Impopulära åsikter om spel

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jiminy:

Tänkte mer på att det är politik. Min impopulära åsikt som hade med vänstern att göra blev raderat direkt

Politik kan vara okej, beroende på vad och hur någon skriver. Handlar det bara om att skapa arga diskussioner med en politisk åsikt (vilket det kändes som att du ville) så hör det inte hit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det finns bra låtar inom alla musikgenren, inklusive dansband och country!

Medlem

Elvis och Beatles är tråkig/dålig musik som folk lyssnar på och gillar bara för ”att det ska man minsann gilla”


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Fan vad tråkigt Red Dead Redemption 2 var. Grafiken är oerhört snygg, men det är kattguld.

Alla fans: Oh, det har sånt djup!
Spelet: Ett platt spel fyllt av trista småsaker som man tröttnar på efter ha gjort en gång men spelet förväntar sig att du gör det massor av gånger. Linjär och låst kampanj utan frihet, där uppdragen misslyckas om du försöker tänka utanför boxen och göra saker på eget sätt.

Medlem

Ursprungligen var tråden tänkt att handla om impopulära åsikter angående spel och populärkultur, snälla håll er inom gränserna, att uttrycka åsikter om sexuella läggningar, politik o.s.v tycker inte jag man bör göra här. Inte rätt forum för det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ghost recon breakpoint (på många "sämsta spel 2019" listor) är ett väldigt bra spel om man spelar det på "rätt" sätt. Inte mycket som slår att infiltrera en bas och ta ut alla fi en efter en utan upptäckt.
Gäller bara att skapa sig sin egen upplevelse, stänga av HUD m.m.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag tror du missade poängen. Syftet med den här tråden är att delge impopulära åsikter under förutsättningen att man ska slippa att bli påhoppad för dem. Läs gärna moderatorsmeddelandet tidigare i tråden;

Att du känner dig kränkt av mitt inlägg =/= att jag försökte skapa reaktioner. Jag förväntar mig att få exakt noll reaktioner då just bristen på reaktioner är en av förutsättningarna för att tråden ska fungera. Det är ju dock komiskt om än beklämmande att du känner dig manad att kalla någon annan för arrogant, elitistisk, förminskande och troll utan att ens ha blivit adresserad efter att ha blivit provocerad av en åsikt i en tråd kallad "impopulära åsikter".

Ingen tvingar dig att gå in på en tråd och läsa om kontroversiella åsikter ifall du har svårigheter att acceptera åsikter du inte gillar. Påminner mig om Ricky Gervais träffande skämt;

https://www.youtube.com/watch?v=L3dxMGzt5mU

Nej du missar fortfarande poängen, åsikten i sig är inte det jag vänder mig mot (jag gillar inte heller de filmer, tv-serier och spel nämnda i ditt inlägg), det är sättet det är framfört på.
Ricky Gervais -klippet visar precis det jag menar. Om det i stället för "Gitarrlektioner" på den offentliga skylten hade stått "Gitarrspelare (eller valfri etnicitet, sexuell läggning etc.etc.) är intelligensbefriade varbölder" så hade reaktionerna blivit annorlunda.

Så för att återgå till ämnet så tycker jag att man kan hålla god ton och försöka vara sympatisk mot sina medmänniskor.
ps. Jag är väldigt okränkt, det är ok att vi tycker olika ds.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Fan vad tråkigt Red Dead Redemption 2 var. Grafiken är oerhört snygg, men det är kattguld.

Alla fans: Oh, det har sånt djup!
Spelet: Ett platt spel fyllt av trista småsaker som man tröttnar på efter ha gjort en gång men spelet förväntar sig att du gör det massor av gånger. Linjär och låst kampanj utan frihet, där uppdragen misslyckas om du försöker tänka utanför boxen och göra saker på eget sätt.

Håller med om att mycket är ganska repetivt och ganska linjärt och finns bara en väg att klara uppdragen i många fall, men ändå, vissa uppdrag är väldigt emotionella, fällde faktiskt en tår vid flera tillfällen, tror aldrig ett spel fått mig att göra det förr, och kände en tomhet när allt var över. (spelat igenom det 4-5 ggr sedan dess Har det på ps4, xbox och pc..;)


signatur

7900XTX
7800X3D

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mauk:

Nej du missar fortfarande poängen, åsikten i sig är inte det jag vänder mig mot (jag gillar inte heller de filmer, tv-serier och spel nämnda i ditt inlägg), det är sättet det är framfört på.

Du har fortfarande inte förstått vad jag menar. Jag skrev precis vad jag tyckte. Marvelfilmer är en varböld på filmindustrin (nåja, den amerikanska). Serierna jag nämnde är intelligensbefriade program. Det är min åsikt. Det är utmärkta ordval då de beskriver precis vad jag tycker. Sen kanske det kan ses som hårt och vara svårt att köpa för somliga, men det är inte mitt problem.

