Drömtävling – FZ tävlar ut Dreams!

Robot
Drömtävling – FZ tävlar ut Dreams!

Vinn årets första fullpoängare.

#dreams, #fz, #tavling


Medlem

Då var det bara till att hålla tummarna då!

Medlem

Kul! Hoppas på vinst, kanske kan vara något för sonen (och pappa).


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Kul! Spelet verkar magiskt! Man blev inte mindre sugen efter recensionen!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Har kört deras tidigare spel massvis av timmar och det var oerhört roligt och intressant att köra deras kooperativa läge i skapa läge. Det kändes som att man var ett team av utvecklare med sina in-game polare man hade istället för riktiga vänner under högstadiet och gymnasiet.

Snackar fortfarande än idag även om jag inte kör LBP med en av polarna från Finland om allt från mat, kläder, musik, filmer, ideologier, att fixa en ny dator och framförallt om spel och kritik mot dem.
Dock så är dessa ärorika nostalgiska dar i det förflutna och vi spelar någon gång eller två per år men dock inte LBP.

Medlem

Detta är alltså endast till PS4?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Detta är alltså endast till PS4?

Det är där det händer.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Grattis @Question No7
Nu vill vi se coola skapelser


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

jbx
Medlem
Skrivet av N_micke:

Det är där det händer.

Fatta då om det även hade släppts till PC


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Grattis!!
Sätt igång och skapa nu.

Håller själv på att återskapa dm3 från Quake bara för att få en feeling för hur allt funkar. Riktigt kul!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Avstängd
Skrivet av jbx:

Fatta då om det även hade släppts till PC

Om du vill spela otaliga skitspel är det bara att kika in Steam där det dagligen släpps helt värdelösa asset flips. Vill du skapa spel finns mängder av spelmotorer och andra program som gör allt som Dreams kan göra tio gånger bättre och snabbare. Enda anledningen till att folk verkar tycka att det är enkelt att skapa saker i Dreams är för att alla säger att det är enkelt. Hade konsensus rått att det var enkelt att skapa spel och musik på PC så hade gemene man tyckt det också. Istället höjs det till skyarna som något ouppnåeligt, vilket helt enkelt är fel.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Om du vill spela otaliga skitspel är det bara att kika in Steam där det dagligen släpps helt värdelösa asset flips. Vill du skapa spel finns mängder av spelmotorer och andra program som gör allt som Dreams kan göra tio gånger bättre och snabbare. Enda anledningen till att folk verkar tycka att det är enkelt att skapa saker i Dreams är för att alla säger att det är enkelt. Hade konsensus rått att det var enkelt att skapa spel och musik på PC så hade gemene man tyckt det också. Istället höjs det till skyarna som något ouppnåeligt, vilket helt enkelt är fel.

För något år sedan blev jag kallad årets pessimist på detta forum.
Varsågod, ta över facklan och håll den nära dig.
Det är din tid nu.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Avstängd
Skrivet av Tassel:

För något år sedan blev jag kallad årets pessimist på detta forum.
Varsågod, ta över facklan och håll den nära dig.
Det är din tid nu.

Orkar inte förklara vad jag menar, lite på grund av att jag tycker att det är kul att framstå som pessimist, men om du tolkade mitt inlägg som pessimistiskt måste du har missförstått mitt budskap med ca 180 grader.

Medlem
Antar att du testat?

@Hordaland: jag antar att du med din åsikt har en egen uppfattning av Dreams samt andra verktyg för att utveckla? Min upplevelse av det säger något annat än det du beskriver. Det är i få plattformar där momentet av att ta sig igenom en tutorial är så roligt och givande att det i sig räcker som en fulländad spelupplevelse, det är också första gången jag konsumerar spelmediet i formen av en youtube/Facebook feed av konstverk/spel. Jag kan heller inte känna igen något verktyg som i samma vy blandar element som skulptera, animera, programmera, ljudsätt, ljudsätt etc. För mig har de första dagarna med Dreams varit fantastisk roliga och inte likt något annat.

Avstängd
Skrivet av IN*ecK:

@Hordaland: jag antar att du med din åsikt har en egen uppfattning av Dreams samt andra verktyg för att utveckla? Min upplevelse av det säger något annat än det du beskriver. Det är i få plattformar där momentet av att ta sig igenom en tutorial är så roligt och givande att det i sig räcker som en fulländad spelupplevelse, det är också första gången jag konsumerar spelmediet i formen av en youtube/Facebook feed av konstverk/spel. Jag kan heller inte känna igen något verktyg som i samma vy blandar element som skulptera, animera, programmera, ljudsätt, ljudsätt etc. För mig har de första dagarna med Dreams varit fantastisk roliga och inte likt något annat.

Min initiala kommentar var enbart riktad åt en person som verkade tro att verktygen som finns på en PC att skapa spel med skulle vara mer svårbehärskade eller rentav sämre än verktygen man har i Dreams. Absolut, Dreams samlar allt på samma ställe och ger möjligheten att spela lite halvhjärtade asset flips, vilket är bra för att vara en Playstation-produkt. Men jag skulle ju aldrig i mitt liv sätta mig med Dreams istället för Blender, Cubase och Unity på min PC.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Min initiala kommentar var enbart riktad åt en person som verkade tro att verktygen som finns på en PC att skapa spel med skulle vara mer svårbehärskade eller rentav sämre än verktygen man har i Dreams. Absolut, Dreams samlar allt på samma ställe och ger möjligheten att spela lite halvhjärtade asset flips, vilket är bra för att vara en Playstation-produkt. Men jag skulle ju aldrig i mitt liv sätta mig med Dreams istället för Blender, Cubase och Unity på min PC.

Ok, jag förstår var du kommer från. Det dom lyckats bäst med som jag gärna sett implementeras i en PC variant är nog ”gamification” av skapande processen. Har inte kommit så långt in i de hela ännu men gillar de lekfulla. De kraftfullare verktygen på PC kan sen bli något mer attraktiva att sätta sig med för en oinvigd efter att ha sporrats genom lek.

Avstängd
Skrivet av IN*ecK:

Ok, jag förstår var du kommer från. Det dom lyckats bäst med som jag gärna sett implementeras i en PC variant är nog ”gamification” av skapande processen. Har inte kommit så långt in i de hela ännu men gillar de lekfulla. De kraftfullare verktygen på PC kan sen bli något mer attraktiva att sätta sig med för en oinvigd efter att ha sporrats genom lek.

Ja, det är definitivt en bra inkörsport.

1
Skriv svar