Spel du aldrig slutar spela.

Medlem

Skyrim
Fallout 4
Fallout 3
New vegas
Terraria
Conan exiles
Anno 1800
Heroes of might and magic 2 och 3
Souls spelen

Är nog spel man spelar om och om och om igen.

Medlem

Skyrim och Warlords battlecry 3.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent

CS:GO
NHL 97 till Sega 16 bit
Suikoden
Något Mariospel
Heroes 3
Worms+

edit: Fan vad gammal jag känner mig när jag ser på listan och tänker på vilka år spelen ifråga släpptes. CS:GO är ju från början CS 0.8 och uppåt så det är nära millennieskiftet det också egentligen.

Medlem

Dwarf fortress, vad annars??

Medlem

Tibia
World of Warcraft

Medlem

Från en bättre tid av gaming, så kan man säga att de spelen jag alltid kommer spela igen, GÅR att spela igen, t ex Homm3, SC2k eller Civ4. Offline Required.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Stellaris
Civilization 4


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

🖤 LoL
🃏 HearthStone
👾 Minecraft


signatur

Luck is no coincidence! https://spelklassiker.se/

Medlem

World of Warcraft är min terapi.

Tror jag haft prenumeration sen 2006... $$$


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Farornas Konung

DayZ
Fallout4
Skyrim

Medlem

Tre spel sticker ut
- World of Warcraft
- Heroes of Might and Magic 3
- Age of Empires 2

Civ också men där blir det alltid den senaste upplagan tills nästa dyker upp, så räknas inte riktigt. Vissa andra spel är lite för nya gör att räknas in ännu.

Medlem

Quake som ersattes av WoW som i sin tur ersattes utav LoL.

Bara LoL har man spelat i 10 år nu...


signatur

IDKFA

Medlem

Diablo 2 (singleplayer)
Skyrim (i väntan på TES 6)
Minecraft

Känns som att jag alltid har spelat dessa spel och det känns naturlig att fortsätta.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

FFXIV. Har spelat sedan 2.0 beta phase 3 under sommaren 2013 och kommer alltid tillbaka till det några månader om året. Kör ett par patchar, unsubbar, väntar på nästa expansion, kör ett par patchar, repeat. Gameplayet har blivit rätt stelt och översimplifierat under åren men jag är helt tokkär i världen, loren och karaktärerna.

Sedan är det väl typ Tales of Symphonia (klarat sex gånger), Half-Life 2 (klarat åtta gånger) och ett par andra fantastiska single-player lir jag inte kommer ihåg på rak arm just nu.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Quake
Quake II
Quake III
Earthbound
Super Mario All-Stars
Final Fantasy-serien
Pokémon-serien
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Wind Waker
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Minecraft

Det är nog de spelen jag kan komma på som jag kommit tillbaka till ofta. Vad gäller Zelda-spelen är det inte bara för att få nostalgivibbar, utan då är det totala genomspelningar som gäller - från början till slut, vilket är sällsynt för mig då jag sällan spelar färdigt påbörjade spel.

Jag tror jag har vissa faser som går på rotation. Just nu är det mycket SNES och GBA som gäller. Tidigare var det nog N64, och innan dess hade jag en Zelda-fas. Det här är dock kontinuerliga faser som jag alltid återkommer till.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Testpilot

Overwatch och Football Manager.

Medlem

För mig är Civ och Football manager de spel som jag alltid återkommer till och som alltid är installerade.

Redaktör
Ponny

London 2012 på Steam (där det inte ens går att köpa längre) och då specifikt höjdhoppet. Har hoppat 2.48, och drömmer fortfarande om 2.50...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av DG1:

Dark Age of Camelot (DAoC).

stängdes inte servarna?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Första Streets of Rage till Mega Drive, även om jag nu för tiden spelar det på PS4an. Har spelat igenom det så galet många gånger dessa ~30 år.

KoP
Medlem

Ports of call. Har ägnat någon vecka åt det årligen i ca. 30 år eller så.

Medlem

Jag har många spel som jag kommit tillbaka till då och då och kanske spelar igenom med några års mellanrum men de som jag spelare oftare är nog Minecraft, War Thunder och Star Citizen. Sedan har jag ju spelat The Division 2 aktivt sedan släpp men det är jag ju skyldig att göra


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Diablo 3, spelat sedan vanilla dock nu för tiden blir det bara några timmars spelande efter varje säsong start.
Och på senaste tiden är det Apex legends som spelas i princip varje vecka men sen är det bara 1 år gammalt...

Medlem

Fallout 4 och skyrim, brukar hoppa in i dom spelen igen när dom släpper stora mods på nexus.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Doom 1-2, quake, unreal 1998, system stock 2 och ibland skyrim. Även lite sonic 1-3 och super Mario all stars!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Arma 3. Man kan göra så mycket i editorn!

Medlem

Scramble på Vectrex... Nån dag kommer jag klara det, väääänta bara.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Cave story är ett sådant spel jag alltid plockar upp en gång om året. Resan till Balos och fighten är sjukt nice.

Hela spelet är ett enda stort feel good-piller.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

World of Warcraft och Battlefield

Medlem

Moddat Minecraft är det spel jag har tusetals timmar i Även transport tycoon delux är ett återkommande tema i min dator. Slay the spire kan man alltid klämma in och givetvis Path of exile när en ny säsong dyker upp.

Skriv svar