Witcher-författaren: det går inte jämföra spelen med Netflix-serien

Robot
Witcher-författaren: det går inte jämföra spelen med Netflix-serien

Sapkowski gillar för övrigt inte att jobba. Alls.

#andrzej-sapkowski, #netflix, #the-witcher


Medlem

Han är för härlig!

Releasehästryttare

Gubben är la typ 70? Så inte så underligt att han inte ville vara med och diregera varken spel eller tv/film?

Medlem

Låter som en riktigt osympatisk gubbe.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Låter som en riktigt osympatisk gubbe.

Que? Han låter ju härlig som helst på citaten här! Gillar inte att jobba, och säger det är skillnad på spel och bok. Båda är ju sanningar

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Que? Han låter ju härlig som helst på citaten här! Gillar inte att jobba, och säger det är skillnad på spel och bok. Båda är ju sanningar

Haha, får mer känslan av. Bryr mig inte om hur mitt verk tolkas. Bryr mig inte om filmatiseringen.

Jag har grinat till mig mina cash och nu vill jag inte jobba mer

Edit: Han jämför faktiskt spelet och serien och inte sin bok med spelet.

Medlem

Låter väl rimligt. Spel och TV är väldigt olika saker.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Grym förmåga att översätta sina ideer till antingen papper eller digitalt. Ett spel är ju interaktivt, medan en film är en inspelning och du kan inte påverka något. Det ska bli intressant vad som händer med Witcher 4, med tanke om vilken kunskap CD Project Red nu innehar.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

eld
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Låter väl rimligt. Spel och TV är väldigt olika saker.

tycker det där var vettigt ja. inte för det tillför nått nytt. men fadern till Geralt kan allt få prata av sig lite


signatur

New life, New hope

Medlem

Utan spelet hade det nog inte existerat en Netflix serie. Visst Witcher kanske är stor i Polen och andra länder men den hade knappast varit så känd som den är om det inte vore för spelet, det är jag säker på.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcGamer:

Utan spelet hade det nog inte existerat en Netflix serie. Visst Witcher kanske är stor i Polen och andra länder men den hade knappast varit så känd som den är om det inte vore för spelet, det är jag säker på.

Självklart, men det var ju inte det han pratade om.

Medlem

Va?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tycker det är jätteintressant att se och höra hur skaparna tänkte när konceptet bytte medium. Finns ju många bra böcker som blivit "ok" filmer/serier. Oftast nedskärda och rejält omskrivna för det nya mediumet.

Att ex. göra en mass effect film hade vart häftigt men knappast möjligt att komma upp i den kvalite första och andra spelet hade med sidospår och lore.

Är det tv-serien som är som spaghetti carbonara eller är det spelet som är?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Lite konstig liknelse är det att säga att de som två helt skilda saker som typ Spaghetti carbonara är en maträtt och cykel ett transport medel.

Han skulle mena att det är sån extrem skillnad på spelen och serien att de inte har något med varandra att göra typ som de råkar bara har huvudkaraktär som heter Geralt som har vitt hår och kattögon och super krafter aka mutagens.

Samt allt grejerna i serien heter samma som i spelen typ förutom dandelion som heter jaskier för han heter så i böckerna eftersom det är ett polsk ord för smörblomma.

De har typ samma story som spelen fast lite ändringar här och där skulle säga att de är olika sorter av pasta eller kanske längre olika sorter av mat som serien är spaghetti och spelet är potatis mos och köttbullar.

Medlem

Tycker att han låter mest gnällig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Rhoum:

Lite konstig liknelse är det att säga att de som två helt skilda saker som typ Spaghetti carbonara är en maträtt och cykel ett transport medel han skulle mena att det är sån extrem skillnad på spelen och serien att de inte har något med varandra att göra typ som de råkar bara har huvudkaraktär som heter Geralt som har vitt hår och kattögon och super krafter aka mutagens och allt grejerna i serien heter samma som i spelen typ förutom dandelion som heter jaskier för han heter så i böckerna eftersom det är ett polsk ord för smörblomma och de har typ samma story som spelen fast lite ändringar här och där skulle säga att de är olika sorter av pasta eller kanske längre olika sorter av mat som serien är spaghetti och spelet är potatis mos och köttbullar

Jag nominerar detta till årets längsta mening här på Fz.

Ot: självklart kan de inte jämföras. Det är olika tolkningar med olika mål. Vore ungefär som att jämföra de nya LOTR spelen med filmerna.

Avstängd

"Charmknutten" säger här i alla fall en sanning som är svår att bortse från. Klart att dessa medium är väldigt olika, jag gnäller själv ofta på spel som är superlinjära för jag tycker inte riktigt man hajat formatet då.

Skrivet av Sillgam:

Jag nominerar detta till årets längsta mening här på Fz.

Kan to.m vara världsrekord. Jag mailar Guinness för att reda på vilka kriterier som gäller, jag tror vi kan vara säkra på att han skrev meningen helt utan uppsåt att försöka skriva den längsta meningen någonsin, vilket kan vara till hans fördel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag nominerar detta till årets längsta mening här på Fz.

Ot: självklart kan de inte jämföras. Det är olika tolkningar med olika mål. Vore ungefär som att jämföra de nya LOTR spelen med filmerna.

Observera avsaknad av punkt i slutet av texten. Med andra ord... meningen kanske fortsätter i oändlighet.

Medlem

Till mitt försvar till den extremt långa meningen är att jag är ovan att skriva i forums. Samt var väldigt trött i huvudet.

Medlem

Words to live by! Varför skulle man jobba om man inte var tvungen?! Haha

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Words to live by! Varför skulle man jobba om man inte var tvungen?! Haha

Det kan vara för att man vill fylla en funktion och bidra med något?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar