The Division 2 drar tillbaka till New York i expansionen Warlords of New York

Robot
The Division 2 drar tillbaka till New York i expansionen Warlords of New York

Vi återvände till Manhattan, i Malmö, och kan bjuda på gameplay.

#The-division-2, #massive-entertainment


Medlem

Uplay är lite rörigt med vad som gäller för att köpa spelet.
Använd 100 coins i Uplay och få 20% rabatt.

Grundspelet: 10kr
Grundspelet + Warlords of New York kostar: 399kr
Grundspelet + WoNY Ultimate edition kostar: 599kr (Då får man också allt som Year 1 Pass gav första året + annat pre order lull lull.)

Har man redan spelet och köper WoNY separat så kostar det 299kr.
Year 1 Pass för de som inte skaffade det när spelet släpptes kostar 120kr.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

FZ och Sweclockers har sin egna The Division 2 klan som heter Geeks. Jag är klanledare och vi har en liten skara aktiva spelare, flera kommer komma tillbaka nu också när Update 3 släpps redan imorgon för de som har premium access (Year 1 pass). Dem av oss som inte har premium access får vänta en vecka innan vi får åka till Coney Island.

Är du intresserad av att vara med i klanen? Skicka ett PM till mig här på FZ eller kontakta mig på Geeks Discord där jag har samma namn. Du kan också kontakta någon av officererna:
Decado / Patrik, Rymdriddaren eller ghOztic på Geeks Discord för att bli inbjudna till klanen.

Vi behöver ditt uplay namn för att acceptera en förfrågan om att bli medlem eller för att bjuda in dig.

Vi kommer såklart vara väldigt aktiva på Discord framöver där vi också har egna text och röstkanaler där du är mer än välkommen.

https://www.fz.se/forum/trad/433658-geeks-egna-the-division-2...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Kul att få återbesöka New York, dock saknar jag verkligen känslan med snöstormarna, regnet, julbelysningen osv som var på gatorna i första spelet.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Gnällkuk

Det var otroligt sparsmakat med information. Fick ni inte mer info än så här eller finns det fler embargon att förhålla sig till?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: De pratar om ALLT och lite till på en stream just nu som började 20.00.
Det är MYCKET mer saker än vad som täcks i artikeln.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Oh, jag hoppas vi får återbesöka survivor läget i snö och elände då också. Det enda som fick mig att återvända till Div1 när jag hade klarat av kampanjen.

Sen önskar jag att Div2 kommer låta oss återbesöka det lilla samhället vid hamnen som blir attackerat i början av spelet (tutorialdelen). Jag vill se hur det gick för dem, eventuellt hjälpa dem och sparka ut skurkarna som kom med båtar.
Jättekul spel imho, men jag ger inte ett rats ass för alla vapen och perks som alla jagar, personligen vill jag bara ha story och singelplayer (eventuellt lite coop).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Det var otroligt sparsmakat med information. Fick ni inte mer info än så här eller finns det fler embargon att förhålla sig till?

Jag har mer anteckningar från presentationen så kommer sammanfatta allt från kvällens avtäckning.


signatur
Medlem

En klanmedlem delade med sig av en lista som folk skrev samtidigt som streamen gick ikväll.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

gött älskar new york. synd bara att det inte är vinter.

Medlem

Ooooh, tänk om man kunde få hela Manhattan!

Medlem

Oh the division...så mycket potential men som vanligt utvecklare som har hybris.

Jag spelade Destiny 1 och The division 1. Tillslut efter en massvis med spelar feedback så fixade dom till The division 1. Så likt Destiny så hade men insätt att man måste lystna på spelarna/kunderna. Så nalkas Division 2 och Destiny 2, man tänker "detta kommer bli galet bra eftersom dom äntligen lärt sig sin läxa"...så kommer båda spelen och BÅDA SPELEN börjar på ruta 1 igen och får göra en rince and repeat på precis allt för dom glömde bort läxan dom lärt sig i de första spelen. Det är helt otroligt hur mycket hybris spelutvecklare kan ha alltså. Det mest tragiska är att Division 2 hade kunnat vara så galet bra och dominera looter shooter genren HÅRT, grunden är riktigt bra men så glömmer man bort sina spelare IGEN....tragiskt. Jag lovar det spel som under utvecklingsperioden bjuder in erfarna spelare/youtubers för input, och verkligen lystnar på vad spelarna vill ha och anpassar sig därefter, det spelet kommer ta över hela spel världen. Så utvecklare, lystna på mig nu, sluta ha hybris, ni har ingen koll på balans/items/progression, men det har vi hardcore gamers, så fråga oss nästa gång så hjälper vi er att tillsammans göra det spel vi alla vill ha.

