling av data hela tiden ligger på max, till skillnad från GTAV som trots allt mest har bilar än personer och RDR2 som mestadels är obebodd mark.

Sen är det intressant att du upplevde Valentine som tuffare än St.Denis då Digital Foundrys analys verkade visa motsatsen. Har dock själv inte kommit till St.Denis och spelar förövrigt på PC så ska inte säga för mycket om den saken.

Avstängd
Skrivet av slacker666:

Fast det här gäller ju vad jag läst enbart första modellen utav Xbox One och inte S eller senare.

Tror nog det även berör s modellen. Är så gott som ingen prestanda ökning mellan og och s


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ska bli riktigt skönt med en ny generation. Även om One X är en fantastisk konsol så släpas fortfarande gamla One efter vagnen och håller utvecklingen tillbaka.

Det kommer den fortfarande att göra även när den nya generationen kommer ut. Microsoft gick ju ut och sa att under första året minst så kommer spel utvecklas till alla xbox generationer och därmed kommer inte utvecklare få skapa spel som kräver att du sitter på senaste och bästa hårdvaran.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tror nog det även berör s modellen. Är så gott som ingen prestanda ökning mellan og och s

Nej, texten jag läste skrev att det inte gällde S utan bara första. Men verkar helt glömt bort var jag läste det nånstans.

123
Skriv svar