True Sight - The International 2019 Finals

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
True Sight - The International 2019 Finals

Igår 28 januari släppte Valve senaste delen i sin dokumentärserie True Sight om Dota. Denna gång handlar det om The International 9-finalen mellan OG och Team Liquid.

Vi får se hur de tänker inför matcherna för att peppa sig, vad de säger om det andra laget, efter vinst och förlust, tills ett lag är korad vinnare.

Vill se de tidigare avsnitten?

Det första avsnittet som spelades in i Kiev 2017 är väldigt omtalat och lite kontroversiellt då det i mångas ögon gjorde det ryska laget Virtus Pro till Dota 2's bad guys.
Spellistaöver alla True Sight-avsnitt (och teasers)


#esport #dota2 #nyhetstips


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det finns även en video som filmar OG och Nigma (tidigare Team Liquid) när de ser dokumentären.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag kan inte säga att jag följt DOTA2-scenen särskilt mycket genom åren. Jag har tittat på DraySWE's Twitch-sändningar av majors och The International, hoppas han kommer igen med dessa, men i övrigt inte känt till särskilt mycket om spelarna och lagen.

Efter att jag såg RedBulls dokumentär om OG samt även True Sight-versionerna av respektive TI så måste jag säga att mitt perspektiv har ändrats totalt.

Har man inte sett RedBulls dokumentär om laget OG, den heter Against The Odds, så kan jag verkligen rekomendera den. Historien bakom dagens OG är mer rafflande än vad någon författare skulle kunna hitta på.

Jag kommer försöka få tag på biljetter till Globen i sommar och säg mig, vore det inte fantastiskt att få se OG mot Evil Geniuses i finalen?
Jag hoppas ju iofs på att Alliance tar hem alltihop men annars vore det som en saga att få se OG och EG i en TI-final.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av apocalypse101:

Efter att jag såg RedBulls dokumentär om OG samt även True Sight-versionerna av respektive TI så måste jag säga att mitt perspektiv har ändrats totalt.

Har man inte sett RedBulls dokumentär om laget OG, den heter Against The Odds, så kan jag verkligen rekomendera den. Historien bakom dagens OG är mer rafflande än vad någon författare skulle kunna hitta på.

Jag kommer försöka få tag på biljetter till Globen i sommar och säg mig, vore det inte fantastiskt att få se OG mot Evil Geniuses i finalen?
Jag hoppas ju iofs på att Alliance tar hem alltihop men annars vore det som en saga att få se OG och EG i en TI-final.

Håller med! Against the Odds är fantastisk. Jag kan även rekommendera alla True Sight-dokumentärer som inte handlar om OGs bravader på TI!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Filmerna som nämns ovan är sjukt bra, även för den som inte har direkt intresse av själva spelet så har det fått mig intresserad av att se matcherna. Riktigt riktigt bra filmer och kommer troligen göra så att jag kommer försöka se OG vinna i globen i sommar!


signatur

The King is Back

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av FortuN:

Filmerna som nämns ovan är sjukt bra, även för den som inte har direkt intresse av själva spelet så har det fått mig intresserad av att se matcherna. Riktigt riktigt bra filmer och kommer troligen göra så att jag kommer försöka se OG vinna i globen i sommar!

Jag ska försöka få tag på biljett till globen, men tror det kan bli svårt! Men detta får man inte missa.

Alliance och OG är mina lag det 🙂


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar