Gears of War-veteran blir ansvarig för Diablo hos Blizzard

Robot
Gears of War-veteran blir ansvarig för Diablo hos Blizzard

CliffyB erbjuder sig att komma tillbaka: "Bollen är hos er, Microsoft".

#cliffyb, #diablo, #gears-pf-war


Medlem

Cringe på hur den här snubben söker uppmärksamhet, som ett barn som säger "Va synd att du inte vill va min vän för nu får du inte se alla mina PlayStation-spel!!"

Avstängd
Skrivet av Aryvian:

Cringe på hur den här snubben söker uppmärksamhet, som ett barn som säger "Va synd att du inte vill va min vän för nu får du inte se alla mina PlayStation-spel!!"

Hur söker han uppmärksamhet ?
Om du kan förklara dig mer så kan vi förstå hur du tänker.

Medlem

Ni som vet lite mer om killen; är detta ett orosmåln eller ej tror ni? (Bortsett från att han har ett stort ego alltså)
Såg nu att det är Rod som är ansvarig, inte CliffyB. Skyller på att jag var nyvaken. Vet fortfarande inte vad detta innebär för Diablo dock.

Medlem

Gillar inte cliffyB. Glad att Lawbreakers floppade


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Efter Gears 5 (floppen) förståeligt. Det såg en gaming youtuber för flera månader sedan.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Hur söker han uppmärksamhet ?
Om du kan förklara dig mer så kan vi förstå hur du tänker.

Det är väldigt mycket "titta på mig"-inlägg på hans Twitter. Som på de flesta andras Twitter, förvisso. (Vi kan snöa in på en diskussion huruvida det är normaliserat att söka uppmärksamhet, och i så fall hur och till vilken grad - men inte här och nu.)
Om det ska tolkas som att han bara är frispråkig, eller att han är uppmärksamhetstörstande... well, upp till var och en att bedöma.

Om du betar av lite av hans inlägg hoppas jag det blir klarare varför en del uppfattar honom som uppmärksamhetssökande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Varför skulle någon vilja ha något med honom att göra efter Lawbreakers? Plus all galla han spyr ur sig hela tiden


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillar inte cliffyB. Glad att Lawbreakers floppade

Verkar bara bitter. Först "pensionerar" han sig, vilket verkar vara något man kan göra i denna branch för att en kvart senare när alla jobb är tagna komma på att man ville nog vara in the zone ändå.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox

Rod Fergusson har betytt mycket för Gears men jag tror att det här är en bra grej för serien. Gears har redan börjat röra sig mot något nytt och mer lär det bli. Är nog ingen dum idé med nytt blod i ledningen nu.

Cliffy B är inget som ska komma i närheten av Gears tack. Miffo.


signatur

Jump in.

Medlem

Så... han är arrogant, förolämpar dem och har själv två enormt misslyckade spel med Lawbreakers och det där Battle Royale 80's spelet men påstår ändå att han är Gears "räddning"...?
Hade jag varit personalansvarig på MS så skulle jag ha svårt att anställa någon efter det han sagt oavsett vad han bidragit med. Och hans "idéer" betyder inte ett skit då saker helt enkelt inte kan fungera i en slutprodukt oavsett hur ultra mega episkt det kan vara på papper.

Medlem

Jag tror att det skulle vara en dålig idé att ta in CliffyB. Jag har inte särskilt mycket emot honom som vare sig person eller utvecklare, men det känns som dålig tajming. Gears 5 stod redan och stampade mellan att göra det gamla vanliga och pröva något nytt, och medan jag tycker att det gamla vanliga var det bästa med spelet så tror jag ändå att en utveckling av det nya är det mest spännande serien kan göra i nästa spel, på nästa generations Xbox (och pc). Att då ta in snubben som först skapade Gears känns som ett kliv i fel riktning. Jag ser hellre någon ny och spännande ta kommandot.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Efter Gears 5 (floppen) förståeligt. Det såg en gaming youtuber för flera månader sedan.

Flopp? Vad har jag missat. Var inte Gears 5 rekordet för Xbox release-vecka denna generation?

Medlem

Cliffy B skulle ju lämna spelindustrin för att communityn är för "toxic". Vad hände med det?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jaaay2k:

Flopp? Vad har jag missat. Var inte Gears 5 rekordet för Xbox release-vecka denna generation?

Det var absolut ingen flopp, precis som du säger; en kanonrelease. Massor av spelare och bra mottagande betygsmässigt. Lite problem servermässigt i början (tack vare just det oväntat stora spelarantalet) och mycket gnäll från en liten minoritet högljudda "fans" om att de gör allt mer "casual" och att man inte kunde springa runt och one-shotta allt med en Gnasher i MP längre som enda alternativ. Annan "konstruktiv kritik" bottnade i kvinnlig huvudroll och Prideflaggor i shoppen... Det är ungefär den nivån.

Gears 5 håller sig stadigt runt 20:e mest spelade spelet på Xbox fortfarande.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Flopp? Vad har jag missat. Var inte Gears 5 rekordet för Xbox release-vecka denna generation?

Det sålde sämre än Gears Of War Judgment till exempel. Och det var en kanon-release på grund av 10kr (1$) Game Pass Ultimate erbjudande under E3, jag tog det på grund av Gears 5 och har det det till slutet av 2021. Det här spelet var det spelet dem tog i från djupet av magen, tog risker och fick utökat budget för, blev exakt samma Metacritic betyg på 84 som förra spelet Gears of War 4. För mig var det här väntat att han slutar och går till den arbetsgivare Mike Ybara gick till, vänta bara på när han inte har Microsofts PR firma som dikterar vad han kan och inte kan säga. Mike Ybara har släppt ganska många bomber från insidan av Xbox om hur det sköts.

Rent allmänt, har dem fixat ljud buggen?

eld
Medlem
Skrivet av Fuidama:

Så... han är arrogant, förolämpar dem och har själv två enormt misslyckade spel med Lawbreakers och det där Battle Royale 80's spelet men påstår ändå att han är Gears "räddning"...?
Hade jag varit personalansvarig på MS så skulle jag ha svårt att anställa någon efter det han sagt oavsett vad han bidragit med. Och hans "idéer" betyder inte ett skit då saker helt enkelt inte kan fungera i en slutprodukt oavsett hur ultra mega episkt det kan vara på papper.

Alla stora designers har gjort misslyckade spel. Nu är ju han dock mannen bakom vad som gjorde gears bra, så han har definitivt något att säga om.

1
Skriv svar