TV serier du har slutat titta på.

Medlem
TV serier du har slutat titta på.

Då den andra tråden på temat TV serier tycks fokusera på serier som de som postar åtminstone tycker är tillräckligt bra för att se färdigt, så tänkte jag att det kanske finns ett behov av att prata av sig angående serier man har slutat att titta på, eftersom man helt enkelt tycker att de är skit.

Syftet med denna tråd är INTE att man skall klanka ner på vad andra gillar, utan genuint att berätta vad man inte gillar, och gärna varför, för att kanske rädda någon annan från att slösa bort ett antal timmar av sitt liv på någonting som han/hon förmodligen inte gillar i alla fall.

Själv har jag, som jag skrev i den andra tråden, nyss tagit bort tre stycken serier från min Netflix lista för att jag har gett upp hoppet om dem.
Det handlar om Arrow, The Flash och Legends of Tomorrow.

Arrow tyckte jag var OK i början, men efter att han slutade kallas "The Hood" så har serien bara gått utför.
Alla tre lider numer av samma problem. Förutsägbara intriger, ett ständigt återanvändande av samma skurkar, och plot twists som av någon anledning känns väldigt bekanta, om och om igen.
Jag vill gilla den här typen av serier, vilket är anledningen till att jag har gett dem mycket mer tid än jag borde. (Flera säsonger, allt som allt.)
Men nu har jag kommit till insikt om att dessa tre inte är någonting för mig, varför de inte längre återfinns i min Netflix lista.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

Mm slutat kolla på de serierna med, som du säger, det är mest samma sak hela tiden.

Nu har de ju teasat att nästa CW serie skall bli gröna lampan så det blir väl att kolla på säsong 1 av den i alla fall.

Medlem

Sons of Anarchy.
Eller ja, såg slut på den men sista säsongen och de sista avsnitten var en pina att ta sig igenom. Utdraget, förutsägbart smörja. Vissa måste dö, nån måste offras, jesus-moment på motorcykel... blä.
De första 3-4 säsonger är bland det bästa på tv. Alla borde se de. Men när en viss person blir mördad i fängelset borde man bara stänga av låta det vara där.

På samma sätt som Prison Break borde varit bara en säsong och slutat med att de rymmer. Punkt. Allt efter det blev bara sämre och sämre.

jbx
Medlem

Lost...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag började aldrig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

The Pacific kom jag bara 3 avsnitt in på första gången jag såg det. Den lyckades inte fånga den där BoB-magin jag (och alla andra) hoppades på.

Fortfarande en fin serie dock!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Walking Dead


signatur

Burn in the light.

Medlem

Finns nog en del.

Dexter kom jag till säsong 4 eller 5, slutade av någon anledning. Vad jag läst och hört kanske det var lika bra då slutet tydligen var skräp.

Mr. Robot tröttnade jag på efter ett par avsnitt. Jag kanske inte bara var på humör just när jag börja se den, eller så var den helt enkelt bara tråkig. Får väl se om man ger den en chans igen i framtiden.

Påbörjade en ny serie på Netflix igår 'Ragnarök', en norsk serie. Är på avsnitt 2 av 6 och funderar starkt på att sluta kolla. Den PKism och politiska propaganda som genomsyrar gör mig inte direkt sugen på att fortsätta samt att den känns även för 'high-school-teen-edgy' med en del standard klichéer. Det som gör att jag fortfarande funderar på om jag ska fortsätta är att premissen ändå är ganska intressant, för att se var det leder någonstans, vi får se hur man gör.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Walking Dead efter att jag började se det upprepande mönstret och de slarvade bort karaktärsutvecklingarna. Sen Sons of Anarchy blev riktigt segt i slutet men lät det stå på när jag jobbade natt så man ”sett” färdigt den även om jag bara sneglade till och från.

Backloggens befriare

Game of Thrones la jag ner efter halva första avsnittet för ett antal år sedan. Weeds la jag ner efter typ 4 avsnitt.. Det är väl de jag kommer att tänka på på rak arm.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Senaste serien var nog Sci-fi serien Another Life som visade sig vara bland det sämsta man sett på länge, tröttnade på den tunna handlingen och det kassa skådespeleriet innan första avsnittet var slut.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Vikings. Såg två säsonger, påbörjade tredje och insåg att... ja, jag hade inte längre något som helst intresse i det. Tycker om vikingrelaterade saker men den serien blev bara för mycket drama, antar jag.

