Vilka Wii U-spel hoppas du (också) kommer till Switch?

Redaktör
Ponny
Vilka Wii U-spel hoppas du (också) kommer till Switch?

Ganska många har redan gjort det: Bayonetta, Captain Toad: Treasure Tracker, Mario Kart 8, Tokyo Mirage Sessions ♯FE, o.s.v. Vad de har gjort? Resan från fiaskokonsolen till jättesuccén Switch, såklart. Faktum är att Mario Kart 8 sålt bäst av alla Switch-spel, alltså mer än exempelvis Super Mario Odyssey och Zelda: Breath of the Wild. Inte illa av ett "gammalt" Wii U-spel.

Man kan tycka vad man vill om nyversioner av gamla spel, men då Wii U sålde i skrala 12 miljoner mot Switchens (hittills) drygt 50 miljoner är det inte svårt att förstå hur Nintendo resonerar.

Med detta sagt: Vilka andra Wii U-spel hoppas du också kommer till Switch?

Det finns en del hål att fylla, men det mest självklara tycker jag utgörs av Super Mario 3D World. Årets spel på FZ 2013 och i min mening ett alldeles underbart co-op-Mario. Hur det inte kan ha portats när mediokra (i Mario-mått mätt, alltså, vilket är lika med bra) New Super Mario Bros. U gjort det övergår mitt förstånd.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

3D World helt klart. Ett av de bästa Mario-spelen i mitt tycke. Perfekt blandning mellan de linjära 2D-banorna fast nu i 3D med lite mer att utforska. Otroligt bra koncept.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Wind Waker snälla. Hade blivit så jelfa glad

Medlem

Eftersom jag äger en Wii U så har jag redan spelat det jag tyckt verkar intressant till den.
Därför ser jag mycket hellre nya spel till Switch, men håller med om att Super Mario 3D World är ett riktigt underhållande spel och det om något borde portas till Switch för dom som inte haft chansen att spela.

Medlem

Xenoblade Chronicles X eller helt enkelt en uppföljare. Sedan vill jag ha 3DS spelet Fantasy Life eller en uppföljare. Garanterade köp ifall de skulle komma.

Förstår inte riktigt hur de kan ta 599 för portade spel men håller med...3d Wörld <3


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Project Zero-spelet. Sjukt konstig release på det spelet. Spelet släpptes bara digitalt i USA, spelet är större än minnet på konsolen dock... Här släpptes spelet digitalt men även i en Deluxe utgåva som naturligtvis kostar rätt mycke pengar idag.

Jag köpte faktiskt spelet när det begav sig, men det föll mig inte i smakenjust då, främst för att Wii u-paddad inte var optimal för spelstilen. Så jag sålde den i ett svagt ögonblick.

Skulle dock vilja ge spelet en ny chans på den betydligt slimade Switchen (vet dock inte om switchen stödjer samtliga funktioner som Wii U-spelet krävde).


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Even om det inte kom till Wii U, så skulle jag ändå välja se Mario Soccer till Switchen!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Skulle inte förvåna mig om 3D World blir ett av spelen Nintendo pumpar ut till Switch lagom till julhandeln. Det verkar vara relativt efterlängtat till Switch och något måste de ju kontra PS5 och XBSX med.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Xenoblade X. Sedan var det inte ett Wii U spel direkt utan i slutet av Wiis levandscyckel men även The last story skulle vara trevligt.

Medlem

Wind Waker HD och Twilight Princess HD.

Skulle väldigt gärna vilja se ett "Wii Sports" till Switch också.

Avstängd
Skrivet av Fader Konungen:

Project Zero-spelet. Sjukt konstig release på det spelet. Spelet släpptes bara digitalt i USA, spelet är större än minnet på konsolen dock... Här släpptes spelet digitalt men även i en Deluxe utgåva som naturligtvis kostar rätt mycke pengar idag.

Jag köpte faktiskt spelet när det begav sig, men det föll mig inte i smakenjust då, främst för att Wii u-paddad inte var optimal för spelstilen. Så jag sålde den i ett svagt ögonblick.

Skulle dock vilja ge spelet en ny chans på den betydligt slimade Switchen (vet dock inte om switchen stödjer samtliga funktioner som Wii U-spelet krävde).

Är inte det omöjligt för switch att stödja det spelet.
Då man använde paddan som kamera i spelet.
Om jag inte minns fel.
För mig låter det som omöjligt.

Medlem

What he just said..

Skrivet av anon_119148:

Wind Waker snälla. Hade blivit så jelfa glad

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fader Konungen:

Project Zero-spelet. Sjukt konstig release på det spelet. Spelet släpptes bara digitalt i USA, spelet är större än minnet på konsolen dock... Här släpptes spelet digitalt men även i en Deluxe utgåva som naturligtvis kostar rätt mycke pengar idag.

Jag köpte faktiskt spelet när det begav sig, men det föll mig inte i smakenjust då, främst för att Wii u-paddad inte var optimal för spelstilen. Så jag sålde den i ett svagt ögonblick.

Skulle dock vilja ge spelet en ny chans på den betydligt slimade Switchen (vet dock inte om switchen stödjer samtliga funktioner som Wii U-spelet krävde).

Maiden of Black Water är ju byggt runt kameran som man kontrollerar med Gamepaden, om spelet ska portas till Switch behöver de ändra detta. Vilket förstås inte är omöjligt, Zombi U var också byggt runt Gamepaden (och ett av få där spelupplevelsen förstärktes av detta) men fungerade utmärkt även på PS4 och Xbox One.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Shinjed:

Xenoblade Chronicles X eller helt enkelt en uppföljare. Sedan vill jag ha 3DS spelet Fantasy Life eller en uppföljare. Garanterade köp ifall de skulle komma.

Trodde xenoblade skulle komma nu i mars. Detta är då inte X? Vill spela igenom, men orkar inte plugga in Wii U igen Nu när jag har en switch

Medlem

Yoshis wooly world


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Precis som @Shinjed skriver skulle jag vilja se en portning av Xenoblade Chronicles X. Handlingen kanske inte är det bästa sedan skivat smör, men att äventyra i den världen är fantastiskt roligt och miljöerna är urläckert designade.

Om de portar spelet får MonolithSoft gärna justera menyerna och introduktionen av hur de fungerar. Det var några delar av uppgraderingssystemet jag bemästrade först efter flera dussin titlar för att jag inte helt hade kopplat hur systemet fungerade.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av aholman:

Trodde xenoblade skulle komma nu i mars. Detta är då inte X? Vill spela igenom, men orkar inte plugga in Wii U igen Nu när jag har en switch

Det finns tre Xenoblade Chronicles.

  • Xenoblade Chronicles (Wii, 3DS och snart Switch)

  • Xenoblade Chronicles X (Wii U)

  • Xenoblade Chronicles 2 (Switch)

Älskade Xenoblade Chronicles men Xenoblade Chronicles X är min största spelbesvikelse från hela 10-talet, vilket var extra synd då jag i stort sett köpte en Wii U för att spela det. Så det gör mig inget om X aldrig kommer till Switch.

Medlem

Förutom de uppenbara stortitlarna så skulle jag faktiskt vilja se Nintendo Land. Väldigt underskattat spel. Dock är det ju mer ett tech demo som är speciellt framtaget för Wii U Gamepad, så det är väl egentligen mer en uppföljare som jag skulle vilja se.

Medlem

Jag vill gräva längre bak till Wii och önska att dom släpper Muramasa the Demon Blade till Switch

Medlem

Virtual Console. Förstår inte varför de aldrig lägger till det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Pikmin 3
Windwaker
Xenoblade Chronicles X


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skulle vilja se Super Mario Galaxy 1 och 2, även Super Mario 3D World vore nice

Medlem

Wii Fit U. <3

1
Skriv svar