Playstation 5 - Vilka spel motiverar ett köp för er?

jbx
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Finns ingen anledning att börja strö onödiga pengar på en konsol som snabbt tappar i värde. Som att köpa en ny bil, det gör man bara för att man vill hävda sig mot andra.

Håller inte med, köpte en ps4 pro på releasedagen 2016. Spelade på den dagligen tills i somras då jag sålde den för 800kr mindre än mitt nypris. Samma med Switch när jag ville köpa den nya versionen med bättre batteritid. Jag tycker konsolerna står högt i begagnatpris så att jämföra de med en bil känns helt fel. Sen har jag inga att hävda mig mot utan älskar bara ny teknik.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skrivet av jbx:

Håller inte med, köpte en ps4 pro på releasedagen 2016. Spelade på den dagligen tills i somras då jag sålde den för 800kr mindre än mitt nypris. Samma med Switch när jag ville köpa den nya versionen med bättre batteritid. Jag tycker konsolerna står högt i begagnatpris så att jämföra de med en bil känns helt fel. Sen har jag inga att hävda mig mot utan älskar bara ny teknik.

Min egen PS4 gav upp andan två månader efter garantins utgång och Sony krävde 2000kr för att reparera den, så dess värdeutveckling betydligt sämre än i ditt exempel.

Med det sagt så över lag, utan dessa enskilda anekdoter, så är det i mitt tycke ovärt att köpa nytt när nypriset ganska snabbt dalar i butikerna, i synnerhet när företagen (butik som tillverkare) konkurrerar efter release av konsolerna. Det finns säkert någon handelsutbildad som kan räkna på när det gyllene priset infaller sig.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Kommer nog köpa PS5 för UHD-spelaren samt några ströspel här o där. Typ Uncharted, Fifa, NHL, etc

Medlem

Hmm.. bra fråga, har inte koll på vilka exklusiva spel som ska släppas till ps5. Finner ingen mening att köpa den pga multiplattformsspel då jag har en någorlunda okey rog laptop. Hdmi+handkontroll kommer man ganska långt med. Sen funderar jag ändå på uppgradera den stationära, och det känns väl mer värt än ps5, ja om det nu inte kommer något exklusivt jag bara känner jag måste ha. Oavsett tänker jag vänta då det oftast brukar finnas lite fel på konsolerna direkt i början

Medlem
Skrivet av jbx:

Håller inte med, köpte en ps4 pro på releasedagen 2016. Spelade på den dagligen tills i somras då jag sålde den för 800kr mindre än mitt nypris. Samma med Switch när jag ville köpa den nya versionen med bättre batteritid. Jag tycker konsolerna står högt i begagnatpris så att jämföra de med en bil känns helt fel. Sen har jag inga att hävda mig mot utan älskar bara ny teknik.

Vaa? Folk får dom sålda för dom husstle priserna? När jag sålde mitt ps4 så kunde jag inte med gott samvete ta mer än halva priset från nypris då den var 2-3 år gammal. 800 spänn mindre skulle jag själv BARA betala om det fanns MINIMUM 6mån garanti, annars skulle jag lika gärna kunna lägga till dom 800 kr och köpa en helt ny, istället för att vara dumsnål och köpa något som kan vara sönder när som o.O

jbx
Medlem
Skrivet av Smoo87:

Vaa? Folk får dom sålda för dom husstle priserna? När jag sålde mitt ps4 så kunde jag inte med gott samvete ta mer än halva priset från nypris då den var 2-3 år gammal. 800 spänn mindre skulle jag själv BARA betala om det fanns MINIMUM 6mån garanti, annars skulle jag lika gärna kunna lägga till dom 800 kr och köpa en helt ny, istället för att vara dumsnål och köpa något som kan vara sönder när som o.O

Jag la ut grejerna på blocket och dagen efter var de sålda. Jag skulle inte heller köpa teknik som är flera år gammal utan garanti. Men det finns folk till allt.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag la ut grejerna på blocket och dagen efter var de sålda. Jag skulle inte heller köpa teknik som är flera år gammal utan garanti. Men det finns folk till allt.

Herregud, ja det finns ju folk till allt. På blocket brukar jag oxå lägga på mer än jag vill ha då alla verkar vilja pruta oavsett pris, men jag har nog fan aldrig haft turen att någon inte har prutat xD

Medlem

Jag kommer köpa en oavsett. Nya konsollreleaser har varit en höjdpunkt sedan barnsben. Älskar att bara komma hem med en ny maskin och nåt releasespel och förundras över den nya tekniken

Medlem

Nu vill jag verkligen ha en presskonferens med en jädra massa matiga nyheter om ps5. Orkar inte vänta meeeer.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Gen
Medlem

Kommer antagligen att köpa det ändå eftersom jag fortfarande har flera oavslutade spel till PS4 och eftersom PS5 blir bakåtkompatibel är det bara att lira klart min PSN katalog

Sen vore det fruktansvärt trevligt om de släppte Bloodborne 2 som release titel då Bloodborne 1 var det som fick mig att köpa PS4

Inaktiv

Köper på releasedagen oavsett vilka spel som finns ute då eller är annonserade.
"Det glada 20-talet - Remastered"

Medlem

Ingen aning. Jag har alla PlayStation, utom femman. Om spelklimatet kommer se ut som med Cyberpunk, halvfärdiga clownspel som man måste patcha lång tid framöver, då skippar jag PS5.

Medlem

Har haft alla PS. Spelade nog som mest när man hade PS 1 och ps2, sen blev det nog tid brist pga jobb..
Ps5 blir nog Ghost of tsushima vilket är ganska lik Onimusha.

Medlem

Väntar till Bundle med ny PSVR


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

123
Skriv svar