Switch- och Netflix-effekter när Witcher 3-försäljningen gick upp med över 500 %

Robot
Switch- och Netflix-effekter när Witcher 3-försäljningen gick upp med över 500 %

US-statistiken i december talar sitt tydliga språk.

#cd-projekt-red, #the-witcher-3-wild-hunt


Medlem

Jag hade velat ha valet: Har inte spelat Witcher 3 (ännu).

Medlem

Procenten säger ingenting om vi inte vet siffran dom utgår ifrån? Sålde dom ett exemplar och nu ökat till 6st? 500% ökning.

Medlem

Ett av få spel jag verkligen utforskat, mer eller mindre, allt. Och spelat till (ett av) slutet.
Spelar nu på Switchen, vilket funkar kanon då jag inte "har tid" att spela så mycket numera.

Ha två småttingar, bygga hus och renovera stuga är inte det optimala för en nörd.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Bra spel.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Köpte först The Witcher 3 till PlayStation 4 vid launch och klarade ut det. Köpte det sedan till PC o Steam när jag köpte en speldator o klarade ut det vilket var den bästa upplevelsen. Skarpast och med hög framerate.

Köpte även en Switch version i höstas då jag flög iväg till Kanarieöarna. Switch versionen blev dock ett bakslag och att gå från stor skärm till liten gjorde att jag inte kunde njuta av upplevelsen tyvärr. Barskrapad grafik även. Blev bara 2 timmars lirande på lilla Switchen o det lär inte bli mer. Känns som Nintendos maskin lämpar sig bäst till enklare simplare spel som plattformare. Super Mario Odyssey är trevligt. The Witcher 3 blir nog bäst för de gamers som inte lirat spelet till något annat format tidigare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Är det värt att skaffa det till ps4? Ang spelkännslan å kontrollerna.
Har det till PC. Tyvärr ej avklarat...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Är det värt att skaffa det till ps4? Ang spelkännslan å kontrollerna.
Har det till PC. Tyvärr ej avklarat...

Koppla bara kontrollen till datorn, så slipper du köpa till det till PS4.

Medlem

har man inte spelat W3 så bör man!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Köpte först The Witcher 3 till PlayStation 4 vid launch och klarade ut det. Köpte det sedan till PC o Steam när jag köpte en speldator o klarade ut det vilket var den bästa upplevelsen. Skarpast och med hög framerate.

Köpte även en Switch version i höstas då jag flög iväg till Kanarieöarna. Switch versionen blev dock ett bakslag och att gå från stor skärm till liten gjorde att jag inte kunde njuta av upplevelsen tyvärr. Barskrapad grafik även. Blev bara 2 timmars lirande på lilla Switchen o det lär inte bli mer. Känns som Nintendos maskin lämpar sig bäst till enklare simplare spel som plattformare. Super Mario Odyssey är trevligt. The Witcher 3 blir nog bäst för de gamers som inte lirat spelet till något annat format tidigare.

ja men detta borde du ju vetat innan, att alla former utöver PC är underlägsna med sämre allt. man kan gå från allt till PC och vara nöjd, men aldrig från PC till annat utan att sänka alla krav

tillägg. det enda som är bättre med konsoller/liknande är att man ofta kör dessa med en skitfet TV ist för en "liten" skärm. har man inte det, så har man inget utöver en skalad version


signatur

//monster

Medlem

♫ Toss a coin to your Witcher... ♫

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ja men detta borde du ju vetat innan, att alla former utöver PC är underlägsna med sämre allt. man kan gå från allt till PC och vara nöjd, men aldrig från PC till annat utan att sänka alla krav

tillägg. det enda som är bättre med konsoller/liknande är att man ofta kör dessa med en skitfet TV ist för en "liten" skärm. har man inte det, så har man inget utöver en skalad version

Jo det visste jag så klart innan men ville ge just mästerverket The Witcher 3 en chans (som jag dyrkar till PS4 & PC) ändå och att få uppleva äventyret på resande fot lockade mig lite för mycket. Men som sagt det gick inte igenom för mig personligen och berättar bara hur jag upplevde det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av jehuty:

Procenten säger ingenting om vi inte vet siffran dom utgår ifrån? Sålde dom ett exemplar och nu ökat till 6st? 500% ökning.

Det har du helt rätt i, men vi vet ju iaf att dom krossade även antalet spelare på Steam med många tio tusentals jämfört med deras tidigare rekord strax efter självaste releasen. Så det finns mycket som pekar på en rätt stor "nyförsäljning" även om väldigt många såklart är tidigare köpare som återvänt.

Oavsett så var det nog ett rätt stort oväntat kassaflöde in tack vare synergier och många som upptäckte varumärket tack vare att serien dök upp på Netflix.

Medlem

Trevligt att höra. Har fortfarande många "?" kvar. Och en del av sista dlct kvar också. Som vissa skriver ovanför så passa switchen bättre till små spel. Har kört mycket Dragon quest 11 på min nyligen men dom små spelen kommer hela tiden i mellan. Så nu spelar jag nästan bara slay the spire på den....

Medlem
Skrivet av IceMan:

Är det värt att skaffa det till ps4? Ang spelkännslan å kontrollerna.
Har det till PC. Tyvärr ej avklarat...

PFffFF!
Värt att skaffa till PS4 när man har PC?
hell no, PS4-versionen är imo bedrövlig.

Vill du spela med kontroll, så plugga in en i datorn bara


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

The Witcher är ett intressant fenomen då det har blivit väldigt populärt både som spel och på TV men det pratas aldrig om författaren bakom. Sagan om ringen har Tolkien, GoT har George Martin, Douglas Adams har ju vad alla vet hoppas jag. Hideo Kojima har ju Metal Gear och Death Stranding mm, men The Witcher... CD project eller Andrzej Sapkowski?

Medlem
Skrivet av Mosfet:

The Witcher är ett intressant fenomen då det har blivit väldigt populärt både som spel och på TV men det pratas aldrig om författaren bakom. Sagan om ringen har Tolkien, GoT har George Martin, Douglas Adams har ju vad alla vet hoppas jag. Hideo Kojima har ju Metal Gear och Death Stranding mm, men The Witcher... CD project eller Andrzej Sapkowski?

Var tvungen att googla Douglas Adams. Är bekant med hans verk men inte lagt hans namn på minnet öht

Medlem

Kommit igenom halva första spelet nu, köpte tvåan och trean nyligen


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

1
Skriv svar