ELF
Medlem

@ratdeath: Spara en oöppnad kopia för bövelen. Även som servrarna dör så det blir ospelbart så lär det ändå vara någon som vill ha Diablo 3 CE i hyllan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Min största synd var att jag köpte EA titlar såsom battlefield etc för länge, bara för jag hoppades på att det skulle bli bättre med varje iteration fast det bara blivit värre sedan bad company 2 och bf3.

Medlem
Skrivet av ratdeath:

Det sved lite
Diablo 3 CE - 6 st. - ca 6 000 kronor.
Error 37 - Priceless!!

https://www.ebay.com/p/113071790

Det säljs för dubbla nu, mest för att folk vill ha de unika kosmetiska sakerna i dem

Medlem

Hur illa är egentligen ett *förköp i förhållande till alla knappt spelade spel i ens samlade digitala spelbibliotek?

Ps. Skäms för mycket för att ens posta Steam stats.

*Edit, då kl01:00-alk3z råkade skriva förbokning istället.

Medlem
Skrivet av Prixm:

WC3: Reforged är en röra, otroligt unoptimized, otroligt buggigt och otroligt lite features som var lovade. Ingen vet att det ens kommer ut, ingen PR, och det kommer vara INGEN som spelar det om 2 veckor. Blir Blizzards absolut största flopp genom tiderna, förmodligen därför dom har exakt 0 PR på detta för dom vet vilket dåligt jobb dom har gjort. Jag skulle uppskatta det i closed beta just nu, långt ifrån en riktig full launch..

Min synd är att jag köpte Escape from Tarkov EOD version (1600kr) efter att ha spelat det i 2 veckor, inne på min 5:e nu och spelat ca 100 timmar totalt. Jag mår dåligt över att ha spenderat så sjukt mycket pengar på ett spel, men med redan 100 timmar spelade på 5 veckor har jag mer än fått pengarna tillbaka, I guess.

Tarkov ❤️

Skrivet av Prixm:

WC3: Reforged är en röra, otroligt unoptimized, otroligt buggigt och otroligt lite features som var lovade. Ingen vet att det ens kommer ut, ingen PR, och det kommer vara INGEN som spelar det om 2 veckor. Blir Blizzards absolut största flopp genom tiderna, förmodligen därför dom har exakt 0 PR på detta för dom vet vilket dåligt jobb dom har gjort. Jag skulle uppskatta det i closed beta just nu, långt ifrån en riktig full launch..

Min synd är att jag köpte Escape from Tarkov EOD version (1600kr) efter att ha spelat det i 2 veckor, inne på min 5:e nu och spelat ca 100 timmar totalt. Jag mår dåligt över att ha spenderat så sjukt mycket pengar på ett spel, men med redan 100 timmar spelade på 5 veckor har jag mer än fått pengarna tillbaka, I guess.

Håller med. Jag levde för WC3 TFT på gamla goda tiden, hade höga förväntnignar på detta. Men det känns som en half-ass'ad SC2-mod.

Medlem
Skrivet av ratdeath:

Detta var ett tag sedan. Jag blev orolig att jag inte hade hunnit förboka en Collectors Edition av Diablo 3 innan release så jag skyndade till Webhallens webshop och förbokade tre stycken exemplar åt mig själv, min flickvän samt kusin. Tiden går och vi närmar oss den stora dagen. PLING! Du har ett paket att hämta från Webhallen! YAY! PLING! Du har ett paket att hämta från CDON! ?!?!? Visar sig att jag många år innan tydligen redan hade förbokat Diablo 3 Collectors Edition....

Så nu stod jag där med totalt 6 stycken Diablo 3 - Collectors Edition.
Tror jag har två stycken oöppnade kvar ännu

Den vita boxen va? Min blev stulen från källaren (ja den hamnade tyvärr där när vi bodde trångt och första ungen kom) och har saknat den sen dess... Tänkte fråga om du säljer nån isånafall men det kanske inte känns så relevant längre när jag tänker efter

Medlem

Jag tänker mer & mer på Ps5, fast jag är jättenöjd med min älskade 4á.......

Medlem

Jag måste erkänna att jag kände skadeglädje när nyheten om att Cyberpunk blir försenat kom ut.

