Dags att kora världens bästa RTS-kampanj!

Medlem

Total Annihilation hade jag väldigt roligt med. Köpte det faktiskt på steam för någon dag sen men har inte hunnit starta det än, men det kommer

K.K.N.D serien var frän!
C & C Red Alert ligger varmt om hjärtat (kommer ni ihåg låten 'Hell March'?!)
Z var det ett spel som hette, har för mig att det var robotar man kontrollerade.

Av dessa väljer jag nog Total Annihilation

Medlem

Orkar inte läsa alla andra nomineringar så kanske blir en du lett.
Dawn of War 2.

Samma härliga gameplay som Company of Heroes, fast tightare, då du styr mindre antal enheter.
Sen så ger det en fantastisk feeling av hur mäktiga Space Marines är.
I Dow 3 så kan du som space orc döda flera hundra marines på en enda karta. I DoW 2 så har man själv cirka 10 marines och besegrar hundratals och åter hundratals av fiender.
Och sen finns det levels, skilltrees och Diablo-influerat loot! Så man kan tweaka sitt gameplay. Sniperrifles eller shotguns på dina scouts?
All in med assaults marines och jumpjets som binder upp deras starkaste avståndstrupper och sen marschera in med en dreadnaught? Eller smyga in med scouts, lägga en Bomb och sakta gå från cover till cover med tacticals?

Good stuff!

Medlem

Alltså, röstningen är inte för bästa spel, utan campaign per se? Så om någon skriver t ex Dune 2 som jag sett, så tycker man den är bättre än t ex den i Warcraft 2?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Myth II : Soulblighter har en sju-helsikes kampanj och bör vara värt minst min nominering.

Medlem

Total Annihilation: Spring

Medlem

American Conquest
Cossacks Serien
C&C Zero Hour som GLA (Can I have some shoes? favorite qouten)
Empire Earth
Rise of Nations
Company of Heroes 1/2

Medlem

red alert såklart!

personligen har jag haft roligast med Total Annihilation, så det blir min nominering


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Backloggens befriare

Antar att de flesta inte ser detta, men nu får jag skrivit det nånstans, ni som nominerat flera titlar, hos er kommer den som står först att räknas.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Hipshot:

Alltså, röstningen är inte för bästa spel, utan campaign per se? Så om någon skriver t ex Dune 2 som jag sett, så tycker man den är bättre än t ex den i Warcraft 2?

Korrekt, det var grundtanken. Det ger ju sig med de olika heaten sedan också


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Age of mythology
Wargames red dragon

Medlem

Här känner jag mig nödd och tvungen att nominera Slaget om Midgård 2, Battle for Middle Earth 2 eller vad ni nu vill kalla det. Jag tror vi fattar grejen!

Medlem

Väldigt tråkigt att RTS-genren dog ut. Det var en av mina favoriter for sure

oXo
Medlem

StarCraft II är väll det man tänker mest på, men också WarCraft III.
(ni som nämner Age of Mythology, lirar det just nu och det är fan inte bra alltså )

Medlem

Command & Conquer Tiberian Sun

Medlem

Kohan 1 vill jag att du tar med i omröstningen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Medlem

Age of Mythology

Backloggens befriare

Nomineringsfasen är alltså avslutad.


signatur

Ad hoc addendum

Skriv svar