ESA - Break the Record Live 31 jan - 2 feb

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
ESA - Break the Record Live 31 jan - 2 feb

European Speedrun Assembly har samlat de bästa Super Mario 64-speedrunnarna inom kategorien 120 Stars som ska slåss om att slå rekordet och att vinna upp till $10 000.

Allt är live, i samma rum i Växjö! Allt kommer kommenteras live av andra framstående Super Mario 64-runners.

Datumen som gäller är 31 jan - 2 feb

Ni hittar streamen på https://twitch.tv/esamarathon

Från ESA-marathon hemsida
ESA has invited the seven best Super Mario 64 120 star speedrunners in the world to compete for a minimum $5,000 guaranteed prize pool, with a further $5,000 if the world record is broken.

Spelarna är (från vänster)

  • Simply (USA)

  • Taggo (Sverige

  • Puncayshun (USA)

  • Cheese (Spanien)

  • Paracusia (Australien)

  • Dwhatever (Tyskland)

  • LiamKings (USA)

För hela pressreleasen se: https://esamarathon.com/news/eb522260-a603-4599-8556-c7868372...


#speedrunning #retro #FZ-ambassadör


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Nu är det live!

Sprid ordet och stöd era favorit-SM64-speedrunners!
#nyhetstips


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

Coolt. Mario 64 är en ganska rolig run faktiskt. Brukar inte gilla långa men det är något speciellt med Mario 64.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Shadee:

Coolt. Mario 64 är en ganska rolig run faktiskt. Brukar inte gilla långa men det är något speciellt med Mario 64.

Ja det är en rätt lång speedrun. 70 stars är mer lagom på så sätt. Men det båda är väldigt intensiva runs. Även om jag inte tycker om att spela SM64 själv så är det kul att titta på!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

@Grukk: Jag har tagit 120 stjärnor två gånger i alla fall men det var länge sedan nu. Däremot så står N64 redo nere i förrådet den dagen jag blir sugen igen.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Shadee:

@Grukk: Jag har tagit 120 stjärnor två gånger i alla fall men det var länge sedan nu. Däremot så står N64 redo nere i förrådet den dagen jag blir sugen igen.

Jag gillade det när jag var yngre. När 3D var nytt, men har märkt att jag hellre spelar Mario i två dimensioner.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Igår slog runnern Cheese Puncayshun's 1:39:05 med en tid på 1:38:54. Detta gör honom att han just nu har chansen att kamma hem $7500 om ingen slår honom innan dagen är slut.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Nu är det snart slut!

Just nu är det fortfarande Cheese (Spanien) som är på första plats med sin tid på 1:38:54, därefter är svenska Taggo med en tid på 1:39:51. På tredje plats är amerikanen Puncayshun tätt efter med 1:39:59.

Alla runners är inne på sin (troligtvis) sista run, då de inte får börja någon ny run efter 22:00 svensk tid. De får självklart slutföra den run som de är inne på.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

Såg av en slump på SVT nyss en intervju med Cheese och den som hade anordnat det här eventet. En litet snabbinslag om Speedrunning i Landet Runt, ca 22 min in i programmet.

https://www.svtplay.se/video/25521767/landet-runt/landet-runt...

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Shadee:

Såg av en slump på SVT nyss en intervju med Cheese och den som hade anordnat det här eventet. En litet snabbinslag om Speedrunning i Landet Runt, ca 22 min in i programmet.

https://www.svtplay.se/video/25521767/landet-runt/landet-runt...

Såg det precis! Tänkte länka det, men du hann före!

Kul inslag, speciellt när det följdes av ett pusselmaraton 😛


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

Ja, alltid lite kul när lite "udda" saker får uppmärksamhet. Sjuk slump att jag ens såg det dock, zappade förbi SVT när jag såg typ en sekund Mario64 och tänkte "vad i helvete"

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Shadee:

Ja, alltid lite kul när lite "udda" saker får uppmärksamhet. Sjuk slump att jag ens såg det dock, zappade förbi SVT när jag såg typ en sekund Mario64 och tänkte "vad i helvete"

Härligt Jag såg det länkas av en av arrangörerna, mycket roligare när det upptäcks av slump och att du uppmärksammade det!
Tack att du delade det här!

Om en vecka börjar ESA Winter 2020 i Malmö också Hoppas det också kan få lite uppmärksamhet!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar