Releasehästryttare
Corona

Såg en post nu att Ordet Corona är ett anagram för Racoon ...

Kusligt värre, det företaget som tillverkat viruset har också Umbrellas logo som sin egen (fast blå) ...

Man blir lite paranoid asså ...

Inaktiv

Skönt att man aldrig tar del av nyheter på något sätt förutom när jag ofrivilligt exponeras för det (som i detta fall) så man slipper att ägna den här skiten en enda tanke.

Releasehästryttare
Skrivet av anon_119148:

Skönt att man aldrig tar del av nyheter på något sätt förutom när jag ofrivilligt exponeras för det (som i detta fall) så man slipper att ägna den här skiten en enda tanke.

Skulle inte kalla det nyheter utan mer konspiritations teorier.
+ detta är spel relaterat så det hör hemma på denna sidan

Medlem

Fast....Wuhan's virologiska labb är inte det som presenteras i bilden. Den turkosa och vita logon är ett företag i Shanghai. Om den ens är riktig och inte manipulerad.....den logon har varit i spelnyheter för några år sen när det var en hudvårdsklinik som faktiskt hade röda och vita Umbrella logon (dom bytte efter uppmärksamheten).
Det här är det statliga labbet i Wuhan:
http://english.whiov.cas.cn/

weak internet scare

Medlem
Releasehästryttare

Man kan nu följa utvecklingen online var folk är sjuka

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.ht...

Just nu 2794 infekterade varav 80 döda.

Avstängd
Skrivet av Devan:

Såg en post nu att Ordet Corona är ett anagram för Racoon ...

Kusligt värre, det företaget som tillverkat viruset har också Umbrellas logo som sin egen (fast blå) ...

https://i.imgur.com/RI4nUMc.jpg

Man blir lite paranoid asså ...

Varför bli paranoid ?
Om människan kan skapa bomber (kärnvapen) som förintar hela världen.
Vad skulle hindra dem från att skapa virus partiklar som förintar människor ?

Och det mest intressanta är att dessa virus hittar aldrig till västvärlden.
Man kan undra varför ?

Medlem
Skrivet av Devan:

Man kan nu följa utvecklingen online var folk är sjuka

https://i.imgur.com/FE3oYzs.png

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.ht...

Just nu 2794 infekterade varav 80 döda.

Det där var droppen som fick bägaren att rinna över, nu måste jag fan skaffa Plague Inc.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Varför bli paranoid ?
Om människan kan skapa bomber (kärnvapen) som förintar hela världen.
Vad skulle hindra dem från att skapa virus partiklar som förintar människor ?

Och det mest intressanta är att dessa virus hittar aldrig till västvärlden.
Man kan undra varför ?

För att vi i många fall har bättre möjlighet/rutiner för att stoppa dem innan de blir ett problem?
Dessa virus dyker visst upp i väst ibland och stannar så på sjukhus.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Soulless:

För att vi i många fall har bättre möjlighet/rutiner för att stoppa dem innan de blir ett problem?
Dessa virus dyker visst upp i väst ibland och stannar så på sjukhus.

Ja.
Man bestämmer själv vad man vill tro på.

Medlem

Kommer ni ihåg Ebola? Räckte att en amerikan blev smittad så kom botemedlet direkt.

Medlem
Medlem

Jag gjorde en video som förklarar coronaviruset lite kort:

vad får du från att det e dom som skapat corona viruset???
och inte bara denna stammen som pågår nu. för corona viruset är en sorts av virus och inte "nya" namnet på viruset som sprids nu


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

WW3, Coronaviruset, Bränderna i Australien, jordbävningar och tsunamivågor. 2020 startade inte bra ;O

Medlem

För att sätta saker i perspektiv.
Förra året dog (i världen) 140000 i mässlingen, 405000 i malaria och 1500000 i tuberkulos.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

WW3, Coronaviruset, Bränderna i Australien, jordbävningar och tsunamivågor. 2020 startade inte bra ;O

Måste missat när WW3 drog igång. Vann vi?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Måste missat när WW3 drog igång. Vann vi?

Japp. Vem kunde anat att Löfven var ett sånt taktiskt geni? lol

Haha nä men läget är väldigt spänt i världen. Har varit det innan med men inte på den här nivån. Krävs inte mycket för att det ska spåra ut. Men det ska vi inte hoppas på såklart

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

För att sätta saker i perspektiv.
Förra året dog (i världen) 140000 i mässlingen, 405000 i malaria och 1500000 i tuberkulos.

För att inte tala om att vanlig säsongsinfluensa skördar mellan 2000-4000 liv per år i Sverige.