Anthem, Destiny 2, Division 2...alla gick i samma fälla, ta lärdom nu innan ni förstör 3an också

Gnällkuk
Skrivet av Maddox:

@trickeh2k: De pratar om ALLT och lite till på en stream just nu som började 20.00.
Det är MYCKET mer saker än vad som täcks i artikeln.

Jo, det förstod jag men eftersom jag missade starten så tyckte jag det kändes dumt att hoppa in mitt i.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har mer anteckningar från presentationen så kommer sammanfatta allt från kvällens avtäckning.

Ah, okey. Tack!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Maddox:

En klanmedlem delade med sig av en lista som folk skrev samtidigt som streamen gick ikväll.

Gott! Ingår detta för de med season pass? Är det sista isf som ingår i y1?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av EYEtriforce:

Oh the division...så mycket potential men som vanligt utvecklare som har hybris.

Jag spelade Destiny 1 och The division 1. Tillslut efter en massvis med spelar feedback så fixade dom till The division 1. Så likt Destiny så hade men insätt att man måste lystna på spelarna/kunderna. Så nalkas Division 2 och Destiny 2, man tänker "detta kommer bli galet bra eftersom dom äntligen lärt sig sin läxa"...så kommer båda spelen och BÅDA SPELEN börjar på ruta 1 igen och får göra en rince and repeat på precis allt för dom glömde bort läxan dom lärt sig i de första spelen. Det är helt otroligt hur mycket hybris spelutvecklare kan ha alltså. Det mest tragiska är att Division 2 hade kunnat vara så galet bra och dominera looter shooter genren HÅRT, grunden är riktigt bra men så glömmer man bort sina spelare IGEN....tragiskt. Jag lovar det spel som under utvecklingsperioden bjuder in erfarna spelare/youtubers för input, och verkligen lystnar på vad spelarna vill ha och anpassar sig därefter, det spelet kommer ta över hela spel världen. Så utvecklare, lystna på mig nu, sluta ha hybris, ni har ingen koll på balans/items/progression, men det har vi hardcore gamers, så fråga oss nästa gång så hjälper vi er att tillsammans göra det spel vi alla vill ha.

Anthem, Destiny 2, Division 2...alla gick i samma fälla, ta lärdom nu innan ni förstör 3an också

Söt rant Håller med dig till mångt och mycket förutom delen med att ta in erfarna spelare för att styra utvecklingen, det blir sällan bra. Massive har gjort det redan, Ghost som utvecklar NFS-serien har gjort det också. Tar man in vissa personer så blir risken att de spelar spelet på ett helt annat sätt än kreti och pleti.

Det är inte så enkelt att ta in en hardcore gamer och sedan göra som denne säger så blir det guld, det är en liten del av spelarbasen som är hardcore, men den hörs och syns mycket. Att du kanske kan lägga fem timmar varje dag på ett spel innebär ju inte att resten av spelarbasen har så mycket tid. Ska du dessutom addera en riktig hardcore-spelare, dvs en som jobbar heltid med YT/Twitch och som kanske spelar upp emot 16h per dag - då blir det snabbt halvstökigt.

Vet inte riktigt vad Anthem hade med detta att göra, det är ju en helt annan soppa av helt annan kaliber. Oavsett så tycker jag som du att det är märkligt att man hade fått till en nivå/balans som var uppskattad av majoriteten i slutet av spelenas livscykel och sedan kastade man ut den genom fönstret när uppföljaren kom.

