Dags att kora världens bästa RTS-kampanj!

Medlem

Warhammer 40k - Dawn of War Soulstorm, svårslaget.
Hade första Starcraft som min 1:a länge men herregud det är svårt att slå DoW:SS.

Medlem

Warrior Kings

Medlem

Red alert retaliation!! Bonus lvl i slutet med muterade jätte myror.. sjukt bra:)

Medlem

Emperor - Battle for Dune


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Starcraft 2: Wings of Liberty


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Exakt. Men styr man bara en armé klassar jag inte det som RTS. Och inte genren heller. T.ex. Total War-serien, är inte ett RTS, även om det har strider i realtid.

Ok, då är jag med.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vill slå ett slag för Anno serien och det senaste spelet. Riktigt roligt att någon ger ut ett AAA RTS med grym grafik, ok story mm.

Även Black and White 1 och 2 där speciellt 2an.

Medlem

Age of Empires 2

Medlem
CTI
Medlem

Är väl inte bästa kampanjen som jag spelat, men ett rts som kanske gick lite under radarn när det släpptes.

Homeworld: Deserts of Kharak is a real-time strategy video game developed by Blackbird Interactive and published by Gearbox Software. The game was released on January 20, 2016, and is a prequel to the 1999 space-based real-time strategy video game Homeworld.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Sacrifice - Tror det räknas eller?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Company of heroes 2.

Medlem

Så när kommer omröstningen?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem
Backloggens befriare
Skrivet av Akronym:

Så när kommer omröstningen?

Nomineringen pågår till den 10:e kl 23:59, sedan fixar jag det så fort jag får tid, men förhoppningsvis inom ett par tre dagar därefter.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Age of Empires 2 DE

Medlem
Inaktiv

Men of War Assault Squad 2.

Medlem

Starcraft punkt!

Men Dune, c&c + red alert var också riktigt grymma. Typ hela serierna typ. Sen fanns det något fett med mechs. Total annihilation!
Och självklart Warcraft I+II ✌️


signatur

- pixelfantast

Age of empires 2. William Wallace och Joan Darc var riktigt trevliga.

Medlem

Total Annihilation
C&C
Red Alert 2
Age of Empires 2
Settlers 3
World in Conflict

Medlem

Här var det rent för många som inte sa Dune 2. Skäms på er!

Medlem

Dawn of war 2

Medlem

Det jag har spelat mest är Red Alert 2, men för min del så om det gäller det bästa så är det Warcraft 3 Frozen Throne.

Medlem

Såg inte att nån nominerat

Grey Goo

Halo Wars

Medlem

skicklighetsmässigt skulle jag säga SC brood war

rent hur kul och bra red alert II eller C&C tiberian sun.

Medlem

Warcraft III: The frozen throne

Medlem

Nån som någonsin blivit tårögd av RTS-spel? Jag har:

Starcraft 2: Heart of the Swarm

P.S. "Man får nominera EN RTS-kampanj per person" D.S.

Skriv svar