Stort Arma spel ikväll 18.00 TvT 147 spelande

Stort Arma spel ikväll 18.00 TvT 147 spelande

Idag leder Ruthless Arma Milsim ett kompani av ca 70 man emot några av våra vänner i Arma Finland (AFI). Vi kommer skjuta på varandra i 2 spel som varar ungefär 2 timmar i Arma målet är att försöka göra det verklighetstroget. Vi kommer möta hårt motstånd, finnarna brukar normalt vinna då TvT är det de övar för medans vi själv försöker simulera strid. TvT står för Team vs Team och är termen Arma använder sig för PvP. Men istället för att spela själv i Battlefield spelar vi alla som ett lag.
Våran sida består av svenska och engelsktalande klaner som kommer spela som ryssar, vi kommer försvara oss med hjälp av T-80 stridsvagnar i det första spelet.

Spelet börjar 18:00 svensk tid med streaming satt på 20-30 min fördröjning för att undvika eventuell stream sniping, så runt 18:30 kan ni som är intresserad att titta in hos några av oss som streamar, kom in och stötta. Vi har inte fått reda på om AFI kommer ha någon kommentator som ser båda sidorna. Men finns det så kommer det uppdateras innan spelet.

LillaMy [Sjukvårdare]
Pendulium ][Grupp Chef]

Vad är Ruthless Arma Milsim?

Vi är en del av Ruthless Gaming Community, ett svenskt spel gemenskap och klan. Ruthless Arma Milsim har existerat i ungefär 2 år nu och vi är runt 25 personer som aktivt spelar inom klanen just nu, men vi har mål på att bli upp till 60 spelare på varje operation/insats.

Vi har som mål att spela verklighetstroget milsim på svenska med svensk utrustning. För en person som aldrig lirat detta innan kan det ses som en stor uppförsbacke, men räds ej vi är här för att hjälpa dig! För att gå med i Arma-sektionen behöver du inte förkunskaper, vi kommer att hjälpa dig att komma igång tillsammans med oss. Vi strävar efter att alltid ha kul.

För att få arma att visa sin fulla potential så har vi ett stort modpack med många olika funktioner. Då vi har medlemmar som har ett förflutet eller jobbar aktivt inom Försvaret har vi tillgång till en bred kunskap. Vi har satt ihop egna dokument som hjälper nya spelare att lättare komma igång med spelet.

Våra Tider

Utbildningsdag: Onsdagar kl 19.00-21.00 (exkl debrief) *
Uppdrag/Insatsdag: Söndagar kl 18.00-21.30

Medlem

Blir sugen på att börja spela ARMA igen.

Spelat alla spelen sedan Operation flashpoint. Slutade någon gång under 2015 med Arma 3 då den grupp jag körde med slutade spela :<

MilSim är det roligaste man kan köra på ARMA spelen, men också airsoft!

Inaktiv

Saknar tiden då jag och 6-7 andra polare lirade mina homebrew-uppdrag i Arma 3 varenda kväll.

Skrivet av Turbodog:

Saknar tiden då jag och 6-7 andra polare lirade mina homebrew-uppdrag i Arma 3 varenda kväll.

Det gör vi varje söndag med 20-25 pers, det är bara att sök om du är intresserad

Medlem

Skjuta finnar? Trodde dom var vänner 😆. Men lycka till,jag hejar på er. kommer ni uppdatera hur det går?

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Saknar tiden då jag och 6-7 andra polare lirade mina homebrew-uppdrag i Arma 3 varenda kväll.

Jag är intresserad av att hitta folk att spela med, men jag är nybörjare och behöver nog en del vägledning. Hur ställer ni er till det?

Har varit utan PC i tio år men valde nyligen att köpa mig en ny då suget blev för stort. Det första spelet jag köpet mig var just Arma 3, men det har tyvärr inte blivit så mycket speltid då mina vänner föredrar andra kategorier av spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av bossefraise:

Jag är intresserad av att hitta folk att spela med, men jag är nybörjare och behöver nog en del vägledning. Hur ställer ni er till det?

