Final Fantasy VII Remake visar upp nytt quest-system (och en sötful chocobo)

Robot
Final Fantasy VII Remake visar upp nytt quest-system (och en sötful chocobo)
Medlem

Lika ful som den första versionen av Sonic innan dom gjorde om den, kanske samma designer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Liknar Howard the Duck, inte en komplimang.

Releasehästryttare
Medlem

Anställde dom killen som gjorde animeringen till sonic filmen..! Shit vilken ful fågel, inte ens likt en chocobo, ser ju ut mer som en supersayen som fick kroppen omvandlad till fågel efter fel önsking av shenron. Dagens IT killar med sina egna ider hur man ska programera animera osv borde ju skjuttas på fläcken. Speciellt när det gäller remakes och fortsättningar på spel.. säger inget om nya ip då kan de hitta på vad som helst.. Men kolla in fågeln där, why? Dom har väl redan en chocobo unge nånstans i FF serien som ser ut som en chocobo, standard och regler.. ffs

Avstängd

Haha, i 2 sekunder trodde jag först det var någon Super Sonic-spoiler från kommande filmen.

Det som gör modellen så himla ful är inkorrekt användning av psykologiska fenomenet neoteny ("barnslighet") som är starkt kopplat till "söthet": https://en.wikipedia.org/wiki/Cuteness

Medlem

Jag gillar kycklingen. Lite skrämmande design, men samtidigt söt och tuff. Lite Sonic-vibbar samtidigt..


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Dagens IT killar med sina egna ider hur man ska programera animera osv borde ju skjuttas på fläcken. Speciellt när det gäller remakes och fortsättningar på spel..

Lite hårt straff att skjuta någon för att de tar till sig friheter på en remake.

Har spelat FFVII i många timmar och har ingen lust att spela samma spel i högre upplösning. Det räcker med re-releasen på Switch och jag ser fram mot att få uppleva samma äventyr i en nytolkning. Kan bli riktigt grymt att få uppleva världen i 3D.

Medlem
Inaktiv

Riktigt fult, kanske pga ögonen som ger någon sorts uncanny valley effekt. Till nuggetsfabriken med den saten...

Skribent

Apful chocobo, men jag är ändå hoppfull angående spelet. Förhoppningsvis blir utfyllnadsuppdragen något som faktiskt tillför värde till upplevelsen snarare än bara fetch-quests.

Hellre 12 riktigt grymma timmar än 20 mediokra.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Apful chocobo, men jag är ändå hoppfull angående spelet. Förhoppningsvis blir utfyllnadsuppdragen något som faktiskt tillför värde till upplevelsen snarare än bara fetch-quests.

Hellre 12 riktigt grymma timmar än 20 mediokra.

Lät ju absolut inte så på den lilla förklaringen som gavs av questen

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Apful chocobo, men jag är ändå hoppfull angående spelet. Förhoppningsvis blir utfyllnadsuppdragen något som faktiskt tillför värde till upplevelsen snarare än bara fetch-quests.

Hellre 12 riktigt grymma timmar än 20 mediokra.

JRPG:n är kungar av fetch quests så......oddsen är emot detta spel.

Medlem

En dragonballifierad kyckling, näh fan den var inte vacker och proportionerna är helt åt skogen.

Medlem

Heh, re-order bonus.. om dom känner att dom måste ha det så känner jag mig smått orolig då bara namnet borde räcka för att sälja (så länge det inte är rent skräp). Nåja, utöver FF14 så dog FF efter FFX-2 för mig (ja! Jag gillade det back in the days, skjut mig inte)

Avstängd

Smart katt!

Medlem

Ser ju helt mongo ut, varför gör man sådant här?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Carbuncle var lika ful.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

What the..!?

😯😱

Inaktiv

Ser lite ut som resultatet av Pikachus unge om han våldfört sig på en kyckling.

Medlem

Både sonic och den här chocobon misstänker jag är PR-trick för att väcka uppståndelse och uppmärksamhet. Som i Sonics fall, "Oj, gillade ni den inte?! Nu ska vi lägga extra tid på att fixa honom extra fin så det passar fansens smak. Och förresten, kom ihåg att komma och titta när det är release!" Något raljant men ibland är antalet twitterretweets och Facebookvisningar grejen och inte huruvida det är är tumme upp eller ned.

1
Skriv svar