Efterlyses. De godaste chipsen.

Efterlyses. De godaste chipsen.

Jag behöver er hjälp, seriös hjälp.

Jag är fruktansvärt sugen på en specifik smak av chips: Estrella's Hot Sweet Chili.
Tyvärr har jag inte haft nöjet att mumsa på denna panacea på ett bra tag, ett antal år faktiskt.
Nu letar jag febrilt bland affärerna i Stockholm, men ingen tur än så länge.
Så finns det någon med lite mer kunskap om vart dessa chips finns att köpa just nu.

Stockholm är området som gäller eller om ni vet någon bra sida på nätet eller något sådant (som är att lita på).

Hjälp mig uppnå Nirvana.

Efterlyses:

Tack på förhand.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Efterlyses. De godaste chipsen.

Ganska säker på att jag har sett dem överallt i Stockholm! Senast var i Barkaby om jag inte missminner mig.

Medlem

Dom fanns alltid förut på hemköp vid östermalmstorg, minns inte om dom e kvar eller inte längre, var något år sedan jag var där.

Försvinner sakta från alla butiker jag köper dessa ifrån. Men nu har ICA vid mölnvik (värmdö) stadig leverans av dessa chips.

Det är absolut de bästa chipsen som existerar.

Någon som vet ifall de finns någonstans mer söder om stan?

Magen, hjärnan, plånboken och latheten får slåss om resonemanget.

Mölnvik... det är ganska nära grisslinge bad om jag minns rätt.

De ABSOLUT BÄSTA CHIPSEN! Glad att någon håller med

Ps: någon som vet om de (estrella) fortfarande tillverkar och säljer "Spicy Mexican & sourcream"?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ganska säker på att jag köpte dom på BEA sockenplan för inte så länge sedan.

https://www.ica.se/butiker/kvantum/stockholm/ica-kvantum-bea-...

och även ICA Björknäs https://www.ica.se/butiker/nara/nacka/ica-nara-bjorknas-14714...

Men de finns väl "överallt" trodde jag.

Edit:
Eller så beställer du hemkört:
https://www.coop.se/handla-online/varor/skafferi/snacks/chips...

Medlem

Det är riktigt goda chips, var min favorit i flera år.
Tyvärr så var det ojämn kvalitet på kryddningen, ofta var det för snålt.
Dock så har inte jag sett dom på ett par år söder om Sthlm (konspiration ?).

Jag kan tipsa om Gårdschips Chipotle/Chili, mycket bättre krydda men tråkigare chips (jag vill ha räfflor).
http://www.rootfruit.se/sites/rootfruit1/files/file/G%C3%A5rd...

Absolut bästa chilikryddan ever har Doritos Sweet Chili Pepper, jäkla bra sting i den.
Synd bara att dom ska larva sig med att ha tortilla chips, jäkla otyg !
https://www.google.com/search?q=doritos+sweet+chili&biw=1920&...

Inte svar på din fråga men ett par tips på alternativ.

Medlem

Goda men inte i klass med OLW:s Bea-chips som fanns för länge sedan. Var kanske tur att de försvann annars så skulle man inte komma upp ur sängen vid det här laget...

Medlem

Själv så gillar jag Lidl's Hatherwood Black Peppar and Sea Salt mer än allt annat, och de har jag inte sett på åratal.

Medlem

http://www.estrella.se/kontakta-oss/

Du kan alltid kontakta dem där!
De brukar kunna svara på vilka butiker som har de i sortimentet via deras säljare.

Medlem

Nu har du fått det om bakfoten. De godaste chipsen är ju Bjäres salt och vinäger.

Medlem

Äter inte så mycket chips numera men mina favoriter utöver Svenska Lantchips med Gräddfil var Wasabichipsen från ett småföretag vid namn Fredagsmys:
https://static.mathem.se/shared/images/products/large/wasabi-...

Dom brukade varje Fredag åka runt i Stockholms innerstad och dela ut en massa gratispåsar till förbipasserande. Vet dock inte hur det har gått för det företaget. Deras hemsida verkar inte funka.

Medlem

Blair's Death Rain Habanero Chips!

Medlem

Såg goda, Hot Sweet Chili har blivit standard istället för surkräm och ånion. Goto-chipsen om man inte vet vad man vill ha!


signatur

no remorse

Tack för tipsen. Jag gjorde en liten utflykt till BEA Sockenplan och där fanns två påsar kvar när jag anlände, inga fanns kvar när jag återvände hem.
Nu väntar jag på rätt tillfälle för att i lugn och ro få rätten att i ensamhet avnjuta dessa. Kanske till en bra film eller kanske något på youtube, Sträck kolla på "Doraleus & Associates" från början till slut igen, eller Neebs Gaming la upp en ny Ark Survival video.