Geeks Gaming

Hej, jag heter NordhNet och jag förbokar

Hej NordhNet

Jag har inte förbokat på 6.5 år nu men jag känner ofta behovet krypa fram. Extra svårt är det när det är mörkt ute och man är ensam. Plötsligt dimper det ner ett mail i korgen som säger ”du, du köper ju en massa spel av oss... förbokar du nu så kan du få 30% rabatt! Kom igen, du vet ju att du vill”.....

Det är liksom svårt ibland att stå emot. Sen vill man ju inte vara den tråkiga på ett LAN som inte har sin preorder/founder-gear i kompisgänget.

Ni vet hur det är: ”men vafaaan NordhNet?! Vi kom ju överens om att guilden skulle köra preorderspecialeditionultracollection-cosmetics! Sluta vara en sån n00b!”

Men som tur var så har jag haft några sjuka preorder-baksmällor där jag inte ens kommer ihåg varför jag preordra, eller där man helt enkelt har ångrat sig sjukt mycket i efterhand.
När jag en dag vaknade med ett Mail i inkorgen där det stod att man tackade för att jag hade preordrat GTA V till xbox360, trots att jag visste att det skulle släppas till ps4/xb1/pc senare....då var det nog.
Jag reggade mig direkt på diverse forum och bad om hjälp.
Nu efter några år så är min backlogg nästan helt ren på skräptitlar. Jag väntar till alphor och betor innan jag bestämmer mig.
Fasiken, man har ju familj nu och man vill inte att barnen ska se mig preordra om nätterna.

Kompisarna från förr finns ju kvar men vi lirar mest lite casual-spel då och då.
Det känns skönt att kunna komma hit och få stöd från gruppen.
Tillsammans kan vi hjälpa varandra och andra att förstå att det går att komma ut ur träsket, det spelar ingen roll om man är gammal eller ung....fastna inte i träsket! Det är inte värt det.

Jag är helt säker på att jag kommer kunna motstå frestelsen att pre.......oooh, 35% rabatt på Resident Evil 3?! Fasiken va bra pris! *klick*

Fin

Medlem
Skrivet av anon_119148:

1. Du skall inte ha andra gudar vid sidan av Gabe Newell.

2. Du skall inte missbruka Gabe Newells, din Guds namn, ty Gabe Newell kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn.

3. Tänk på att hålla gamingdagen helig.

4. Du skall inte förboka.

5. Du skall inte teamkilla.

6. Du skall inte cheata.

7. Du skall inte ninjaloota.

8. Du skall inte reporta folk som ej cheatar.

9. Du skall inte ha begär till din nästas PC.

10. Du skall inte ha begär till din nästas ISP, eller hans mus eller tangentbord, hans skärm eller hans gamingstol eller något annat som tillhör din nästa.

Hur är det med Early Access? Har man syndat om man köper EA?

jag har syndat svårt. jag har förlustat mig i The Adventure Communist till mobilen och köpt lusta för 50 kr
känner mig billig och äcklig som föll för frestelsen i micro köp vilket aldrig kommer upprepas. hur ska jag någon sin få en ren gamer själ igen


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag har oftast förbokat om det varit någon slags rabatt. (Spara pengar, yah!)


signatur

Ordo Ab Chao

Wc3 Reforged kommer bli magiskt!

Inaktiv
Skrivet av GreatS:

Hur är det med Early Access? Har man syndat om man köper EA?

Nej men det är viktigt att man vet vad man ger sig in på då en del EA aldrig blir färdiga eller blir ”färdiga” så utvecklarna kan sluta även fast det helt klart är i förjäkligt skick. Man måste fråga sig hur många survival adventure-spel i EA man behöver på Stream.

Medlem
Skrivet av Prixm:

WC3: Reforged är en röra, otroligt unoptimized, otroligt buggigt och otroligt lite features som var lovade. Ingen vet att det ens kommer ut, ingen PR, och det kommer vara INGEN som spelar det om 2 veckor. Blir Blizzards absolut största flopp genom tiderna, förmodligen därför dom har exakt 0 PR på detta för dom vet vilket dåligt jobb dom har gjort. Jag skulle uppskatta det i closed beta just nu, långt ifrån en riktig full launch..

Min synd är att jag köpte Escape from Tarkov EOD version (1600kr) efter att ha spelat det i 2 veckor, inne på min 5:e nu och spelat ca 100 timmar totalt. Jag mår dåligt över att ha spenderat så sjukt mycket pengar på ett spel, men med redan 100 timmar spelade på 5 veckor har jag mer än fått pengarna tillbaka, I guess.