Arrow såg bara första

Walking Dead kommer jag aldrig se klart (är på typ S5)

Dare Devil, Första var bra sen kom det in massa ninjor och skit

Santa Clarita Diet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Dexter. Slutade kolla någonstans i S3(har hänt två gånger). Vet inte varför egentligen, tyckte inte serien var dålig.

Medlem

Jag ser mest anime-serier nuförtiden men dom jag slutade kolla på var The Walking Dead. Blev långtrist och utdragen. Game of Thrones var den sista tv-serien jag faktiskt gillade

Medlem
Skrivet av redruM:

Walking Dead

TWD är nog den mest prisade serien jag slutat kolla på.
Samma skit säsong efter säsong. Började riktigt bra dock men sen not so much!

Sen samma pissiga serier som nämnts ovan (arrow och liknande)
Riktig jävla skit som gör att man blir sur för att man ens slösat tid på att se 1-2 avsnitt.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Sons of Anarchy.
Eller ja, såg slut på den men sista säsongen och de sista avsnitten var en pina att ta sig igenom. Utdraget, förutsägbart smörja. Vissa måste dö, nån måste offras, jesus-moment på motorcykel... blä.
De första 3-4 säsonger är bland det bästa på tv. Alla borde se de. Men när en viss person blir mördad i fängelset borde man bara stänga av låta det vara där.

På samma sätt som Prison Break borde varit bara en säsong och slutat med att de rymmer. Punkt. Allt efter det blev bara sämre och sämre.

Jag slutade inte kolla Sons of Anarchy där, men senare då en annan person blev mördad. Då fick jag nog och kände att resten bara skulle bli ett utdraget lidande. Håller med om Prison Break. Dexter gav jag upp. Ångrar inte. Heroes gav jag upp. Ångrar inte. Lost gav jag upp, men det ångrar jag lite.

Medlem
Skrivet av GhostfaceMain:

Jag ser mest anime-serier nuförtiden men dom jag slutade kolla på var The Walking Dead. Blev långtrist och utdragen. Game of Thrones var den sista tv-serien jag faktiskt gillade

Jag kände också så med TWD. Men när Game of Thrones blev en stinkande bajshög, så tog jag upp TWD igen. Har omvärderat serien. Tycker den är spännande och underhållande. 10 år fyller den också, grattis all you zombies!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

The Pacific kom jag bara 3 avsnitt in på första gången jag såg det. Den lyckades inte fånga den där BoB-magin jag (och alla andra) hoppades på.

Fortfarande en fin serie dock!

Pacific är bra, faktiskt HBOs mest påkostade serie, mer än Game of Thrones

Jag slutade kolla walking dead för några år sedan. Följde det slaviskt de första säsongerna för 10ish år sedan men kvaliten, story osv blev bara sämre och sämre efter ett par säsonger.

Medlem

House of Cards: Gillade serien de två första säsongerna men sen blev det bara mer av samma.

TWD: Som alla andra nämner. Tröttnade på att "Nu är vi säkra, eller nej, nu sket allt sig, fade out till cliffhanger till nästa säsong"

Boardwalk Empire: Vet inte varför jag slutade kolla på den egentligen.

Dexter: Kom till säsong 4-5 någonting men sen tappade jag bara intresset.

Vikings: Fick vänta på att säsong 3 (tror jag) skulle släppas men tog aldrig upp den igen.


signatur

Submission is for the weak

Började titta på Medical Police på Netflix. Så uselt att det var en fysisk och psykisk ansträngning att hålla ut 10 min innan jag bytte till något annat.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Började titta på Medical Police på Netflix. Så uselt att det var en fysisk och psykisk ansträngning att hålla ut 10 min innan jag bytte till något annat.