Oavsett, jag tror inte att utveckling av spel är så enkelt som du vill tro att det är. Mycket stavas nog tid och pengar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur coolt hade det inte varit att istället för division 2 så utökar dom istället med en ny stad varje år eller så? Jag anser iallafall att Division 2 är alldeles för lika 1an i många aspekter. Visst jag har haft skoj i både 1an och 2an men hade hellre sett att dom pysslat ihop en fast travel grej mellan New York och Washington. Jag kanske är för dum för att förstå att detta kanske inte går? Men whatever, det hade varit najs om det blivit så istället. Dom kan ju fortfarande sälja expansionen Washington för 49,99 som dom gjorde med Division 2. Sen tillkommer season pass osv precis som det gör nu också.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Gott! Ingår detta för de med season pass? Är det sista isf som ingår i y1?

Att få spela de nya main missions och direkt låsa upp Firewall i Episode 3 som släpps idag är det sista som ingår i season pass.

Vi som inte har season pass får vänta med att köra main missions till den 19 februari och vi får göra saker i spelet för att låsa upp Firewall.

ALLA måste köpa Warlord of New York separat.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Gnällkuk
Skrivet av Maddox:

Att få spela de nya main missions och direkt låsa upp Firewall i Episode 3 som släpps idag är det sista som ingår i season pass.

Vi som inte har season pass får vänta med att köra main missions till den 19 februari och vi får göra saker i spelet för att låsa upp Firewall.

ALLA måste köpa Warlord of New York separat.

Ok, tack. Det var ju sjukt otydligt hur det hela hängde ihop sen såg jag inget om NÄR Warlords släpps?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Okej. Håller på med vanliga spelet nu. Klara det om typ 3 månader och sedan för en spottstyver köpa expansionen.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok, tack. Det var ju sjukt otydligt hur det hela hängde ihop sen såg jag inget om NÄR Warlords släpps?

Warlords of New York släpps 3 mars.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Uplay är lite rörigt med vad som gäller för att köpa spelet.
Använd 100 coins i Uplay och få 20% rabatt.

Grundspelet: 10kr
Grundspelet + Warlords of New York kostar: 399kr
Grundspelet + WoNY Ultimate edition kostar: 599kr (Då får man också allt som Year 1 Pass gav första året + annat pre order lull lull.)

Har man redan spelet och köper WoNY separat så kostar det 299kr.
Year 1 Pass för de som inte skaffade det när spelet släpptes kostar 120kr.

Hur köper man division 2 för pc för 10kr?
Finns ju för $3 på xbox i USA just nu, men här kostar konsol-versionen ca 100:-

Gnällkuk

@Maddox: ok, tack!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av pacc:

Hur köper man division 2 för pc för 10kr?
Finns ju för $3 på xbox i USA just nu, men här kostar konsol-versionen ca 100:-

Uplay....


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@Maddox: Hittar fortfarande inte, men kunde efter tips se att Epic games store var lätt att byta region i och få fram priset $2.99 - det återstår dock att testa om de har samma regionskoll på kreditkort som vissa andra butiker...

Medlem

Vad mysigt, gillade verkligen NY.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Uplay....

100 Kronor för mig via uplay?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av pacc:

@Maddox: Hittar fortfarande inte, men kunde efter tips se att Epic games store var lätt att byta region i och få fram priset $2.99 - det återstår dock att testa om de har samma regionskoll på kreditkort som vissa andra butiker...

Skrivet av SID 6.7:

100 Kronor för mig via uplay?

Jag gick in och tittade nu och de har uppdaterat till 100kr. Det gamla priset fanns fortfarande för mig vid 12.30.

P.S. Nu om man går in via store i uplay istället för att trycka på pre-order så säger Uplay att WoNY Ultimate Edition kostar 60kr. Någon har gjort fel nu någonstans.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Gnällkuk

@Maddox: Bra pris! :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag köpte spelet inkl Warlords of new york ultimate för 59.99kr igår kväll...

Edit: har redan spelet. Men det va det absolut billigaste sättet att fixa expansionen. Med 20% kod blev det 47.99

International
Man of Mystery

Hmm, det står 59.99 (-92%) men när man stoppar den i köpkorgen är det plötsligt 599:- så nån har placerat ett kommatecken fel.

Hann du köpa den för 59.99 så kan man ju bara gratulera


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

12
Skriv svar