Wizards of the Coast startar studio med Bioware-veteraner

Robot
Wizards of the Coast startar studio med Bioware-veteraner

Och det första spelet blir ett sci-fi-RPG baserat på ett helt nytt IP.

#Archetype-entertainment, #Bioware, #Wizards-of-the-coast


Medlem

Ge mig nuuuu! 🤤😍

Medlem

Gah, jag som precis lyckades bli av med morgonståndet.

Omoget skämt åsido - låter underbart och får en att hoppas på något magiskt! 🥳


signatur

Niet.

Medlem
Medlem

Spännande, spännande som fan!

Medlem

Riktigt spännande! Personligen saknar jag crpg-spel med sci-fi som tema, alldeles för mycket riddare och dylikt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Riktigt spännande! Personligen saknar jag crpg-spel med sci-fi som tema, alldeles för mycket riddare och dylikt.

Precis! Jag hade lite önskat mig ett sci-fi spel från Larian efter deras Divinity Original Sin 2, men nu blev det Baldurs Gate 3 istället. Man kan väl stå ut med det i och för sig.

Medlem

Sen får man väl se om det också innebär att Wizards jobbar på ett traditionellt sci-fi rollspel i samma värld. Med tanke på deras resurser och erfarenheter av att bygga rollspelsvärldar skulle det säkert vara bra för Archetype att få material att jobba med.

Inaktiv

Läste att det var ett par BioWare dudes från Anthem som var med på detta projekt.

Geeks Gaming
Skrivet av Turbodog:

Läste att det var ett par BioWare dudes från Anthem som var med på detta projekt.

I fallet Bioware och Anthem hade jag inte dömt herrarna för hårt.

James Ohlens meritlista av spel är: Baldursgate 1 och 2, never winter nights, kotor, DA origins, Ole republic, shattered steel, Mass effect, jade empire och sen (tyvärr) anthem.

Chad Robertson Har jag dålig koll på förutom att han jobbat med mythical, Lucas arts(?) och bioware.

Att döma dessa veteraner uteslutande utifrån anthem är kanske lite väl hårt, speciellt när anthems magplask berodde på fel beslut från andra med

EA har ju blivit lite av en Kyrkogård för spelstudios och spelserier, dit de går för att få den sista vilan...tyvärr

Medlem

Mycket goda nyheter!

Medlem

Spännande! Har enorm respekt för Wizards sedan jag snöat in mig i Magic. Och BioWare-veteraner. Det säger ju sig självt. Sådana ställer man sig upp och saluterar om man ser dem.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

I fallet Bioware och Anthem hade jag inte dömt herrarna för hårt.

James Ohlens meritlista av spel är: Baldursgate 1 och 2, never winter nights, kotor, DA origins, Ole republic, shattered steel, Mass effect, jade empire och sen (tyvärr) anthem.

Chad Robertson Har jag dålig koll på förutom att han jobbat med mythical, Lucas arts(?) och bioware.

Att döma dessa veteraner uteslutande utifrån anthem är kanske lite väl hårt, speciellt när anthems magplask berodde på fel beslut från andra med

EA har ju blivit lite av en Kyrkogård för spelstudios och spelserier, dit de går för att få den sista vilan...tyvärr

Jag har för mig att Anthem blev så dåligt för att de fick en "absolut frihet" till att göra vad dom ville och med inga krav så visste dem inte vad dom skulle göra tills chefen av EA tittade på deras projekt efter typ 5-6 år och sa att de verkligen måste fixa en produkt.

Geeks Gaming
Skrivet av Keima:

Jag har för mig att Anthem blev så dåligt för att de fick en "absolut frihet" till att göra vad dom ville och med inga krav så visste dem inte vad dom skulle göra tills chefen av EA tittade på deras projekt efter typ 5-6 år och sa att de verkligen måste fixa en produkt.

Gillar inte att länka kotaku men här är en sammanfattning på ena sidan av myntet om vad som gick fel. TL;DR-versionen är: Allt 😞

Skribent
Skrivet av Keima:

Jag har för mig att Anthem blev så dåligt för att de fick en "absolut frihet" till att göra vad dom ville och med inga krav så visste dem inte vad dom skulle göra tills chefen av EA tittade på deras projekt efter typ 5-6 år och sa att de verkligen måste fixa en produkt.

Jag trot också att Anthem kanske inte var deras typ av spel. Blir nog bra när de får återvända CRPG-världen och lite mer småskaliga projekt. De har väl lite att bevisa kanske, men jag dömer inte ut dem på ett felsteg.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Även Drew Karpyshyn är tillbaka i branschen med det här igen och det kan ju bara bli bra med hans resumé!

1
Skriv svar