Spel du aldrig slutar spela.

Medlem
Spel du aldrig slutar spela.

Det är många spel man prövar, vissa bara en liten stund, andra någon timme, vissa har man många timmar spelade och en del klarar man av.

Men sedan har vi en del spel som man aldrig slutar att spela. Man kommer tillbaka till dem för att "bara en match till", "one more turn" eller "bara 5 minuter till, jag lovar".
Det kan vara spel som har ett enormt återspelningsvärde, spel som helt enkelt inte har ett slut eller spel som är match baserade och man vill bara ha "just one more game", om och om och om igen.

Så, vilka spel är det som ni alltid kommer tillbaka till, som aldrig blir avinstallerade, aldrig samlar damm?

Personligen så är det dessa spel jag alltid kommer tillbaka till och lyckligt nördar mig igenom timmar efter timmar utan att tröttna.

  • The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Mount & Blade: Warband

  • Minecraft

  • Fallout 4

  • Total War: Shogun 2

  • Mass Effect trillogin


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skägg.
10 Chambers

Quake (såklart), Doom (såklart) och säkert något mer. Sen är ju vissa spel så i perioder, såsom Overwatch nu som ändå har några år på nacken.


signatur
Geeks Gaming

Indiana Jones and the fate of atlantis (nostalgi ❤️❤️)

Rocket league (bara EN match till!)

Lotro (för att knata omkring i Tolkiens värld är aldrig fel)

Minecraft (because minecraft)

Super mario world (enligt mig det bästa mariospelet)

Releasehästryttare

Skulle säga not really, men spelar ju Heartstone dagligen så det räknas antar jag, sen spelar jag world of tanks i ett par månader och sen paus i ett par månader och repeat.

Räknas early access spel? Där man spelar spelet när det släpps och sen igen när fullversionen släpps?

Redaktör

Virtual Pool 4. Har haft nåt spel i serien installerat sen 1998, och det blir nån match 9-ball eller Straight Pool då och då.


signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

Räknas early access spel? Där man spelar spelet när det släpps och sen igen när fullversionen släpps?

Absolut.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
  • Heroes of Might and Magic II, III & IV

  • Counter Strike: Global Offensive

  • Diverse RTS Spel (C&C, Warcraft, XCOM, Starcraft, etc)

  • Fifa

Releasehästryttare
Skrivet av Sillage:

Factorio och Satisfactory då!

Medlem

Elite Dangerous har jag spelat regelbundet sen betan.

Medlem

Europa Universalis, Hearts of Iron 4, Stellaris.
Paradox vad har ni gjort med mig...

Jag är expert på att starta om Skyrim...
Jag kör aldrig färdigt, bara startar om.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Counter-Strike (började med de tidigare mod-versionerna och håller fortfarande på med Global Offensive) och Rocket League. Är inte särskilt bra på någon av dem, men jag kommer alltid tillbaka till dem. Inga andra spel som gör det för mig.

Medlem

WoW är väl ett spel jag aldrig riktigt "slutar" spela utan bara tar längre pauser ifrån.

Har kört varje expansion hittills och lär väl fortsätta göra det, förmodligen. Det har bara blivit att man har slutat spela tidigare för varje ny expansion, men jag testar alltid på dom.

Levla upp en gubbe eller två, fixa lite gear, testa första raiden, sen brukar jag tröttna och slutar i väntan till nästa expansion.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

dark souls
doom
tetris

Medlem

DotA for life.

Cirkus 15 år senare och tusentals timmar spenderade så har man fortfarande inte tröttnat. Ganska fantastiskt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har av någon anledning vana att starta en ny char i Skyrim ca vartannat till var tredje år, som jag sedan plöjer ned massor av timmar i. Annars är det väl Minecraft som man kör då och då. LotRO har jag lyckats sluta med. Efter många års spelande blev det bara logga in för festivalerna. Sedan loggades det in 1 gång per halvår för att kolla runt och minnas fornstora dar. Numer blickar jag bara upp mot kartan av tyg på väggen, som jag fick med grundspelet när det kom, och tänker "ja jäklar, det var många fina timmar det".

I övrigt har det inte blivit så himla mycket spelande de senaste åren, dels för att jag har annat att göra och dels för att det är sällan det kommer ett spel som jag fastnar i.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

League of Legends


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

DG1
Medlem

Dark Age of Camelot (DAoC).

Medlem

Dags att ominstallera Deus Ex...


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Star Citizen.

... ifall spel som är i alpha-version räknas.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Star Citizen.

... ifall spel som är i alpha-version räknas.

Spel är spel i mitt tycke, varese det är i alfa eller beta.
Är det bra så är det bra


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Super Mario World och Dark Souls.

Medlem

Thimbleweed Park

Fantastiskt peka klicka äventyr, kört det på både PC och Switch.
Inte så sugen på att spela om det själv eftersom man redan vet hur man löser allt.
Men däremot riktigt kul att se andra spela igenom det på Twitch, hur dom tänker, och deras reaktioner till Ransome The Clown!

Inaktiv

Quake Live.
Spelat till och från sedan 2009 och händer fortfarande att jag hoppar in för att spela en CTF-match eller FFA.
Har nog 6000+ timmar.

Medlem

Europa Universalis 4, Factorio, Minecraft, WoW, CSGO

Medlem

World of Warcraft och CS faller jag alltid förr eller senare tillbaka till

Medlem
Medlem

Spel jag alltid återvänder till med jämna mellanrum är
Earth and Beyond (emulator) rymd mmorpg för de som inte är bekanta med det.
World of Warcraft.
EVE men det var en tid sedan nu.

Medlem

Nja, är för många spel att spela för att slösa tid på samma hela tiden. De jag kan återkomma till när det är väldigt dött är Mass Effect och väldigt många spel från 80- och 90-talet.

Medlem

The Elder Scrolls V Skyrim, helt utan contest. Har spelat detta on/off i mer än 1000 timmar och upptäcker fortfarande nya saker. Återspelningsvärdet saknar motstycke med alla olika typer av karaktärer man kan skapa och hur man vill spela med dem, samt alla moddar som finns till det. Har dock bestämt mig för att låta bli det nu och fokusera på nya spel och upplevelser


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Skriv svar