Need for Speed återvänder till Criterion, Ghost Games bantas och blir EA Gothenburg

Robot
Need for Speed återvänder till Criterion, Ghost Games bantas och blir EA Gothenburg
Redaktör
Ponny

EA Götelaborg hade varit ett bättre namn än EA Gothenburg.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

EA Götelaborg hade varit ett bättre namn än EA Gothenburg.

Glenn Studios


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Är väl snarare att de som fortfarande spelar Need for Speed tappade intresset efter EA tryckte in mikrotransaktioner i Need for Speed: Payback och ingen köpte Need for Speed: Heat p.g.a. av det.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Redaktör
Skrivet av Maddox:

Är väl snarare att de som fortfarande spelar Need for Speed tappade intresset efter EA tryckte in mikrotransaktioner i Need for Speed: Payback och ingen köpte Need for Speed: Heat p.g.a. av det.

Kan ha bidragit. Men spelen har inte varit särskilt bra på länge, det tror jag spelar större roll. Plus mättnad.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Maddox:

Är väl snarare att de som fortfarande spelar Need for Speed tappade intresset efter EA tryckte in mikrotransaktioner i Need for Speed: Payback och ingen köpte Need for Speed: Heat p.g.a. av det.

Nä, det är mer för att Ghost varit riktigt kassa utvecklare som kört helt sitt eget race. Bara en sån vital sak som att spelet saknat riktig multiplayer eller fått det strax innan det var dags att släppa nästa spel. Mtx har knappast hjälpt till dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr

Heat var ju hopplöst uselt, så det kanske är lika bra.

Medlem

Så bra. Jag förstår. Jag tyckte inte heller om de fyra senaste NFS som Ghost Games gjorde.
Men jag gillade Hot Pursuit (2010) och Most Wanted (2012).
Så, kanske kan jag börja köpa NFS igen, men vad för nytt skulle vara möjligt att göra?


signatur

autograph

Gnällkuk
Skrivet av autograph:

Så bra. Jag förstår. Jag tyckte inte heller om de fyra senaste NFS som Ghost Games gjorde.
Men jag gillade Hot Pursuit (2010) och Most Wanted (2012).
Så, kanske kan jag börja köpa NFS igen, men vad för nytt skulle vara möjligt att göra?

HP var ett mästerverk, Most Wanted var ett bra spel och riktigt kul multiplayer men det kändes ju inte direkt som ett NFS.
Alla spel Ghost gjort känns bara själlösa. Det från 2015 är det som känns mest NFS åtminstone.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Undra ifall vi har några från EA Gbg här på forumet.
Handuppräckning?

Medlem

Idé: "Blåst på 60 sekunder" (1974).
"Gone in 60 Seconds" (original title).
https://www.imdb.com/title/tt0071571/


signatur

autograph

Medlem

Arkadiga körkännslan från Underground 2/Most Wanted därkring (älskade dess drifting bla).
Mer grundlig customization på fordonen när det kommer till det visuella. Fler alternativ på delar mm.

Fast i en modern motor med bra optimering tack!

*SUCKAR LÄNGTANDE*

Medlem

Senaste nfs spelen som varit bra var Need for Speed: Porsche Unleashed och Need for speed 2.

Medlem
Skrivet av Stich:

Senaste nfs spelen som varit bra var Need for Speed: Porsche Unleashed och Need for speed 2.

Ja Porsche Unleashed är nog det bilspel jag har flest timmar i. Riktigt bra var det!


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Forza Horizon 3 och 4 ser ut som NFS, och NFS: Payback ser ut som Forza, eller tvärt om.


signatur

autograph

Medlem

Trist för dom (eller?) men tror det kan vara bra för serien, nu har Critereon haft en kreativ paus från sitt gamla bilspelsskapande som har hållt sig sedan innan 2000-talet till 2013. Sen tillbaka till det dom kan och gör bäst, snabba bilspel med häftig bilcrash-fysik. Hoppas på ett nytt Rivals tbh.

Gnällkuk
Skrivet av autograph:

Forza Horizon 3 och 4 ser ut som NFS, och NFS: Payback ser ut som Forza, eller tvärt om.

Forza gjorde ju rätt, behöll sin identitet och lyckades samtidigt utveckla sitt Horizon-koncept, Ghost gjorde ett halvhjärtat försök att kopiera det med Payback utan att lyckas med något annat än att urvattna NFS-märket.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar