Blizzard då och nu

Medlem
Blizzard då och nu

Börjar bli smått irriterad på hur Blizzard hanterar sina spelare, Är en LONGTIME fan av Blizzard och alltid hållit dom väldigt högt som studio ihop med flera gamla studios typ Wizard of the coast m.m.

Tyvärr tycker jag Blizzard fullständigt pissar på sina gamers, Jag liksom andra förbokade givetvis deras reforge av WC III.
Som bekant flödar Reviews nu om det är fake, Kikade inte så noga i början men om man börjar kika lite mer noga så ser man ganska klart remaken är RIKTIGT kass. Just vägen dom gick med lovade massa saker, pitchade förbokningen med massa hype om stuff mm och folk köpte för typ 40$. Nu vid release finns extremt lite med dom LOVADE skulle finnas.

Folk som vill ha refund blir bannade, en del får blankt nej och en del har lyckats få tillbaka pengar. Stort issue i hela härvan verkar vara att Blizzard också duckar alla lagar, Tex i Australien är andra regler.

Körde själv första släppen back in the days, ihop med diablo I och diablo II, Sett till efter där vad hände? D3 så sjukt ursel , overwatch stendör också usel som få. WoW får äntligen Classic , Fanns en CM (faktiskt flera) Som var riktigt underbar älskad av playerbase mm, Blizzard ogillar typ han håller på playerbase, ger han sparken med (när dom sparkade en del) direkt kommer det ut ett nytt jobb offer på Blizzards site om dom söker en ny Community Manager...…..Tyvärr är han inte ensam och få den behandlingen. Som bekant släpptes en ny våg i WOW som var åter igen så förbannat kass.

Tyvärr kan jag inte se annat än sen Blizzard sålde sin själ till Vivendi har det bara gått utför för kanske en av dom studios man älskat mest, Moralen är borta det tänks pengar pengar pengar, Just med WC III reforge ingår numera tydligen scamming.

Förr visste man Blizzard stod för kvalitet 100% , nu får man en box med skit mer eller mindre.

Jämför tex Microsoft Age of the Empires II remake WOW säger jag bara är SÅ man behandlar ett varumärke, Så jävla besviken faktiskt på Blizzard faktiskt, Kommer D4 kanske bli en remake på diablo II?

Så vad händer med blizzard tror ni? är den episka studion på väg ner för gott?

Releasehästryttare

Activision tog över mer och mer, Diablo 4 kommer bli ett live service spel som Anthem!

Medlem

Inte går det att jämföra med "gamla blizzard".
tyvärr så är du inte den första eller sista som inser såna här saker.
Det är inte bara Blizzard finns fler exempel.
Man får helt enkelt inte låsa fast sig i gamla spelföretagsnamn utan titta ut över horizonten.

Don't you have phones?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Likförbannat så tror jag Diablo Immortal till mobil kommer bli en succé med sjuka försäljningssiffror när det släpps.

Medlem

För mig var Blizz en av de bästa utvecklarna jag visste, men sedan har det bara gått utför. WC3 med hjältar och en slags RPG toutch. SC2 som blev fast paced med glansiga plastbyggnader istället för det smutsiga i ettan, där man kunde spela i timmar. Sedan ett färgglatt D3 med helt annan struktur, skills och få klasser. WoW fastnade jag inte för så har ingen personlig erfarenhet, men WoW-spelare har sagt att dom saknar hur spelet var efter dom första expansionerna (rätta mig om jag har fel).

Nej jag har tyvärr inte mycket för Blizz längre, dom har precis som Bethesta gjort raka motsatsen till vad fans vill. Alla som förbokar ger dom inte direkt incitament att göra rätt, utan dom gör vad dom vill och får skiten sålt i alla fall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

NuZ
Testpilot

Varför förbokar du ett digitalt spel? Tar de slut?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Nu har jag inte testat WC3 reforge,men tycker verkligen de fortfarande står för kvalité.

Skillnaden då från nu är att "gamers" nu är massa gråtande skrikandes millenials som blir ledsen och kränkt för minsta lilla när ett spel släpps och det inte är 100 procent som de själva vill.


signatur

IDKFA

Releasehästryttare
Skrivet av mrFluffy:

Nu har jag inte testat WC3 reforge,men tycker verkligen de fortfarande står för kvalité.

Skillnaden då från nu är att "gamers" nu är massa gråtande skrikandes millenials som blir ledsen och kränkt för minsta lilla när ett spel släpps och det inte är 100 procent som de själva vill.

wtf? De ljög ju i trailers som släppts innan om hur spelet skulle se ut...

Om du beställer en ny röd bil så blir du inte besviken när de inte målat den alls?

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Nu har jag inte testat WC3 reforge,men tycker verkligen de fortfarande står för kvalité.

Skillnaden då från nu är att "gamers" nu är massa gråtande skrikandes millenials som blir ledsen och kränkt för minsta lilla när ett spel släpps och det inte är 100 procent som de själva vill.

Nu kan jag delvis hålla med dig, men just WC3 är inte försvarbart. Om vi bortser från att de inte levererat vad de lovat så är spelet dessutom löjligt buggit. Blizzard brukar i regel i alla fall ha levererat relativt buggfria produkter, men WC3 är en shit show utan dess like.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Nu kan jag delvis hålla med dig, men just WC3 är inte försvarbart. Om vi bortser från att de inte levererat vad de lovat så är spelet dessutom löjligt buggit. Blizzard brukar i regel i alla fall ha levererat relativt buggfria produkter, men WC3 är en shit show utan dess like.

Som du själv är inne på och Mrfluffy , Anledningen till jag förbokade och köpte deras Spoils of war edition var ju för sakerna mm, Sett från Blizzard D2 är det inte så mycket som gått rätt, är lite det jag är inne på vad händer med den studion igentligen. D3 var även den total kaos, vill minnas jag kunde inte spela vid release på grund av krasher mm. Men dom slänger ihop ett nytt team (detta efter spelet droppar som en sten) Dessa lyckas snickra ihop expansionen som gjorde D3 spelbart mer eller mindre, Dock fick de flesta sparken i vad som sägs varit en expansion till dom höll på med men slutade som Raise of the necromancer.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Varför förbokar du ett digitalt spel? Tar de slut?

Är ju förbokning? lite svårt och förboka och få något när det är släppt...

Medlem

Tänkte lägga en video här lite om man är ovetandes så funkar väl en update ok.

Warcraft III Reforged at current date.

Skribent
Skrivet av Atorak:

Som du själv är inne på och Mrfluffy , Anledningen till jag förbokade och köpte deras Spoils of war edition var ju för sakerna mm, Sett från Blizzard D2 är det inte så mycket som gått rätt, är lite det jag är inne på vad händer med den studion igentligen. D3 var även den total kaos, vill minnas jag kunde inte spela vid release på grund av krasher mm. Men dom slänger ihop ett nytt team (detta efter spelet droppar som en sten) Dessa lyckas snickra ihop expansionen som gjorde D3 spelbart mer eller mindre, Dock fick de flesta sparken i vad som sägs varit en expansion till dom höll på med men slutade som Raise of the necromancer.

Diablo 3s problemet var också delvis på grund av det höga trycket på spelet och servrar som inte pallade. Ingen direkt ursäkt kanske, men jag kan förstå det händer när ett spel med den hypen släpps. Men som du säger, där lyssnade de och fixade. Tog bort auktionshuset, byggde på med expansion etc. Dock som du säger, kan man se att något var på väg att hände där med företaget.

Jag ska erkänna att jag har ganska kul med Wc3 i singelplayerläget, men det är ju främst för att den kampanjen var bra från grunden. Jag är dock sjukt besviken på allt som de lovade i börja saknas och att Multiplayer i princip är ospelbart för närvarande. De hade lika gärna kunna dra upp gamla spelet till 4k med en patch och stannat där. Nu har de ju med den här skiten lyckats sabba både nya versionen och gamla...och vad var meningen med allt?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Diablo 3s problemet var också delvis på grund av det höga trycket på spelet och servrar som inte pallade. Ingen direkt ursäkt kanske, men jag kan förstå det händer när ett spel med den hypen släpps. Men som du säger, där lyssnade de och fixade. Tog bort auktionshuset, byggde på med expansion etc. Dock som du säger, kan man se att något var på väg att hände där med företaget.

