Gotta ner dig i mängder av nya Final Fantasy VII Remake-bilder

Robot
Gotta ner dig i mängder av nya Final Fantasy VII Remake-bilder
Medlem

Fetch quests. Jag har misstänkt att eländet skulle dyka upp i spelet, men har hoppats på det bästa. Jag kan ta att spelet är uppdelat i episoder och att det försenas, men att det innehåller fetch quests gör mig matt. Matt och besviken.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Fetch quests. Jag har misstänkt att eländet skulle dyka upp i spelet, men har hoppats på det bästa. Jag kan ta att spelet är uppdelat i episoder och att det försenas, men att det innehåller fetch quests gör mig matt. Matt och besviken.

Du vet att FF är ett RPG? Jag har själv aldrig spelat ett RPG utan någon form av fetch quest så känns lite väl långsökt att hoppas på att det inte finns något sånt med. Oftast så är de questen frivilliga. Kan förstå om folk inte är så jätte förtjusta i dem men ganska uppenbart att det i en eller annan form skulle finnas med. Kommer troligtvis vara gott om det i Cyberpunk också. Fanns även mycket sånt i Witcher och det verkade ju funka.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Du vet att FF är ett RPG? Jag har själv aldrig spelat ett RPG utan någon form av fetch quest så känns lite väl långsökt att hoppas på att det inte finns något sånt med. Oftast så är de questen frivilliga. Kan förstå om folk inte är så jätte förtjusta i dem men ganska uppenbart att det i en eller annan form skulle finnas med. Kommer troligtvis vara gott om det i Cyberpunk också. Fanns även mycket sånt i Witcher och det verkade ju funka.

Fetch quests i W3 var ju inte direkt fetch quests i ordets vanliga bemärkelse, de var alltid mycket mer involverande. FF7 hade väl inte särskilt många fetch quests heller så jag håller med om att det är en besvikelse om de introduceras.
Tycker dock att det är omöjligt att utröna från bilden om det är en fetch quest eller nånting annat som avslutas

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Du vet att FF är ett RPG? Jag har själv aldrig spelat ett RPG utan någon form av fetch quest så känns lite väl långsökt att hoppas på att det inte finns något sånt med. Oftast så är de questen frivilliga. Kan förstå om folk inte är så jätte förtjusta i dem men ganska uppenbart att det i en eller annan form skulle finnas med. Kommer troligtvis vara gott om det i Cyberpunk också. Fanns även mycket sånt i Witcher och det verkade ju funka.

Originalet har inget av den varan. Det har ett antal sidouppdrag men de är för det första inte så många, för det andra (oftast roliga) och för det tredje väldigt belönande för det mesta (chocobo-uppfödningen ger en möjlighet att hämta Knights of the round, att klara Battle Square ger en Final Attack, W-Summon och Omnislash - två av spelets bästa materia och spelets kraftfullaste limit break). Vanliga fetch quests är i princip aldrig roliga och ger sällan särskilt mycket belöning.

Jag gillade inte den sortens uppdrag i The Witcher 3 eller Assarssons Creed-spelen heller och tycker att de drar ner spelet i fråga, även om de är frivilliga att klara av.

Medlem
Skrivet av maaex:

Fetch quests i W3 var ju inte direkt fetch quests i ordets vanliga bemärkelse, de var alltid mycket mer involverande. FF7 hade väl inte särskilt många fetch quests heller så jag håller med om att det är en besvikelse om de introduceras.
Tycker dock att det är omöjligt att utröna från bilden om det är en fetch quest eller nånting annat som avslutas

På Playstation-bloggen står det att uppdragen är allt från att döda monster till att leta upp försvunna katter - dvs det vanliga meningslösa eländet.

Medlem

What!!!! Barret ska ju vara fet!

1
Skriv svar