TV serier du har slutat titta på.

Inaktiv

Walking Dead blev riktigt jäkla tedious efter 5 säsonger.

Inaktiv

Jag är väldigt kräsen, därav väldigt få serier jag genuint tycker om. Därför har jag säkert slutat se flera tiotal serier och absolut inte lagt de på minnet.

Kommer dock på en jag blev väldigt besviken på då jag trodde det var min kopp te (älskade The Americans), Homeland. Men icke!

Älskar dock animerat ex. South Park, Bob's Burgers, Rick and Morty etc. Växer aldrig upp!

Medlem

serier som jag sluta titta på hmm.
Eureka såg jag bara till sesong 3
Game of thrones sluta jag see efter sesong 3
House sluta jag see efter 2 sesonger
The expanse innan slutet på sesong 2 blev lite för mycket för mig.

Medlem

Som många har sagt: The Walking Dead. Arrow. The Flash. Gotham.

Medlem

Detta är nästan som en undercover ”impopulära åsikter” fast i serie-version 🤣

Medlem

DC Legends of tomorrow, Supergirl, flash, Punisher, iron fist, Jessica Jones dock kom jag igenom daredevil s2 med det vara nära att det dog där.

Simpson, Family guy och American Dad växte jag bara ifrån. Dock ser jag på avsnitt om jag råkar hitta ett.

Doctor who (2005) är nog den största som dött för mig. S10 var ganska kass med s11 var bedrövligt. Kom igenom 4 avsnitt.

Elementary hade bara ingen plats att följa den enkelt på.

Blacklist. Vad i helsike hände i säsong 3????

Game of Throne. Kom igenom ett avsnitt i säsong 1. Sen hamnade jag så långt efter alla att jag bestämde mig för att se allt när det kommit ut men då gnällde folk på slutet så det blev inte av.

Lost. En säsong sen tappade jag den.

Skägg.
10 Chambers

Walking Dead. Jag försökte ett tag att kolla varannat avsnitt för att på så sätt öka på det sanslösa lunket i berättandet, men inte ens det hjälpte.

Vikings. Tänker inte säga varför pga spoiler.

Jessica Jones. Fastnade aldrig för karaktärerna.


signatur
Medlem

Oftast kollar jag klart serier men några som jag slutade att titta på.

Walking Dead - Borde ha tagit slut efter 5 säsonger
Fear of the walking dead - Tror det blev nedlagt
Lost - Okej i början men sen efter säsong 1 gick det nedför
Eureka - Första säsongen var okej
Falling Skies - Ingen intressant serie


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

FM-guru
F.d. Sisyr

Supernatural. Var mitt i tonåren när serien började och då passade den mig perfekt. I takt med att jag blev äldre och att serien ändrades från att handla om monsterjägare till änglar vs demoner tappade jag dock intresset.

The Walking Dead. Barnslig fascination för postapokalyps höll kvar mig i typ 6-7 säsonger (tror jag det var) trots att jag inte ens var såld på serien från början. Blev stadigt sämre och sämre och till sist slutade jag helt enkelt att titta.

Rescue Me. Fantastisk de första 2-3 säsongerna, sedan tappade den rätt snabbt. Säs 5 eller 6, glömt vilken, var så dålig att jag fick ge upp. Serien avslutades efter säs 7.

Är nog de enda serierna jag sett mer än någon säsong eller två på och sedan lagt ned.

It's not a lake, it's an ocean

The Walking Dead. Jag var med tills när Rick "dog", sedan kändes det rätt meningslöst att fortsätta för det blev som en helt annan serie med helt nya karaktärer. Endast ett fåtal av de gamla återstår. Redan när de dödade Carl började jag känna att TV-serien gick sin egen väg lite för mycket. Jag hade gärna sett ett avslut med Rick och Carl kvar, nu kör de bara på med säsong 10 och nej, det är inte bra längre.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Turbodog:

Walking Dead blev riktigt jäkla tedious efter 5 säsonger.

Jag tycker i och för sig att säsong 6 var riktigt bra. Introduktionen av Negan var cool, cliffhangern var rätt brutal och starten på säsong 7 var grym och jobbig. Sedan gick det stadigt utför.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Releasehästryttare

@Jonny Myrén: Det är förmodligen extremt billigt för FOX att fortsätta göra Simpsons avsnitt även om knappt några tittar på det längre, sen är det ju en "kult" serie som alltid kommer ha tittare bara för att.

Men jag håller givetvis med om både Simpsons och family guy, jätte kul i början men efter det så sög det.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

The Walking Dead. Jag var med tills när Rick "dog", sedan kändes det rätt meningslöst att fortsätta för det blev som en helt annan serie med helt nya karaktärer. Endast ett fåtal av de gamla återstår. Redan när de dödade Carl började jag känna att TV-serien gick sin egen väg lite för mycket. Jag hade gärna sett ett avslut med Rick och Carl kvar, nu kör de bara på med säsong 10 och nej, det är inte bra längre.

