Steam slog rekord i helgen – 18,8 miljoner inloggade

Robot
Steam slog rekord i helgen – 18,8 miljoner inloggade
Medlem

Måste finnas en gemensam nämnare. Rea? Beta släpp? Ny release?


signatur

"High life on low budget"

Releasehästryttare

Enkelt, mer Kineser börjar avända Steam för deras favorit grindingspel kommer till plattformen.

Medlem
Skrivet av Devan:

Enkelt, mer Kineser börjar avända Steam för deras favorit grindingspel kommer till plattformen.

... Super Mario?

Gnällkuk
Skrivet av Devan:

Enkelt, mer Kineser börjar avända Steam för deras favorit grindingspel kommer till plattformen.

Kan du ens använda Steam i Kina utan VPN?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Pansarknekt

Ja men bara om du är trusted citizen status i deras övervakningssystem. Gå mot röd gubbe och du är tillbaks i 1800talet igen.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

... Super Mario?

Super Mario kinesisk grinding-spel?
Antar att det är ett skämt.
Kinesiskt grinding-spel kan liknas random free2play mobilspel med paywalls till det ultimata


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kan tycka det är lite mycket eftersom PC-spelandet tydligen är döende 😛
Jag har alltid steam igång fast jag kanske istället till exempel spelar WoW
Men lite Fallout 4 (3:e omstarten) hanns det med i helgen också


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Många städer i Kina är isolerade och många är hemma pga Wuhan viruset, så kanske de har tid nu att vara igång på Steam?

Medlem

Ett par miljoner är hypade inför Wolcen launch den 13 september såklart. Dom sitter just nu och stirrar på Wolcen steampagen. Därav en sudden spike.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kan du ens använda Steam i Kina utan VPN?

Enligt den här artikeln har steam redan miljoner av användare från Kina, så antar att man inte behöver VPN.

https://www.google.com/amp/s/www.pcgamer.com/amp/steam-china-...

"the Chinese authorities tightly regulate videogames in the country, yet Steam has somehow escaped scrutiny—and nobody seems quite sure why."

"PC gaming is big in China, and so is Steam. It's not officially approved to operate there, yet millions of Chinese gamers use it every day (Simplified Chinese is the second-most-common language used on the platform), Chinese developers are flourishing, and major international publishers are intensifying their efforts to cater to the market."

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Jag kan tycka det är lite mycket eftersom PC-spelandet tydligen är döende 😛
Jag har alltid steam igång fast jag kanske istället till exempel spelar WoW
Men lite Fallout 4 (3:e omstarten) hanns det med i helgen också

Hahaha
PC gaming och Nintendo var dödsdömda.
Eller vad var det den där svammelpajjasen patcher sa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av kaealy:

Enligt den här artikeln har steam redan miljoner av användare från Kina, så antar att man inte behöver VPN.

https://www.google.com/amp/s/www.pcgamer.com/amp/steam-china-...

"the Chinese authorities tightly regulate videogames in the country, yet Steam has somehow escaped scrutiny—and nobody seems quite sure why."

"PC gaming is big in China, and so is Steam. It's not officially approved to operate there, yet millions of Chinese gamers use it every day (Simplified Chinese is the second-most-common language used on the platform), Chinese developers are flourishing, and major international publishers are intensifying their efforts to cater to the market."

Huh... där ser man. Hur fan har det gått till med tanke på att typ INGET får verka där om man inte går via något Christopher Robin-företag? Men då låter det ju logiskt att det är starkt kopplat till Coronaviruset då, fler var hemma i helgen är normalt och kanske inte lämnade hemmet alls under söndagen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hahaha
PC gaming och Nintendo var dödsdömda.
Eller vad var det den där svammelpajjasen patcher sa.

Vissa uttalande har åldrats bättre än andra, lite som Cliff Bleszinskis uttalande om att alla pc gamers är pirater. 😆

Medlem
Skrivet av Isso:

Många städer i Kina är isolerade och många är hemma pga Wuhan viruset, så kanske de har tid nu att vara igång på Steam?

Tror mest på denna förklaring egentligen. Blir miljoner med personer som knappt vågar gå ut utan stannar hemma. Steam igång i bakgrunden medan man egentligen kanske spelar något annat?

Medlem

Kanske för att det är slutet på denna konsolgeneration samt speltorka och man tittar på alla enklare spel som finns på steam medans man väntar på nästa gen, idk.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Säkert för att A Plague Tale: Innocence är på rea. Kanske ?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Kanske för att det är slutet på denna konsolgeneration samt speltorka och man tittar på alla enklare spel som finns på steam medans man väntar på nästa gen, idk.

Det är aldrig slut på en generation till PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är aldrig slut på en generation till PC

Läs igen.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Läs igen.

Ok. Sen då?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

för att steam är the shit!


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Molotov:

Ok. Sen då?

Du får nog läsa ytterligare ett par gånger om du inte begrep hans inlägg.

Medlem

För att cs.money mfl lagt till fler bottar. Alla sidor som har med bytande eller säljande av skins har ju x antal konton. Detta gäller ju dota mfl också.

Medlem

Ingen vågar gå ut. Corona haha

Medlem

Gissar på att det beror på coronaviruset som gör att folk stannar hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok. Sen då?

Han skriver ju om konsolgenerationer.

1
Skriv svar