I Wuhan-provinsen bor 11 miljoner människor (alltså fler än i hela Sverige) och ett 50-tal har dött. Jag tror att vi kan vänta med paniken i en månad eller två tills det finns lite mer kött på benen för att spekulera i om "the end is nigh" eller inte.

Som en passus till konspirationsteoretikern som antydde att virusutbrott i tredje världen på något sätt är en komplott (confirmed eftersom utbrotten inte blir lika allvarliga i väst) så är det rätt många faktorer som spelar in där bland annat befolkningstäthet, allmän levnadsstandard, hygien och hur mycket pengar som avsätts per person och år för sjukvård ingår. Därför är utbrott i utvecklingsländer både mer frekventa, dödligare och mer svårstoppade i öst/syd än i väst/nord.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Ja.
Man bestämmer själv vad man vill tro på.

Fakta och sanning är en bra början. Fågelinfluensan, svininfluensan etc har i sig inte varit så farliga sjukdomar när det väl har funnits vacciner och fungerande vård. Det finns inte i många u-länder. Inte konstigare än så.
T.o.m HIV är bara en kronisk sjukdom i västvärlden idag som du kan leva 50+ år med, men en snabb dödsdom i u-länder.

Hur dödlig/farlig corona är har jag ingen större koll men gissar på inte någon större fara för mänskligheten.

Skribent
Skrivet av Soulless:

För att vi i många fall har bättre möjlighet/rutiner för att stoppa dem innan de blir ett problem?
Dessa virus dyker visst upp i väst ibland och stannar så på sjukhus.

Skrivet av Konstig Inombords:

Ja.
Man bestämmer själv vad man vill tro på.

Det handlar också om vår hygien och djurhållningen i västvärlden. Detta virus kommer ju från en marknad där de sålde levande djur som även kunde slaktas på plats, vilket skapar lite av en smittohärd. Dessa saker spreds ju på samma vis när vi hade liknande marknader och vi levde närmare kreaturen back in the days. Tar vi tex. galna kosjukan eller fågelinfluensan, det hade blivit stora problem i västvärlden om alla här hade eget jordbruk med kreatur. Plus då att vi är duktigare på att isolera och upptäcka när något bryter ut på ett annat vis.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alltså ... de flesta döda är folk över 60 med nedsatt immunförsvar etc. Visst, det är ett elakt virus men inte så farligt massmedia framhåller för egen vinnings skull. Dagens media är samhällets fiende #1, glöm inte det.

Medlem

Sån här jävla paranoid skit tråd hör hemma på flashback och inte på denna fina sidan. Skamligt gjort!

Medlem

Nu får vi sluta bråka. Tänk på att vi blir smittade och dör snart. Ett sista LAN innan?


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Skulle inte kalla det nyheter utan mer konspiritations teorier.
+ detta är spel relaterat så det hör hemma på denna sidan

Jag uttryckte mig nog lite dåligt så ber om ursäkt om det. Hade ingen avsikt att låta otrevlig utan menade mer att jag inte hört om coronaviruset förut men jag gillar din teori.

Releasehästryttare

Enligt en läckt video från Kina så säger en sköterska att det är 90k infekterade nu, om det är sant så går spridningen fort.

https://imgur.com/gallery/UXBgCNV

Avstängd
Skrivet av Johlor:

Det handlar också om vår hygien och djurhållningen i västvärlden. Detta virus kommer ju från en marknad där de sålde levande djur som även kunde slaktas på plats, vilket skapar lite av en smittohärd. Dessa saker spreds ju på samma vis när vi hade liknande marknader och vi levde närmare kreaturen back in the days. Tar vi tex. galna kosjukan eller fågelinfluensan, det hade blivit stora problem i västvärlden om alla här hade eget jordbruk med kreatur. Plus då att vi är duktigare på att isolera och upptäcka när något bryter ut på ett annat vis.

Jag menar. Det jag sa.
Sen om man vill hitta relevanta teorier enligt sig själv varför det inte kommer till västvärlden. Så är det okej. Men det innebär inte att ni har rätt. För ni förklarade er mer.

Inaktiv

Själv blir jag ölsugen varenda gång de nämner viruset på nyheterna mm.

Medlem
Skrivet av snabbfakta:

Jag gjorde en video som förklarar coronaviruset lite kort:

https://youtu.be/aLy2uYcgTxE

En aning för mörk och dyster ton men bra jobbat.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Alltså ... de flesta döda är folk över 60 med nedsatt immunförsvar etc. Visst, det är ett elakt virus men inte så farligt massmedia framhåller för egen vinnings skull. Dagens media är samhällets fiende #1, glöm inte det.

Skulle nog inte hävda att det är samhällets fiende. Utan de måste skriva dramatiskt för att sälja. Är FZ också samhällets fiende?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

123
Skriv svar