Nintendo-chefen: Ingen Switch Pro i år

Robot
Nintendo-chefen: Ingen Switch Pro i år

Ingen ny Switch alls i år, faktiskt.

#nintendo, #switch


Medlem

antar dom vill sälja mer av switch lite.

Medlem

De nuvarande modellerna säljer som smör fortfarande. Jag misstänker att man med en Pro vill att den ska vara så pass mycket bättre att folk som redan har haft en original-Switch i tre år kan tänka sig att uppgradera. Som Tegra-familjen ser ut idag är det tveksamt, IMO.

Samtidigt så handlar Switch-upplevelsen inte om prestanda. Det skulle självklart vara en "nice to have" att kunna köra spel i 1080p60 i handhållet läge på en betydligt bättre skärm, men det är inte en gamechanger.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag förstår inte. Jag blir bara mer och mer sugen på en Switch, men när jag ägde en (vid release) så fastnade jag aldrig riktigt och sålde den efter ett par månader. Idag finns det inte ett enda spel jag är sugen på att spela på en Switch heller. Varför vill jag bara ha en? Vad är det för fel på mig..

Just ja, on topic: Fan vad tur, jag hade ju garanterat öppnat upp plånkan om den Pro version helt plötsligt dök upp. Hade inte kunnat motstå. Sen hade den stått oförtjänt i hyllan.

Medlem

Jag ska hugga en Switch Lite i dagarna. Mina barn spelar på varsin Switch. Jag vill kunna spela med dem men också ha en konsol som är bara min. När The Witcher 3 går att spela på tunnelbanan är det dags att gå bärbart igen. Jag har saknat Nintendo.

Medlem

@ClockWise: Eh, det är väl en smaksak som allt annat. För mig handlar Switch om två saker: couch multiplayer med polare och portningar av gamla favoritspel. Förhållandevis lite av min Switch-tid har lagts på faktiskt nya Nintendospel som Smash Ultimate, BotW och Super Mario Odyssey.

Sen förstår jag till viss del "vill ha"-faktorn - Switchen är en rätt cool pryl, helt enkelt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gen
Medlem
Medlem
Skrivet av Arzei:

@ClockWise: Eh, det är väl en smaksak som allt annat. För mig handlar Switch om två saker: couch multiplayer med polare och portningar av gamla favoritspel. Förhållandevis lite av min Switch-tid har lagts på faktiskt nya Nintendospel som Smash Ultimate, BotW och Super Mario Odyssey.

Sen förstår jag till viss del "vill ha"-faktorn - Switchen är en rätt cool pryl, helt enkelt.

Visst är det så. Är också intresserad av de gamla spelen. Får se hur det blir i år

Medlem

Nintendo förnekade nya modeller av DS och 3DS också...
Sedan så avslöjade Nintendo en ny DS modell resp. en ny 3DS modell, inte långt efteråt.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Så tråkigt, en uppdaterad Switch Pro (med hårdvara som originalet borde haft) hade fått mig att köpa en switch direkt och spela igenom Zelda. Nu får det väl bli att avvakta kraftfullt...

Medlem

Uselt om det stämmer.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Reiker:

Så tråkigt, en uppdaterad Switch Pro (med hårdvara som originalet borde haft) hade fått mig att köpa en switch direkt och spela igenom Zelda. Nu får det väl bli att avvakta kraftfullt...

Övertygad om att Switchen hade optimal hårdvara när den kom sett till prestanda vs kostnad vs batteritid. Miljontals har spelat igenom BotW utan problem. Och vill man ha optimal upplevelse och har en kraftfull dator är det bara att emulera WiiU-versionen.

Avstängd

2020 måste dem släppa en uppgraderad version.

Medlem
Skrivet av Matthias:

Övertygad om att Switchen hade optimal hårdvara när den kom sett till prestanda vs kostnad vs batteritid. Miljontals har spelat igenom BotW utan problem. Och vill man ha optimal upplevelse och har en kraftfull dator är det bara att emulera WiiU-versionen.

