Löningshelg och kinesiskt nyår - då blir det Steam-rea

Robot
Löningshelg och kinesiskt nyår - då blir det Steam-rea

Självklart med ett intrikat system för att du ska shoppa mer.

#rea, #steam


Medlem

Det måste väll vara ett nytt påfund att man uppmärksammar kinesiskt nyår ?
Tidigare var det en rolig grej man sa nu är det grisens eller råttans år osv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det bara jag som blir avtänd på sådana här system? Jag vill ha en butik som säljer spel, varken mer eller mindre. Så varje gång Steam försöker propsa på mig bling-bling, dekaler och strunt söker jag efter någon annan butik istället.

Samma sak med dessa kort man får (för achievments?). Ligger och spammar i meddelande-mappen med noll funktion. Förstår inte varför man inte kan stänga av skiten. Lite som om webbhallen tvingade mig att ta emot 30 klistermärken (och klistrade ett i pannan på mig) varje gång jag köpte ett spel...

#morgonhumör


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Äntligen steamrea! Var ju ett par veckor sedan julrean slutade, så det var på tiden.

Medlem

Jag har slutat bry mig om dessa reor sedan några år tillbaka.
Det blir bara en hög spel man aldrig har tid med

Medlem

Ska ta och plocka upp Curse of the Vampire Coast till Total War: Warhammer 2. Behöver något nytt nu när jag är klar med RDR2.

Geeks Gaming

Funderar på att plocka alla DLC's till Total war Warhammer jag saknar... vet dock inte när man ska ha tiden att spela något.

Medlem

Läge att köpa A plagues Tale i år kanske?

Releasehästryttare

@mondo: Lite sarkasm så här på morgonen, i like it!

Men ja, kinesisk rea är ju ett nytt påfund, vanligtvis så har vi ju fått vänta ändå till mars/april för vår rean, vi stackare

Releasehästryttare
Skrivet av Zidious G:

Läge att köpa A plagues Tale i år kanske?

Japp, det får en rekommendation från mig!

Medlem

@Zidious G: Appropå det, A Plague Tale lades precis till på Xbox Gamepass. Just nu kan ju få det för 1 månad för 10kr (eller 3 om man bara lirar på PC). Bra deal om man kör Xbox eller Windows 10.

Gnällkuk

Ptja, jag har inget emot reor så klart men Reorna i butiken har ju blivit lite som mästerskapsturneringar i hockey, de är för många och för ofta så nästan ingen bryr sig om flertalet av dem.

My Friend Pedro var ju rätt hyggligt rabatterat, så kanske dags att hugga till nu. Ska bara försöka slita mig från Slay the spire...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Nomman:

Är det bara jag som blir avtänd på sådana här system? Jag vill ha en butik som säljer spel, varken mer eller mindre. Så varje gång Steam försöker propsa på mig bling-bling, dekaler och strunt söker jag efter någon annan butik istället.

Samma sak med dessa kort man får (för achievments?). Ligger och spammar i meddelande-mappen med noll funktion. Förstår inte varför man inte kan stänga av skiten. Lite som om webbhallen tvingade mig att ta emot 30 klistermärken (och klistrade ett i pannan på mig) varje gång jag köpte ett spel...

#morgonhumör

Hehe, jag tycker de är kul att få faktiskt. Man kan smycka sina profilsidor med bl.a. men visst vore det nice att kunna stänga av för er som inte gillar de. Fast det är väl bara i notifikationer de kommer upp.? De kan man man ju bara låta bli om man vill.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Reor hela tiden nu för tiden. Snart är det rea på för att det är vanlig helg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Reor hela tiden nu för tiden. Snart är det rea på för att det är vanlig helg.

Hade inte förvånat mig. De (framför allt fysiska butiker känner jag) har ju lite målat in sig i ett hörn med så många reor att ingen köper till normalpris för det är ju alltid rea, vilket tvingar dem att ha mer reor för att sälja mer.

Medlem

Köpte The Witcher 3 för 25 euro i måndags och nu är det bara 9 euro...

Medlem

GoG har nu kört igång sin egen Lunar-rea.

1
Skriv svar