Jag ska erkänna att jag har ganska kul med Wc3 i singelplayerläget, men det är ju främst för att den kampanjen var bra från grunden. Jag är dock sjukt besviken på allt som de lovade i börja saknas och att Multiplayer i princip är ospelbart för närvarande. De hade lika gärna kunna dra upp gamla spelet till 4k med en patch och stannat där. Nu har de ju med den här skiten lyckats sabba både nya versionen och gamla...och vad var meningen med allt?

Det roliga är ju med att dom har tagit ner WC3 helt, om du försöker ladda din klassiska client (gamla WC3) patchar skiten 30gig och uppgraderar till denna nya remaken. Så vad betalade vi 30/40 dollar för om det nu är gratis lol…..

NuZ
Testpilot
Skrivet av Atorak:

Är ju förbokning? lite svårt och förboka och få något när det är släppt...

Få vadå? Spelet? Man kan vänta med att köpa tills det är släppt. Inte så att de tar slut.

Betalade du för bilen du inte provkörde? Huset innan första visningen? När du köper spel, betalar du innan du vet vad du får?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av Atorak:

Det roliga är ju med att dom har tagit ner WC3 helt, om du försöker ladda din klassiska client (gamla WC3) patchar skiten 30gig och uppgraderar till denna nya remaken. Så vad betalade vi 30/40 dollar för om det nu är gratis lol…..

Och hur stort är det gamla spelet? 2 gig? Då tvingar de in 30 gig till på assets du inte kan använda eller vill ha om du inte köpt spelet....

Är just det här jag inte kan förstå, hur de kan lyckades med att sabba ett 17 år(?) gammalt spel i samma veva?

Två flugor med med samma bajskorv liksom..


signatur

"Writer and Fighter"

Backloggens befriare
Skrivet av NuZ:

Varför förbokar du ett digitalt spel? Tar de slut?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Atorak:

Det roliga är ju med att dom har tagit ner WC3 helt, om du försöker ladda din klassiska client (gamla WC3) patchar skiten 30gig och uppgraderar till denna nya remaken. Så vad betalade vi 30/40 dollar för om det nu är gratis lol…..

Du kommer in i det men kan inte spela tills det att du har köpt spelet.

Kommer Blizzard dö? Nix, finns alltid folk som pröjsar för vilken skit som helst. kolla bara på EA eller mobilspel. Men 'gamla Blizzard' har redan dött tyvärr. RIP

Avstängd

Blizzard är lika mycket "Blizzard" idag som Dice är "Dice" idag. Snarare har vi Activision och EA istället som skyltar med att de är "Blizzard" respektive "Dice".

Storhetstiden för dessa två före detta spelutvecklare är förbi. Härnäst får vi se om Projekt CD kan fortsätta vara Projekt CD eller om de också kommer att bli "Projekt CD".

Medlem

Förr om åren tycker jag att det var två faktorer som fick Blizzards spel att sticka ut från den stora massan. Det ena var den atmosfäriska, lite råa och mörkt komiska berättartekniken. Fokuset på det storslagna och episka, Det andra var den oefterhärmliga kvalitetskänslan.

Den första punkten tycker jag att de började tumma på redan i samband med WarCraft 3, där fokuset på enskilda hjältar och cartoon:ish design förtog något av det mörka och atmosfäriska från tidigare spel. Ease of access och breddad målgrupp framför det som gjorde de tidigare spelen episka, kort sagt. Tummandet fortsatte med World of Warcraft, som jämte andra samtida MMO:s var oerhört casual - och jämte tidigare Blizzard-titlar tämligen pubertalt. Men i dessa spel hölls kvalitetsflaggan fortfarande i topp. Detsamma kan sägas även om StarCraft II (där storyn förvisso blev ett tonårsdrama, men där gameplay ännu var magiskt).

Därefter får jag intryck av att det började tummas även på kvalitén, eller i vart fall core values som gameplay über alles. Diablo 3 fick sina auktionshus. Overwatch fick sina loot boxes. Heroes of the Storm fick en salig blandning av allt möjligt. Nog för att de tre fortfarande är bra spel, men handen på hjärtat, hur många har dem som sina Blizzard-favoriter?

Och nu Diablo: Imortal, spelet ingen vill ha. Och WC3: Reforged, spelet alla vill ha men som Blizzard inte orkade göra (klart). Sorgligt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar