Senaste spelet du klarade?

Releasehästryttare

A Plague Tale - Innocence 3/5

Fantastisk story, grafik och karaktärer, det som stoppar mig från att ge spelet ett högre betyg är att spelet innehåller en lång stealth sektion med instant game over om man blir upptäckt, och jag absolut hatade det partiet, annars var resten av spelet grymt roligt.

Så det får en rekommendation från mig!

Medlem
Dark Souls Remastered

5/5
Mitt andra From Software spel. Har bara spelat Bloodborne innan och det är verkligen något speciellt med dessa spel.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av apapest:

5/5
Mitt andra From Software spel. Har bara spelat Bloodborne innan och det är verkligen något speciellt med dessa spel.

Det stämmer. Ha så roligt med Dark Souls 2 (som tyvärr är deras svagaste spel enligt mig, men ändå bättre än det mesta i genren) och framför allt Dark Souls 3. När du är klara med dem ska det bli intressant att se vad du tycker om Sekiro. Spelet som lite smått delat deras fanskara på mitten.

Medlem
Skrivet av Roten:

Har kört klart England i 1212AD modden till Total War Attila, som kom på Steam Workshop för några dagar sen. Fortfarande i Alpha stadiet - bla fungerar inte agenter så bra ännu och forskningsträdet ska vidare utvecklas. För er som väntar på ett Total War Medieval 3 så kan här vara något att sätta tänderna i - det går även att spela som Sverige! Ska ta och prova det inom kort och se om det finns några roliga enheter (och om de pratar svenska som i Empire!)

Tyvärr inga svenska röster, och rätt få enheter (och bara en stad i södra sverige..) men ändå! Jäkligt trevlig mod. Ser fram emot att se den utvecklas ytterligare med high/late units i kampanjen etc. (Finns nog submoddar för det redan men..). De ska ju lägga in fler korståg etc. också. Skön Medieval 2-känsla i modden hursomhelst. En jäkla fröjd att se en medeltidskarta där alla provinser är befolkade av olika små furstendömen och annat och inte som i Medieval 2 där många sådana regioner istället bara var befolkade av generiska "rebels".

Senaste spelet jag spelade klart (för att inte gå för mycket offtopic liksom) var Jedi: fallen order. Tyckte det hade sina stunder, var väääldigt snyggt bitvis, fina miljöer etc. men var för min smak på tok för "spel-igt", banorna var väldigt tydligt designade banor snarare än "riktiga" miljöer och jag tycker synd om vanligt fölk som ska navigera i dem utan jedikrafter. Också väldigt tydligt i striderna där AI'n ofta bara står och glor och väntar på en om man är en bit bort och allt kändes väldigt tydligt indelat i platformsbitar och stridsbitar. Var inte heller särskilt förtjust i all backtracking om man skulle leta lådor etc. (något som också låg väldigt utanför själva storyn).

Skulle nog ge det 2/5, 3/5 om man tycker om platformande och inte har något emot bandesignen etc. Men för mig satt jag för det mesta bara och var frustrerad över att de inte gjort ett spel mer i min smak då jag tyckte att själva känslan i kontroller och utseende etc. var riktigt jäkla trevligt. Hade velat se mycket mer fokus på storyuppdrag och inte typ 25% storyuppdrag och 75% backtracking för olika kistor och annat i speltid, och mer nivåer som kändes mer som att det var faktiska platser där folk vistades och inte bara olika hinderbanor för jedis. Hade till och med gärna sett mer linjära scriptade uppdrag som öppningsuppdraget och uppdraget när man precis kommer till Kashyyk, då kändes det verkligen star wars på ett så jävla härligt sätt. All in all så kändes spelet lite som ett koncept-demo mer än ett riktigt spel.

Medlem

Shenmue I och betar mig nu igenom Shenmue II. Gillar dem starkt, även om de åldrats lite kan jag uppskatta vad de gjort. Hade tidigare läst att tvåan i regel anses vara bättre än ettan, men är mot slutet nu av tvåan och håller inte med. Ettan känns mer fokuserad på något sätt och minnesvärd.

Blir nog till att spela Shenmue III sen, men tar nog något annat spel mellan så att tvåan får smälta lite.

Medlem

Star Wars Jedi: Fallen Order

Var lite skeptisk till detta först efter ganska ljumna recensioner,men köpte det ändå. Kan absolut hålla med om att bandesignen och navigeringen inte är spelets starka sidor, men striderna och storyn väger upp. Hade faktiskt riktigt roligt hela vägen, ser redan fram emot uppföljaren!

Tog även platinum trofén 100%

4/5


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Vamp:

Det stämmer. Ha så roligt med Dark Souls 2 (som tyvärr är deras svagaste spel enligt mig, men ändå bättre än det mesta i genren) och framför allt Dark Souls 3. När du är klara med dem ska det bli intressant att se vad du tycker om Sekiro. Spelet som lite smått delat deras fanskara på mitten.

