Corruption 2029 är Mutant-skaparnas nya taktiska scifi-spel

Robot
Corruption 2029 är Mutant-skaparnas nya taktiska scifi-spel

Och den Xcom-doftande skapelsen släpps redan denna månad.

#Corruption-2029, #The-bearded-ladies


Medlem

Jag hade en kul och mysig tid med Mutant Year Zero. En speltorr tid som nu, så blir det köp...

Moderator | Testpilot

Kul, men det känns samtidigt konstigt. Det största problemet med Mutant Year Zero var att det kändes som ett spel där en högre budget hade kunnat göra mycket. Här får vi ett "budgetspel" igen, samma genre, en ny ip? Varför?

I samma veva kan det där vara en dum fråga. "De kanske ville pröva något annat", men vi har ju redan en väldigt bra grund i Mutant Year Zero. Kan inte ens läsa något om det här spelet på deras hemsida, ingen reklam och det släpps om ungefär en vecka. Verkligen konstigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag har tyvärr inte spelat Mutant Year Zero än även om det är en genre jag tycker duktigt om. Men kul att dom släpper nytt IP och personligen tycker jag det är grymt att dom går ut med att spelet existerar så här nära släppdatumet!

Medlem

Har precis skaffat MYZ:RTE på PSN, och inte hunnit spela igenom det än, och har ju dessutom hela expansionen kvar sedan också, om det visar sig att jag gillar det.
Så det är inget problem att vänta tills Epic exklusiviteten slutar för detta också.

Och for the record, om det inte kommer på andra plattformar än Epic store över huvud taget, så blir det inget köp alls.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

"Corruption" är ett passande namn när de går EGS exklusiva. Pass.


signatur

I drank what?

Medlem

Hade gärna sett ett Mutant 2 eller en expansion. Men det här såg intressant ut, verkar var liknande gameplay (av det lilla man såg) som Mutant. Sen att det kommer till Epic games store är alltid ett plus.

Medlem

@uberpwnage2.0: Man får ha i åtanke att dom är en liten indie studio och den här gången har dom ingen partner (som dom hade med Funcom för Mutant). Funcom skötte marknadsföringen för Mutant så det är inte konstigt att det är skillnad den här gången.
Varför dom inte gör Mutant igen kan bero på flera saker; dom kanske hade det här spelet planerat sen tidigare, eller dom kanske inte gillade att arbeta med Funcom, eller Funcom kanske inte vill ha ett nytt Mutant spel nu direkt (dom har alla sina resurser fokuserade på Dune för tillfället), eller nått annat.

Dom ska visa upp och berätta mer om spelet under veckan säger dom på Discord, så räkna med att mer detaljer kommer

Moderator | Testpilot
Skrivet av waeress:

@uberpwnage2.0: Man får ha i åtanke att dom är en liten indie studio och den här gången har dom ingen partner (som dom hade med Funcom för Mutant). Funcom skötte marknadsföringen för Mutant så det är inte konstigt att det är skillnad den här gången.
Varför dom inte gör Mutant igen kan bero på flera saker; dom kanske hade det här spelet planerat sen tidigare, eller dom kanske inte gillade att arbeta med Funcom, eller Funcom kanske inte vill ha ett nytt Mutant spel nu direkt (dom har alla sina resurser fokuserade på Dune för tillfället), eller nått annat.

Dom ska visa upp och berätta mer om spelet under veckan säger dom på Discord, så räkna med att mer detaljer kommer

Du får gärna ge länk till deras Discord.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Detta påminde mig att jag har Expansionen till Mutant kvar att spela


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot

Jag tänkte mig mest om det fanns någon Bearded ladies-server. Aja bättre än inget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Känns som ett reskin av Mutant, och att det kommer knappt ett år efter just det spelet förstärker snarare den känslan.

Mutant var ok men hade behövt mer resurser som redan nämnts här i tråden.
Om Epic kan bidra med det till detta spel, så bra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Testpilot

Verkar grymt intressant.
Det jag hade problem med Mutant var att de inte balanserade spelet så bra. Iaf tyckte inte jag det var roligt att spela efter ett tag.

Men jag har inte speciellt höga förhoppningar. Spelet kommer ur tomma intet och efter en sån kort period från förra spelet.

Medlem

Gillade verkligen atmosfären i Mutant Year Zero, men körde fast alldeles för tidigt. Fick aldrig riktigt grepp om det taktiska, utan försökte spela det på samma sätt som jag spelar Xcom, vilket blev alldeles för svårt.

Är det något jag önskar mig av ett nytt spel från dessa spelskapare så är det att de tar ytterligare ett steg bort från Xcom-formulan. Finns mycket utvecklingspotential i kombinationen mellan realtidspositionering och turordningsbaserade strider.

Medlem

Ska bli intressant.
Efter flera ominstallationer av Phoenix Point så har gett upp det.
Blev XCom2 istället igen med mods.

Så ska bli kul med detta.

Medlem
1
Skriv svar