Alltså, som jag ser det, finns det någon anledning att köpa reforged om man redan har det vanliga, alltså, om jag inte bryr mig om texturer som är högupplösta fast med samma uv map som bas?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag körde Sekiro och kom till

Isshin

men sen avinstallerade jag spelet. Jag hade skitkul med alla bossar och minibossar fram till dess men han var fan bara orättvis.

För övrigt är Sekiro typ hundra gånger bättre i 1440p144 än i 900p25, fight me.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Skapade en liknande tråd för inte så längesedan:

https://m.fz.se/forum/trad/437659-fzs-biktbas


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag råkade förboka och köpa GTA-V tre gånger.
Först när det gick att förboka på cdon, sedan gick det så lång tid att jag glömt bort att jag redan gjort det.
Så jag hann förboka två gånger till, efter tiden gick innan release. Och trodde att jag bara förbokat en gång.
Jag köpte alla tre, men sålde två till kompisar.
Är fortfarande supernöjd med spelet!

Och, JA, jag VET att det digitalt inte tar slut, (så sluta att tjata om det), men det här var fysiska kopior!
Jo, jag förbokar och köper ofta spel digitalt, (även Early Access) och då enkom för att få extraprylar!
Visst, jag har ångrat mig några gånger på över-hajpade spel... men det får det vara värt.
Jag har blivit mer noga med vad jag förbokar nuförtiden...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag har syndat svårt. jag har förlustat mig i The Adventure Communist till mobilen och köpt lusta för 50 kr
känner mig billig och äcklig som föll för frestelsen i micro köp vilket aldrig kommer upprepas. hur ska jag någon sin få en ren gamer själ igen

Är man ens en gamer om man spelar mobilspel.

Medlem

Jag kan inte bli arg på en medlem som har min favorithjälte från Heroes of Might & Magic 3 som avatar. Hoppas att spelet blir bra!

Medlem

Förlåt mig spel gud men jag har också syndat. Jag använde guide på internet för att klara ett pussel i RE2 remake.

Jag är redo att korsfästas.

Skrivet av jehuty:

Förlåt mig spel gud men jag har också syndat. Jag använde guide på internet för att klara ett pussel i RE2 remake.

Jag är redo att korsfästas.

räds icke. ty detta är icke en synd allt för svår. vi skola alla söka ledning
Ordspråksboken 15:22 Utan överläggning går en plan om intet, med många rådgivare lyckas den.


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag har fuskat i MW2, jag har förbokat jättemånga spel och kommer troligtvis fortsätta att förboka spel, jag spelar skillbaserade PVP-mobilspel på emulatorer på PC med mus och tangentbord, jag lyssnar aldrig på mina medspelare när jag kör online.

Mitt samvete är dock rent, känner ingen som helst ånger.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

räds icke. ty detta är icke en synd allt för svår. vi skola alla söka ledning
Ordspråksboken 15:22 Utan överläggning går en plan om intet, med många rådgivare lyckas den.

Jag säger några Hail Gabe bara för att vara säker

Medlem

Är en sväng hos mor och far nu så jag får väl bikta mig lite. Jag körde i nästan 90 på 70 väg hit, det är inte likt mig. Ber om syndernas förlåtelse.

Medlem

Jag spelar idlespel på mobilen. Jag förbokar spel till höger och vänster.

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Är man ens en gamer om man spelar mobilspel.

Det är väl då man är den ultimata gamern, när man till och med spelar på mobilen. Dessutom är det den mest lukrativa gaming-plattformen så det tror jag man är

Medlem

Jag köper nya spel men spelar ingenting så min backlogg växer hela tiden.

Medlem

Har också förbokat WC3 Reforged. Visste inte att det var en synd. Skyller på att det var ett bra sätt att hålla koll på när det släpps.

Är helt säker på att reforged versionen kommer att se ut exakt likadant som originalet, om jag tänker tillbaks på hur jag minns att det var.
Om jag däremot startar originalet, kommer jag vara helt säker på att det är fel på grafikkortet, får så jävligt kan det ju inte ha varit, det såg ju skitbra ut när det släpptes...

123
Skriv svar