Skrivet av Mauk:

Ricky Gervais -klippet visar precis det jag menar. Om det i stället för "Gitarrlektioner" på den offentliga skylten hade stått "Gitarrspelare (eller valfri etnicitet, sexuell läggning etc.etc.) är intelligensbefriade varbölder" så hade reaktionerna blivit annorlunda.

Vad pratar du om? Vilka reaktioner? Känns som du vare sig förstått poängen med Gervais skämt eller varför jag länkade det.

Skrivet av Mauk:

Så för att återgå till ämnet så tycker jag att man kan hålla god ton och försöka vara sympatisk mot sina medmänniskor.

Det skulle du ha tänkt på innan du började föra dig med diverse ad hominem och annat. Det var du som började vara otrevlig mot mig, inte vice versa. Jag kritiserade skarpt en filmstudio och några TV-serier, inte några "medmänniskor". Det var du som var osympatisk mot medmänniskor. Sten i glashus osv.

Nu lägger jag ned denna off topic diskussion. Är du fortfarande sugen på att sura över mitt språkbruk så är du välkommen att göra det i PM - det har inget med trådämnet att göra och därför läser jag heller inte fler svar om detta i tråden.

Medlem

Doom(2016) hade kunnat vara ett bra spel om man satsat mer på rörelese och låtit spelaren strafejumpa men eftersom det var tvunget att funka med handkontroll oxå blev det bara mediokert.

Assasins creed:origins Var fullt av filler och extremt repetetivt och hade en dålig hämndhistoria vi sett tusen gånger förr.

Allt med Red dead redemption 2 var imponerande utom själva gameplayen som var så långsam och fylld med ofattbara designbeslut att inte ens den utomordentliga storyn kunde få mig att stanna kvar.

Det var inget fel på tankkontroller i spel med fixerad kamera a'la Grim Fandango, Resident evil 1-3


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Red Dead Redemption 2 är ett dåligt SPEL men en bättre upplevelse; som Hideo Kojimas jakt efter spel-som-film MGS 4 men spel delen är....tveksam.

Fin stilstudie i "naiv brottsling med karismatisk ledare" klichen dock..

Det visar verkligen hur otroligt lite R* har lärt sig sedan San Andreas; den ludonarrativa dissonansen är total.

Det jag personligen inte förstår är varför recensenter och spelare, i ungefär lika grad, blev våt i byxan av Arthur Morgan å hens sympati, empati och karaktär medans Sony Santa Monica lyckades göra en krigsgud till det årets bästa pappa.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Red Dead Redemption 2 är ett dåligt SPEL men en bättre upplevelse; som Hideo Kojimas jakt efter spel-som-film MGS 4 men spel delen är....tveksam.

Fin stilstudie i "naiv brottsling med karismatisk ledare" klichen dock..

Det visar verkligen hur otroligt lite R* har lärt sig sedan San Andreas; den ludonarrativa dissonansen är total.

Det jag personligen inte förstår är varför recensenter och spelare, i ungefär lika grad, blev våt i byxan av Arthur Morgan å hens sympati, empati och karaktär medans Sony Santa Monica lyckades göra en krigsgud till det årets bästa pappa.

Nu har jag iofs inte spelat hela spelet men är det oklarheter kring Arthurs könsidentitet genom storyn eller varför kallar du honom för hen?

Medlem

Ananas och banan fungerar perfekt på pizza tillsammans med skinka jordnötter och curry.

Medlem

RDR 2 var fruktansvärt.

Köpte det vid release till PS4, men fläkten gick så jag trodde att PS4 skulle flyga iväg. Köpte sedan en gång till för PC när det släpptes, och tröttnade så oerhört fort på spelet. För mig hade det ingenting av charmen med första RDR.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Ananas och banan fungerar perfekt på pizza tillsammans med skinka jordnötter och curry.

Nej nu har tråden spårat helt, man kan ju inte bara vräka ur sig sådana här brott mot mänskligheten.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Eftersom den andra tråden blev låst får jag väl skriva här då. Och bara spelrelaterade saker denna gången.

1. Kojima är överskattad.

2. Metal Gear Survive var inte så dåligt som alla sa.

3. Gamers är väldigt gnälliga nu för tiden. Exempel: vi vill ha större, snyggare och mer komplexa spel, men vi vill inte betala utvecklingskostnaden.

4. Joel skulle inte ha dött på det sättet.

5. PC är inte bättre och billigare än konsoler.

6. Folk som klagar på att "det inte släpps några bra spel längre" spelar bara AAA spel och missar alla guldkorn på indie scenen.

7. Mobilspel är också "riktiga" spel. Förutom alla f2p som är uppenbara cash grabs.

8. Spelföretag gör ofta spel för att tjäna pengar och inte av god vilja till spelare.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Missat att denna existerade och den nya blev låst.