Tack. Äger 2 och 3 också så ska bara spela lite annat emellan för att få lite "smakbryt* sen är det dags för 2.
Sekiro blir ett säkert köp efter 3 är avklarat


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Dead Cells - Nintendo Switch

Drog genom hela för första gången på hard.
Ack vilket beroendeframkallande spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Pillars of eternity 2

Efter att ha klarat ut Pillars of eternity 1 hakade jag på 2:an. Kan säga att 2:an gör allt som 1:a spelet gör rätt, fast gör det ännu bättre. Bara musiken i sig gör att det är värt att spela. Men var beredd på att ägna mycket tid då det är ett relativt stort spel. Har spelat om en gång med en annan klass och det är värt varje minut för att få uppleva valmöjligheterna. Köpte även season pass som var värt varje krona. Det jag störde mig på var allt åkande fram och tillbaka samt minnesläckorna och det faktum att spelet verkar ha problem med att utnyttja fler kärnor.

4,5/5 får den.

Nu ska jag ge mig på original sin 1.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Watch Dogs 2

Jag var en av få som faktiskt hade roligt med det första Watch Dogs-spelet, men tog mig en väldigt lång tid för att ens påbörja uppföljaren (började i Augusti 2018). För det mesta hade jag väldigt roligt i det bra mycket mer färgglada Bay Area, med vissa uppdrag som personligen blev lite frustrerande - detta endast p.g.a. min enormt dåliga förmåga när det kommer till att smyga runt utan att bli upptäckt, så det slutade oftast i att skjuta sig in eller ut från stället där uppdraget skulle göras. Men spelet gör definitivt att man blir lite mer sugen på Watch Dogs: Legion, men i denna takten är jag väl klar med det spelet om ca. fyra år!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Luigi's Mansion 3
Nu har jag börjat med lite Witcher 1.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

StarCom - Nexus

Releasehästryttare

The Supper 4/5

Underbart kort peka och klicka spel som dessutom är gratis!

https://store.steampowered.com/app/1171370/The_Supper/

Medlem

Jag flyttade min 11 veckor gamla dotter från vagnen till sängen efter att hon somnade. De är ett farligt spel. Ja vann och anser de min än så länge svåraste "achievement".

Medlem
Skrivet av Evil_Teddiz:

Jag flyttade min 11 veckor gamla dotter från vagnen till sängen efter att hon somnade. De är ett farligt spel. Ja vann och anser de min än så länge svåraste "achievement".

Minns de tiderna. Ninja-spelet när man skulle lämna rummet efter nattning, precis vid dörren knarrar golvet lite, whhhahaaaaaaaaa.

On topic, klar med Life is Strange 2 på XB1X via GamePass. Vill minnas att jag gillade det första när det kom, men tyckte detta var otroligt långsamt. Plågsamt att ta sig igenom. 2/5 max. Förmodligen för att jag inte brydde mig om karaktärerna.

Nej, en spel fullt med amerikanska moralkakor. Rekommenderas inte.

Spelet ville hela tiden att man skulle försonas med mamman som dumpade en och stack utan vettig anledning (hon ville vara ”fri”). Svaren var nästan alltid snälla mot henne.
Lillebrorsan, Daniel, lät jag använda sin kraft när han än kunde och mördade alla som stod i vägen.

Medlem

Köpte nyligen FF7 till 12 på Switch, har tagit mig igenom sjuan och åttan nu. Var rätt många år sen senast så det var kul med en refresher. Sjuan är definitivt ett grymt spel rent mekaniskt och innehållsmässigt, medan jag bara blev ännu mer övertygad om att åttan är ganska "meh". Har börjat på nian nu och gillar inte portningen lika mycket (det är baserat på mobilversionen), men det är kul att vara tillbaka även där.

Eftersom man går och väntar på Half-Life: Alyx så har jag även kört igenom Half-Life 2 samt Episode 1 och Episode 2. Fortfarande lika bra även de, blir aldrig trött på gameplayet i HL. Alyx ska bli svinkul, ser fram emot vad Valve har i rockärmen härnäst.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Drop Dead: Dual Strike Edition - Oculus Quest


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare

Journey to the Savage Planet - 4/5

Enkelt beskrivet som ett Metroid prime light, det är dock inte lika fantastiskt som det spelet det lånat mest av sin inspiration från.
Rekommenderar dock detta då jag för det mesta hade kul de 10 timmar det tog att klara.

Medlem

Turok 2

Vapenporr, komplexa labyrinter och dinosaurier med laservapen , det mesta är sig likt sedan Turok 1. Även fast jag tyckte om första spelet mer för sin enkelhet tyckte utvecklarna ändå att spelaren behövde mer att göra i andra spelet. Därför har de kompletterat din "to-do" lista i form av att hitta fler typ av "nycklar" för att kunna fortsätta i storyn. Underhållande för det mesta, men kan vara frustrerande då man ibland måste återvända till vissa banor för att hitta vissa nycklar. Dessa nycklar är dessutom väl gömda och jag behövde kolla walktrough för att hitta många av dom.