Fick det intrycket av den lilla trailern som spelas när man scrollar förbi. Inte det minsta lockande att sätta igång

Redaktör

The Walking Dead. Såg något avsnitt av säsongen efter den på bondgården, sen stod jag inte ut med fler "Vi två går bort hit och har ett allvarligt samtal".

Game of Thrones. En och en halv säsong. Säkert fantastisk, men jag fastnade aldrig.

Westworld. Fotomodell-serie som lovade mer än den höll. Gav upp efter ett avsnitt av s2, men borde kanske fortsätta.

Dexter minns jag inte om jag såg hela. Och då var den kanske inte så bra, även om jag gjorde det.

House of Cards såg jag faktiskt klart. Och jag ångrar det.


signatur
Releasehästryttare

Galet att höra att så många hoppat av the walking dead, framför allt nu när det kommer en 3e live action serie i år efter vanliga säsong 10 slutar.

Jag bestämde mig för att skippa den andra (fear the walking dead) när den va ny, men sugen på att se den nya då den skall intergreras mer med första serien.

Medlem

Många serier har jag gett upp i förtid. Ett axplock: Orange is the new black, The Leftovers, House Of Cards, Taboo, The Terror säsong 2, Game Of Thrones, The Wire, Dark, Westworld (tror jag, just nu känner jag inte för att se säsong 3 åtminstone då säsong 2 var så fruktansvärt dålig), American Horror Story, Black Sails, Boardwalk Empire, Halt and catch fire ... Ja, en jävla massa helt enkelt. Jag ser ingen anledning i att plåga mig vidare genom en serie som inte ger mig något efter ett par avsnitt.

Ibland släpper man dock en serie för tidigt. Succession såg jag första avsnittet av när den kom, men tittade inte vidare. När säsong 2 kom fick serien så oerhörda hyllningar att jag såg mig tvungen att ge den ett försök till. Drog igenom båda säsongerna på rekordtid och håller den nu som en av mina absoluta favoritserier. Nu senast är det His Dark Materials som jag överväger om jag ska sluta följa eller ej. Har sett två avsnitt och tycker att den är okej, men inte mer och känner inget större sug att titta vidare.

Releasehästryttare

Mythic Quest Ravens Banquet

Såg första halva avsnittet och kände noll sug för att kolla vidare, humorn va bedrövlig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Galet att höra att så många hoppat av the walking dead, framför allt nu när det kommer en 3e live action serie i år efter vanliga säsong 10 slutar.

Jag bestämde mig för att skippa den andra (fear the walking dead) när den va ny, men sugen på att se den nya då den skall intergreras mer med första serien.

Inte alls galet. Serien blev skitdålig ju!

Skrivet av Devan:

Mythic Quest Ravens Banquet

Såg första halva avsnittet och kände noll sug för att kolla vidare, humorn va bedrövlig.

https://youtu.be/6IpAO5FlhOA

Så pass? Ska se den ikväll och hoppas på samma kvalitetshumor som världens bästa komediserie Always Sunny In Philadelphia. Blir besviken om det inte håller samma klass.

Medlem

Är det någon som kollar på Westworld? Är den serien ens i liv? Var ju sådan gigantisk hype över den serien för några år sedan, nu känns det som att ingen bryr sig längre.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Är det någon som kollar på Westworld? Är den serien ens i liv? Var ju sådan gigantisk hype över den serien för några år sedan, nu känns det som att ingen bryr sig längre.

Säsong 1 var riktigt bra tyckte jag men i säsong 2 så tog det slut för min del efter 2 avsnitt eller så.
Inte alls samma feeling som första.
Med tanke på att det kommer fler säsonger så får man kanske ge sig på det igen. Får se!

Skribent

The Simpsons räknar jag som min största förlust, just för att den präglat hela barndomen. Man satt ju bänkad i princip varje dag för att se avsnitten, och när mobiler kom in i bilden blev det att man SMS:ade citat från dagens avsnitt till varandra.

Trist att den gick från förhållandevis smart humor till bara "konstigt för det konstigas skull" – lite som Family Guy (som också gått ned sig rejält på senare år).

Tittar på ett nytt Simpsons-avsnitt då och då, men det känns helt meningslöst.

Skriv svar