Har varit utan PC i tio år men valde nyligen att köpa mig en ny då suget blev för stort. Det första spelet jag köpet mig var just Arma 3, men det har tyvärr inte blivit så mycket speltid då mina vänner föredrar andra kategorier av spel.

Hej Bosse! Vi är helt öppna för nya medlemmar i klanen som är nya till spelet, vi har en special träning vi kallar "GSU" Grundläggande spelar utbildning som är gjord för att få in dig i spelbart skick så snabbt som möjligt, där vi går igenom allt du behöver för att klara dig som en vanlig soldat i klanen ^^ Efter det kommer du ut till en av våra grupper där du får en roll och träning i den rollen. Finns en anledning vi har träning varje onsdag där vi går igenom allt, både teoritiskt och praktiskt, detta kan vara allt från Överfall, Störstrid, Försvar eller nå så simpelt som stridsparsträning på gruppnivå. Jag är Ställföreträdande-chef i Filip Adam (en av våra skyttegrupper) och varit medlem i typ två år nu, rekomenderar starkt att du ansöker till Klanen ifall du vill köra seriöst arma med folk som kan skämta ena sekunden och spela seriöst den andra. Godkväll ^^

Inaktiv
Skrivet av RuthlessArmaMilsim:

varje söndag med 20-25 pers

Ska försöka skaffa mig tid till det!

EDIT: Men hur fan ansöker man?
Det är ju massa "sektioner" och grejer? Måste man ansöka om tillgång till communityn först och sen till sektionen Arma?

EDIT 2: Chansade och så var fallet.
Men det står i ansökningsformuläret att det är required att man ska ha 50% närvaro och det kan jag dock inte lova.
Skickade in ansökan ändå så får vi se.

Jag tänkte summera hur det gick, första "uppdraget" försvarade vi oss mot finnarna som ryssar, vi försvarade oss i finsk skog med få vägar och öppen terräng. Planen var att försvara vissa knut punkter efter vägarna, men samtidigt ta striden direkt. Så en pluton försvarade vägarna vid vissa krön som överblickar vägarna. En annan pluton hade som uppgift att störa motståndaren och ta striden, de lyckades och slog ut 3 st stridsvagnar de första 10 minuterna. Samtidigt höll finnarna på att slås mot strö infanteri i skogarna medans huvudlinjen låg och väntade i ca 1h. Finnarna drog sig ur för att deras ammunition tog helt slut mot slutet när de började komma i kontakt med huvudlinjen.

Andra uppdraget som var situations styrt beroende på vilken sida som segrat, då vi segrade så var vi ett ryskt motanfall som ett nytt mekaniserat kompani med 2 attackhelikoptrar som understöd. Planen var att anfalla på 2 ställen med en attackhelikopter per pluton direkt på plutonsnätet. Pga en feltolkning av vart motståndaren befann sig så gick vi rakt på finnarnas linje med en pluton. Den delen av finnarna kunde då komma runt i sidan på andra plutonen. Kvällens höjdpunkt var när våran ärorika kompanichef som flög med en attackhelikopter landar 150m från fiendens ledningsplats släpper sedan 2 250kg bomber över den för att sedan ta den själv. När fienden motanfaller så tar han ner en fiende och stormar sedan med fullautomat och skriker "Till Valhall!"

Kompani order: https://docs.google.com/document/d/1_FNcSYWxvuo_ih8TihzbmTcAT...

Medlem

Snyggt jobbat! Finns det kanske någon film som klipps ihop som ni ska lägga upp?

Inaktiv
Skrivet av Turbodog:

Skickade in ansökan ändå så får vi se.

Fick inte ens svar. Känns seriöst.

Frilansare

Åh! Dessa strider mellan broderfolken brukar vara fina uppvisningar!

@Turbodog: Hej Du har fått svar

Inaktiv

@RuthlessArmaMilsim:
Var ser jag det?
Har inget meddelande på ruthless.se, inget på mailen, inget i skräppost.

@Turbodog: svarade på din ansökan? Men kan maila med då

1
Skriv svar