Spelet får 7.5 fossiler av 10 möjliga.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Klar med "The Witcher", men har bara spelat lite av tvåan hittills.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Releasehästryttare

Moe Era - 2/5

Visuellt snygg visual novel, men storyn och allt annat va inte till mitt like.

Medlem

Klarade Valient Hearts The Great War häromdagen. Ett sidscrollande pussel äventyr från 2014. Utvecklat av Ubisoft. Utspelar sig under första världskriget. Man får spela fyra karaktärer som hjälper en ung soldat att återvända hem till sin stora kärlek. En berättelse om överlevnad, uppoffring och vänskap.
Spelet var lite för lätt. Inga direkta svårigheter att komma vidare och lösa pussel men ändå skön avkoppling och tyckte storyn var bra då dom sammankopplar fyra historier till en. Väldigt mörk historia. Snygg grafikmotor i spelet som verkligen levererar. Snyggt också hur dom fått in ett sätt att lära sig mer om första världskriget i spelet, för man kan låsa upp historier och fakta om kriget längst spelets gång

Medlem

Days Gone, för andra gången. Dags för en tredje gång!


signatur

I drank what?

God of War (Ps4)

Har lyckats traggla mig igenom spelet nu. Jag låter kanske negativ men till en början gilla jag inte spelet. Alfheim skulle jag säga är ett rätt dåligt område att placera så tidigt i spelet, tittar man på throphies-listan så verkar det vara en tröskel för många. Personligen tyckte jag det klarna upp lite när jag började utforska Lake of Nine och när jag fick återse en gammal klassiker (när det kommer till vapen).

Tycker fortfarande spelet har några problem. Jag brukar inte ha problem med pussel men hela spelet var rätt kryptiskt, många av hemligheterna hade jag aldrig orkat hitta själv. Sen tyckte jag att utbudet av nordiska gudar var rätt tunt, typ tre man slåss mot?

Tycker ändå spelet repa sig lite mot slutet, med det är absolut inte en personlig favorit i PS4-biblioteket.

6/10

Dragon Quest 1 (Switch)

Spela igenom spelet i sin helhet under dagen. Fascinerande hur något så tidigt kan kännas så trimmat. Spelet har absolut genomgått en förändring sen det först kom ut på 80-talet. Det är inte det bästa och det är väldigt simpelt, men det finns inget onödigt extra. Bara du, en värld att utforska och ett simpelt RPG-system. En kontinent, ett par timmar. Perfekt!

Det är, om jag förstår det rätt, mobilversionen, så jag var lite rädd att SE skulle slaktat de versionerna som man gjorde med FF-spelen. Nu har jag ingen referens, då det var första gången jag spela titeln i fråga. Men jag gillar det jag ser och hör.

9/10


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Witcher 3. Igång med expansionerna nu. Får väl erkänna att det blev ett underhållande spel av det hela efter de första 30-40 timmarna.

3/5. Kanske 4/5. Hade striderna varit mer flyt i så hade det varit en klar 4a.

Releasehästryttare

KUNAI 4/5

Trevligt litet metroidvania spel där det bästa är musiken och det sämsta är att det inte finns någon bra kart översyn eller snabb teleportering vilket hade behövts mot slutet.

Medlem

Boneworks
Bra spel, riktigt kul att bara leka runt med fysiken också. Svårt att låta bli välta bord, kasta datorskärmar och ställa till med allmän oreda när man går in i vissa rum
Spelet kändes i början väldigt "Half life", känns som mycket ljud i spelet är samma eller liknande ljud som använts i half-life och fienderna är väldigt lika också. Skulle platsa i samma universum.

Nu lite varningar det är ett spel man kan bli "åksjuk" av om man inte har VR-vana.
Det är långa banor utan checkpoints och save-funktion så man får vara beredd att det kan ta ett tag och spela en bana, speciellt om man vill "hitta allt".
Checkpoints ska dock patchas in snart beta-testas just nu men man förstår inte riktigt hur utvecklarna tänkte när dom inte hade med det från början.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Moss - PC

Bidrar med ett till spel i denna listan
Moss till PC.
Första plattformspel jag spelat i VR, bra men rätt så kort och inte speciellt svårt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blev klar med Life is Strange 2 för någon vecka sen. Det får nog 3 av 5 i betyg.

Avvaktar nog med spel till Black Mesa 1.0 släpps och sen blir det Alyx.
Om det inte blir en snabb avstickare med "A short hike" iofs som jag redan köpt.

Medlem

Days Gone, för andra gången


signatur

I drank what?

Skriv svar