Men det känns som en konspiration, söder om stan har jag svårt att hitta dessa men norr om stan hör jag att de finns lite överallt. Inköpsansvariga i butikerna borde prioritera om lite för där jag bor finns det fyra olika surkräm och lök men inget mer spännande än cheesecrunchers.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av kvlt:

Blair's Death Rain Habanero Chips!

Håller med, de och Jolokia chipsen är kanongoda! Verkar dock ha tagit slut överallt, var slut på uk amazon också. Vet ej vad som hänt, om Blairs lagt ned chipstillverkning eller vad.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av kvlt:

Blair's Death Rain Habanero Chips!

Håller med, de och Jolokia chipsen är kanongoda! Verkar dock ha tagit slut överallt, var slut på uk amazon också. Vet ej vad som hänt, om Blairs lagt ned chipstillverkning eller vad.

Ja, det är otroligt tragiskt. Har letat mer eller mindre intensivt i ett halvår utan lycka..

Moderator | Testpilot

Estrellas Grill och Vitlök!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Tack för tipsen. Jag gjorde en liten utflykt till BEA Sockenplan och där fanns två påsar kvar när jag anlände, inga fanns kvar när jag återvände hem.
Nu väntar jag på rätt tillfälle för att i lugn och ro få rätten att i ensamhet avnjuta dessa. Kanske till en bra film eller kanske något på youtube, Sträck kolla på "Doraleus & Associates" från början till slut igen, eller Neebs Gaming la upp en ny Ark Survival video.

Men det känns som en konspiration, söder om stan har jag svårt att hitta dessa men norr om stan hör jag att de finns lite överallt. Inköpsansvariga i butikerna borde prioritera om lite för där jag bor finns det fyra olika surkräm och lök men inget mer spännande än cheesecrunchers.

Alltså, det här inlägget har gjort att jag fått ett jäkla sug efter Hot Sweet Chili igen.
Nu får det bli ett litet mission att hitta chipsen söder om Sthlm, återkommer om jag lyckas snoka upp ett ställe.

Medlem

Tycker Naturchips med Gräddfil och Gräslök är bra godare

Releasehästryttare

Har gått till en Ica butik enbart för att få köpa dessa innan:

Tyvärr så kan jag inte hitta dem i någon ica butik längre :/

Medlem

3x lök är ju bäst för tusan!!

Lidls Sourcream and cheesechips. Värda en omväg för. Gillar verkligen ostsmaken, som vanliga chips aldrig riktigt fått till (finns väl bara cream cheese och cheddar ibland).


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Estrellas Sour cream and onion i kombination med deras nya Roasted Onion dipp är riktigt god med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

phi
Medlem

Ni är ju helt vilsna i potatislandet. Säga vad man vill om skåne och huruvida de tillför något till övriga sverige eller ej och ifall vi borde gräva bort skiten eller ej men en sak kan deras bönder göra och det är chips.

https://www.bjarechips.se/

Där har ni sveriges bästa chips. Punkt.

Medlem

Testade Hot Sweet Chili för några år sedan.
Blev nog inte klar med halva påsen ens.
Ganska tråkiga!
Kan ha varit snålt kryddade som någon nämnde men inte alls speciellt märkvärdiga imo.

Godaste chipsen att äta utan dip är estrellas grillchips.

Vill man äta chips med smaksatt dip så är det estrellas lättsaltade som gäller. Lays funkar också. Smak på dip är givetvis Holiday!

Vill man vara riktigt svinig så köper man estrellas sour creme and onion och en burk sour creme att dippa i. Gudomligt gott!

OLW är underlägset och köpes enbart i nödfall.

Medlem

Tyckte dessa var riktigt goda, kan tyvärr inte hitta dem längre.

Releasehästryttare

@phi: Kollade videon från matgeeks på deras sida, ser ut som goda chips, tror inte jag sett dem i nån affär här dock.

@Fiddi: Aldrig sett dem innan, fanns det olika smaker?

Medlem
Skrivet av Devan:

@Fiddi: Aldrig sett dem innan, fanns det olika smaker?

Var ganska många år sedan, men jag tror det fanns någon naturell saltad variant också.

Medlem

Tror att du fick till fel bild där, här är givetvis rätt bild på de bästa chipsen:

Avstängd

Jag lånar tråden lite.

Är det några som kommer ihåg chipsen som var formade som kycklingklubbor & pommes frites? Jag knaprade dom chipsen som tusan när jag var 12-15. Någon som kommer ihåg vad denna påse hette?


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

12
Skriv svar