En ny chans? Pillars of Eternity II: Deadfire släppt till PS4, Xbox One

Robot
En ny chans? Pillars of Eternity II: Deadfire släppt till PS4, Xbox One
Medlem

Köpte spelet på Steam strax innan Jul, ligger näst på listan i min backlogg!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

En av de bästa rpg jag spelat på mycket länge. Har hittills spelat om med 3 olika klasser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte det precis

Medlem

Har börjat spela ettan (På tiden med tanke på att jag var en kickstarter backer) men det vill sig inte riktigt.
Något med spelets känsla och miljöer går inte hem hos mig. allt känns dystert och ödesmättat till absurdum och jag blir bara deppad av att spela det.
Ingen av följeslagarna så här långt har varit något speciellt heller.

Just nu tvivlar jag på att jag kommer spela klart och kommer i så fall inte skaffa uppföljaren heller.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

är det ett roligt spel köra själv eller?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är det ett roligt spel köra själv eller?

Så vitt jag vet kan du enbart köra själv; det finns ingen form av multiplayer-läge. Så om du gillar isometriska single player-RPG:n så finns det stor chans att du gillar detta.

Medlem

Jag tycker Divinity Original Sin (mest ettan, men även tvåan) förstörde PoE för mig genom att det var så överlägset roligt att spela.
Tvingade mig dock igenom det efter ett flertal misslyckade försök (var Kickstarter backer) och körde ut det flera år efter release. Man kommer in i det efter tillräckligt många timmar, men har inte orkat skaffa 2an.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Jag tycker Divinity Original Sin (mest ettan, men även tvåan) förstörde PoE för mig genom att det var så överlägset roligt att spela.
Tvingade mig dock igenom det efter ett flertal misslyckade försök (var Kickstarter backer) och körde ut det flera år efter release. Man kommer in i det efter tillräckligt många timmar, men har inte orkat skaffa 2an.

Fullkomligt dyrkar DoS2 - kan detta överhuvudtaget tävla? Eller är det mer värt att köra DoS1?

Medlem

Superbt spel i min mening. Kan köras både turn based och semi turn based (pause combat) Om man vill.

Medlem

Kom idag till xboxen med posten Har kört ett par timmar valde turnbased Känns som ett uppiffat PoE 1 Mao i mitt tycke bra

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Fullkomligt dyrkar DoS2 - kan detta överhuvudtaget tävla? Eller är det mer värt att köra DoS1?

Pillars levererar ju i att vara ett modernare Baldurs Gate/Icewind Dale, men jag hade mycket roligare med DoS1.

DoS1 är inte lika ”AAA” som 2:an, men jag tycker att det har mycket mer charm. En del föredrar striderna i 1an med eftersom du inte har fysisk/magisk armor-systemet.

Värt att notera är dock att DoS1 kan framstå som väldigt svårt i början, men är man lite slug och tar sig igenom de första striderna så blir det mycket lättare. Jag brukar t ex locka monstren närmast staden (brinnande skelett har jag för mig) mot staden så att vakterna hjälper till att plöja ner dom.

Medlem

Jag spelade ettan och gillade det skarpt. Såg omslaget för 2an och det såg ut som ett piratspel vilket har gjort att jag inte spelat. Har inte ens bemödat mig med att se på någon video (alls) för att se om det faktiskt är pirattema eller ej. Dåligt omslag helt enkelt. Inte konstigt det sålde dåligt.

Backloggens befriare

Gaah… Måste... Stå... Emot...


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr

Redan varvat det "tyvärr", så inget gratislir för mig. Bra spel, om än inte så bra som jag kanske hade hoppats.

Medlem

Jag som nyligen för fördts gången i mitt liv kört igenom baldurs gate 1-2. Tycker verkligen att PoE2 är i samma klass som BG2. (Och på en del sätt bättre)
Det är dessutom sååå mycket bättre än vad det första pillars är!

NiC
Medlem

Grymt spel! Ännu roligare nu med turn based! 2an är extremt underhållande! Ettan kanske hade lite bättre story?

Medlem

Synd att det sålt dåligt. 2:an tycker jag är betydligt bättre än 1:an. Som någon innan skrev innan så är 1:an mer svårmodig, typ.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag spelade ettan och gillade det skarpt. Såg omslaget för 2an och det såg ut som ett piratspel vilket har gjort att jag inte spelat. Har inte ens bemödat mig med att se på någon video (alls) för att se om det faktiskt är pirattema eller ej. Dåligt omslag helt enkelt. Inte konstigt det sålde dåligt.

Samma här. Jag tycker pirater känns helt malplacerade i fantasyvärldar. De sabbade Risens uppföljare på samma vis.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar