Spelomslag som lovade för mycket

Medlem
Spelomslag som lovade för mycket

Jag tänker mig att en omslag för ett spel kan se helfräck ut men slutresultatet man får kan vara något helt annat än vad man egentligen har förväntat sig. Spelomslag lockar våra plånböcker och vi ångrar oss sen i slutet. Här är ett exempell:

Aliens: Colonial Marines

Vad omslaget lovade: Jag, som är ett inbitet Alien-fan såg verkligen fram emot detta då det verkade helschysst att få känna av skräcken av att jagas av intelligenta rymdmonster med utskjutande tungor och dolksvansar. På omslaget ser vi marinsoldaterna gå tufft och xenomorphens dreglande käft inkluderas också. Riktigt coolt.

Vad vi fick: Stela och rentav usla bifigurer, dum och menlös handling, hackiga och fula fiender, xenomorpher som inte är mer tåligare än ett Marie-kex, och rentav fula miljöer och bakgrunder samt usel röstskådespeleri. Med andra ord. Riktigt besviken är något som jag är på med än hundra nivåer. Tursamt nog har vi Alien: Isolation som tröst.

Känner ni till något omslag eller trailer som lovade för mycket som man bara fick skit av i slutet? Kommentera gärna!

Releasehästryttare

ALLA spelomslag före -00 talet lovade ju att spelet skulle vara snyggare än va det va i verkligheten?

Det är något som jag är glad att tex Steam har som regler att länkade screenshots på spelets store sida ej får vara editerade så att de ser snyggare ut än va spelet är i verkligheten.
Visst ser jag inte helt sällan spel som bryter mot den regeln, men då är det bara att rapportera spelet så får det en känga illa kvickt av Vavle.

1
Skriv svar