Jag är tolerant mot de intoleranta, det vill säga att jag är övertygad om att om "idioter" får komma till tals så kan man motarbeta dem betydligt bättre än att censurera, deplattformera och tysta dem. Detta har dock inget med att normalisera eller acceptera som en del använder som motargument och på så sätt legitimerar censur av "dåliga tankar och idéer". Poängen är att hur skall man motarbeta dåliga tankar och idéer om man aldrig får höra dem?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Moderator | Testpilot

Från och med nu håller vi det till spel. När folk ska börja prata om sina politiska åsikter så blir det sällan bra, och sådana trådar kommer låsas framöver för det blir så galet dåligt stämning.

Nu vet ni.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Xbox är bättre än Playstation.

Medlem

Majoriteten av dagens populära fps-spel är hjärndöda shooters on rail som är utvecklat för folk utan fantasi. Kan inte förstå hur de kan sälja så bra, har folk så låg standard numera? Hoppas jag inte sårat någon, i så fall var det inte meningen. Visst finns det gott om retro indie-fps nu för tiden, men vore kul om andra AAA-utvecklare än id software kunde ta över stafettpinnen någon gång.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Playstations kontroller är och har alltid varit obekväma och ologiska.

GTA V har en värdelös story skriven av en 13-åring som tycker "gangsta" är coolt.

Dark Souls är ett dåligt spel (sanningen är att storyn är cool men gameplay är skit. Det är lite svårare just för att kontrollerna är skit).

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Från och med nu håller vi det till spel. När folk ska börja prata om sina politiska åsikter så blir det sällan bra, och sådana trådar komemr låsas framöver för det blir så galet dåligt stämning.

Nu vet ni.

Gäller "undvik politik" generellt på FZ eller hur ska man tänka?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Okay, då är man med på spelreglerna för den här tråden.

Jag förstår inte grejen med längre spel, säg +40h, med fokus på att saker skall vara svåra att ta sig förbi/genomföra?

Exempelvis tänk dig att första draken man har ihjäl i Skyrim tar ca 20-60 min att ha ihjäl, FÖR att du får stryk om du inte aktivt lärt dig vissa mönster, eller din första grottutforskning stannar upp för att du måste lägga tid på att spöa en fiende med ett speciellt mönster för att överhuvudtaget ens kunna uppleva resten av grottan. MIn poäng är att spelet bli ju onödigt mycket längre, mer monotont och risken att man upplever hela spelet minskar avsevärt?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Moderator | Testpilot
Skrivet av OAKTHYR:

Gäller "undvik politik" generellt på FZ eller hur ska man tänka?

I forumet, ja. Spelrelaterade nyheter som har politiska inslag är enda gången det är okej, men då kommer det hållas till ämnet så det inte spårar ur.

Måste man verkligen hävda sig om "PK", sin transfobi och annat mög så finns det andra forum för det helt enkelt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I forumet, ja. Spelrelaterade nyheter som har politiska inslag är enda gången det är okej, men då kommer det hållas till ämnet så det inte spårar ur.

Måste man verkligen hävda sig om "PK", sin transfobi och annat mög så finns det andra forum för det helt enkelt.

Ok. Då vet jag.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Xbox är bättre än Playstation.

Vågat. Mycket vågat.

Medlem

Jag avskyr vad som gjorts med Assassin's Creed serien. Det brukade vara en upplevelse med en ganska bra story i en otroligt detaljerad värld, spännande och unikt stealth-gameplay och roligt traversal-system.

Nu är det ännu ett enormt open-world RPG utan själ, med alldeles för många meningslösa sidoaktiviteter som inte leder till någonting meningsfullt alls, för det mesta. Det har blivit kvantitet över kvalitet.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av magma:

Majoriteten av dagens populära fps-spel är hjärndöda shooters on rail som är utvecklat för folk utan fantasi. Kan inte förstå hur de kan sälja så bra, har folk så låg standard numera? Hoppas jag inte sårat någon, i så fall var det inte meningen. Visst finns det gott om retro indie-fps nu för tiden, men vore kul om andra AAA-utvecklare än id software kunde ta över stafettpinnen någon gång.

Jag håller med dig och vill utveckla det lite med min egna åsikt. Jag tycker majoriteten av stora AAA spel idag är bara tråkigt mög som är klippa och klistrat. De enda spelen som hållt mig kvar är Star Citizen och Mount & Blade Bannerlord de senaste åren för de vågar gå sina egna vägar istället för att försöka passa i någon mall.

Jag är också fullt beredd på att skylla på alla folk som sitter och köper dessa AAA spelen och direkt bidrar till marknaden idag med alla skit spel, sitter man och köper dessa AAA spel som man ser på mils avstånd kommer bli samma potta skit från samma skitutvecklare då får man inte gnälla på det när det blir dåligt.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

KoP
Medlem

Japanska/Asiatiska spel är skit. Dålig design och ostiga storys.

Medlem

Förstår inte hur man som vuxen kan spela Nintendo-spel, det är ju så tydligt riktat mot småbarn?

OT: Angående diskussionen om den tidigare tråden. Är det nu som så att politik är helt bannlyst?

Skriv svar