Inte för att vara den som är den, men du bör kanske tänka på att använda spoilertags, du vet, för att vara lite schysst för dom som inte sett eller ska se serien.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

The walking dead, Dexter, Suits. Av någon anledning såg jag klart Sons of anarchy.

Medlem

Jack Taylor (Netflix)

Serie som handlar om en alkoholiserad före detta snut, som numera jobbar(?) som privatdetektiv.

Serien är, i mitt tycke mördande tråkig, dels pga. att huvudkaraktären är så osympatisk, men också på det oerhört låga tempot.

Jag gav upp efter ett och ett halvt avsnitt.

Ett av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Slutade med TWD efter säsong 3 då det var en alldeles för deprimerande serie. Slutat också med CW's DC serier då det börjar bli ganska så uttjatat, fånigt och används nuförtiden som åsiktsplatformar att predika från.

Medlem

Arkiv X, Smallville, Dexter, Supernatural och nu senast Doctor Who.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Walking Dead, den blir väldigt förutsägbar. Det brukar rulla såhär, ny säsong de träffar på en ny koloni med människor. Det är trevligt till en början. Sen uppstår spänningar och andra hemskheter. Till sist avslutas det med att det blir interna strider eller att kolonin invaderas av zombies och huvudkaraktärerna får fly för att söka trygghet igen. Därefter börjar nästa säsong och hamsterhjulet spinner vidare.

Vikings och Sons of Anarchy. Men dessa serier tycker jag är riktigt bra. Tyvärr glömdes dom bort i och med att det varit mycket annat som tagit min tid. Så ska ta tag i de serierna igen framöver.

Inaktiv

De jag slutat glo på mitt i:

Homeland
Preacher
Twin Peaks
Legion
Handmaids tale
Castle Rock
Fear of the Walking dead

m.flr…

Skribent
Skrivet av Acherryify:

Walking Dead, den blir väldigt förutsägbar. Det brukar rulla såhär, ny säsong de träffar på en ny koloni med människor. Det är trevligt till en början. Sen uppstår spänningar och andra hemskheter. Till sist avslutas det med att det blir interna strider eller att kolonin invaderas av zombies och huvudkaraktärerna får fly för att söka trygghet igen. Därefter börjar nästa säsong och hamsterhjulet spinner vidare.

Du får inte glömma att någon dör näst sista avsnittet på säsongen, oftast den karaktären som får mest screentime. Sen avslutas det med ett segt avsnitt där alla sörjer den som dog och leder in i en cliffhanger till nästa säsong.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Du får inte glömma att någon dör näst sista avsnittet på säsongen, oftast den karaktären som får mest screentime. Sen avslutas det med ett segt avsnitt där alla sörjer den som dog och leder in i en cliffhanger till nästa säsong.

Oja det får man inte glömma. Du satte verkligen den sista lilla biten, så sant så.

Inaktiv

Gav upp på Bojack Horseman. Försökte pga at den är kritikerrosad men gav upp efter en och en halv säsong. Fattade verkligen inte grejen.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Gav upp på Bojack Horseman. Försökte pga at den är kritikerrosad men gav upp efter en och en halv säsong. Fattade verkligen inte grejen.

Den är definitivt inte för alla. Krävs lite annorlunda humor för den helt klart. Tycker den är awesome!

Inaktiv
Skrivet av anon_176162:

Gav upp på Bojack Horseman. Försökte pga at den är kritikerrosad men gav upp efter en och en halv säsong. Fattade verkligen inte grejen.

Weed är mer eller mindre ett krav. Testa det så kommer du fatta grejen

Inaktiv
Skrivet av anon_328457:

Weed är mer eller mindre ett krav. Testa det så kommer du fatta grejen

Får kolla upp den

Inaktiv
Skrivet av anon_176162:

Får kolla upp den

Inte serien alltså..

Medlem
Skrivet av anon_328457:

Weed är mer eller mindre ett krav. Testa det så kommer du fatta grejen

Behövs inte ens weed (levande bevis) men jag tror det behövs ett mer öppet sinne än gemene man har vilket gör att många inte fattar grejen tyvärr. Men det är ju som man säger. Vi är alla olika

Inaktiv
Skrivet av anon_328457:

Inte serien alltså..

Haha, missuppfattade där. Aldrig kört det när jag sett just på Bojack.

Medlem

Lost, Walking dead, Mr Robot, samtliga vuxenanimerade serier, tänk Simpsons, American dad, Fam Guy.

Medlem
Skrivet av jerryheed:

Lost, Walking dead, Mr Robot, samtliga vuxenanimerade serier, tänk Simpsons, American dad, Fam Guy.

Kollar fortfarande ganska ofta på Simpsons, american dad och family guy bland många andra animerade serier.
Riktigt bra skit

Altered Carbon såg jag första säsongen av och gillade skarpt.
Såg nästan hela första avsnittet av säsong 2 och kan bara konstatera att de misslyckats fatalt med att casta Takeshi Kovacs. Sämre skådespelare får man fan leta efter och hans japanska är så horribel att man skäms när han försöker sig på det.
Riktigt värdelös!

Skriv svar