Håller inte riktigt med då de använde sig av en custom Tegra X1 med lägre klockfrekvenser. Denna krets innehåller en grafikdel med Maxwell 256 core GPU från Nvidia. Kollar vi på historiken så var inte Maxwell särskilt bra ens när den var ny så jag tycker det var märkligt att inte Nintendo beställde en krets med en grafikkrets från Pascal-generationen som var väl beprövad vid tillfället. Den hade varit både kraftfullare och dragit mindre ström än Maxwell, alltså perfekt i en handburen enhet där prestanda/watt är det viktigaste.

Men visst, den kanske hade blivit dyrare(om inte Nintendo förhandlat om stora volymer), men då hade säkert BoTW flytit bättre från start och vi hade fått längre batteritid.

Medlem

Säger de ja, samma som förra året och sen släppte de helt plötsligt Switch Lite.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

2020 måste dem släppa en uppgraderad version.

ställ dig frågan, behövs det?

Avstängd
Skrivet av SWEBarb:

ställ dig frågan, behövs det?

Jag tycker det.
Sen får tiden avgöra om jag har rätt ?

Skribent
Skrivet av Mithos-SWE:

Nintendo förnekade nya modeller av DS och 3DS också...
Sedan så avslöjade Nintendo en ny DS modell resp. en ny 3DS modell, inte långt efteråt.

Att han säger ”ingen ny i år”, innebär ju inte att det inte kommer en 2021 eller 2022. Jag tror de kommer annonsera ut något nästa år och släppa något år senare. N följer ju inte de andra konsolerna i generationsbyten, de kör ju som sin egen tidslinje.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så hur många av er fan boys planerar på äga alla 3 modeler ?

Medlem

vad vet den gubben ? det kanske kommer en ändå. jag är hoppfull

Avstängd
Skrivet av Johlor:

Att han säger ”ingen ny i år”, innebär ju inte att det inte kommer en 2021 eller 2022. Jag tror de kommer annonsera ut något nästa år och släppa något år senare. N följer ju inte de andra konsolerna i generationsbyten, de kör ju som sin egen tidslinje.

Jag tycker det är logiskt att följa xbox och playstations nya livscykel. Ny konsol (uppgraderad version) var tredje eller fjärde år. Det känns som att många hungrar mer efter grafik än för låt säga 7-8 år sen.

Och jag tror Nintendo är väl medvetna om hur marknaden fungerar.

Medlem

Bra, fokusera på spelen! Önskelista (vissa redan bekräftade):
Breath of the wild 2
Metroid Pirmie 4
Mario Kart Ultimate
Nytt 3D Mario
Pikmin 4

Medlem

Sjukt att nästa varannan person äger ett ex av Mario Kart. Trots att det är släppt sedan tidigare till en annan plattform, samt att det tingat högt pris.

Finns det något annat spel som är jämförbart på något annat format?

Edit: spontant dyker Wii Sports upp?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Reiker:

Håller inte riktigt med då de använde sig av en custom Tegra X1 med lägre klockfrekvenser. Denna krets innehåller en grafikdel med Maxwell 256 core GPU från Nvidia. Kollar vi på historiken så var inte Maxwell särskilt bra ens när den var ny så jag tycker det var märkligt att inte Nintendo beställde en krets med en grafikkrets från Pascal-generationen som var väl beprövad vid tillfället. Den hade varit både kraftfullare och dragit mindre ström än Maxwell, alltså perfekt i en handburen enhet där prestanda/watt är det viktigaste.

Problemet är inte att Switch Pro inte finns, problemet är att Nintendo inte definierade en bättre modell från början . Nu finns det redan tusentals spel som inte är förberedda för att dra nytta av en snabbare Switch och en pro kanske helt enkelt blir en buggig upplevelse .

1
Skriv svar