Wolcen: Lords of Mayhem

Testpilot

Har spelat hela helgen nu och jag har en hatkärlek till spelet.

Kort sagt:
Finns en hel del buggar och spelet krashar varje gång jag avslutar det. Gissar också att massor av skills och annat också är totalbuggade.
Det är mysigt, snyggt och kul att spela samtidigt som bossfighterna är skitdåliga och obalanserade.

Medlem

Riktigt stora server problem, men spelat igenom act1 riktigt bra spel som verkligen har stor potential!!

OBS! Wolcen servrarna är nere för maintenace så ni som köper var förbereda på att ni ej kan spela online!

Spelet hade en peak på 92000 som försökte logga in och Wolcen teamet för bereda på 1000, så problem finns med servrarna änsålänge, men har ni ej bråttom är det klart köp.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Moderator | Testpilot
Skrivet av miffot:

Riktigt stora server problem, men spelat igenom act1 riktigt bra spel som verkligen har stor potential!!

OBS! Wolcen servrarna är nere för maintenace så ni som köper var förbereda på att ni ej kan spela online!

Spelet hade en peak på 92000 som försökte logga in och Wolcen teamet för bereda på 1000, så problem finns med servrarna änsålänge, men har ni ej bråttom är det klart köp.

Spelet är inte nere just nu, dock är det fortfarande problem med att komma in då det är så otroligt många som vill spela.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

ELF
Medlem

Det togs bort från GoG förra året. Så avvaktar och ser om det släpps igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Har spelat hela helgen nu och jag har en hatkärlek till spelet.

Kort sagt:
Finns en hel del buggar och spelet krashar varje gång jag avslutar det. Gissar också att massor av skills och annat också är totalbuggade.
Det är mysigt, snyggt och kul att spela samtidigt som bossfighterna är skitdåliga och obalanserade.

Vad är det du inte gillar med bossfighterna?

Bossarna är nog det jag tyckt om mest hittills med spelet.
Jag har inte kört akt 3 bossen än, men akt 2 bossen gillade jag skarpt, även fast jag dog 3 gånger och fick lov att starta om så tyckte jag det var väldigt kul. Fast frustrerande när man dog såklart

Medlem
Skrivet av ELF:

Det togs bort från GoG förra året. Så avvaktar och ser om det släpps igen.

Finns på steam!? Eller är steam inte inne längre?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jiminy:

Finns på steam!? Eller är steam inte inne längre?

Han vill ju bevisligen köpa det på GOG, inte Steam.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Han vill ju bevisligen köpa det på GOG, inte Steam.

Får man inte fråga varför? 🙄

Medlem

Servrarna är uppe igen och har nu hur kul som helst!
Har ni upptäckt någon skill ni blivit förälskade i hittills?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Servrarna är uppe igen och har nu hur kul som helst!
Har ni upptäckt någon skill ni blivit förälskade i hittills?

Anomaly är riktigt trevlig för en spellcaster som samlar ihop ett gäng fiender och gör dmg.Sen för warrior är Bleeding Edge riktigt OP när man levlat upp den så man får mer än en som svingar runt. Alltid kul med extrem dmg


signatur

Tack för visat intresse!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jiminy:

Får man inte fråga varför? 🙄

Klart man får, men med tanke på vad han specifikt skrev GoG tolkar då jag det som att han vet att det finns på fler plattformar, bara att han vill ha det på GoG. Min kommentar till dig handlade mest om att du skrev "Eller är steam inte inne längre?".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Klart man får, men med tanke på vad han specifikt skrev GoG tolkar då jag det som att han vet att det finns på fler plattformar, bara att han vill ha det på GoG. Min kommentar till dig handlade mest om att du skrev "Eller är steam inte inne längre?".

Yeah jag försökte komma fram till varför inte steam är aktuellt. Tänkte att det kanske var en sån där anti-grej som vissa får för sig med diverse launchers osv

Moderator | Testpilot

Lyckades spela lite idag iallafall. Underligt nog finns det någon bugg i lobbyn som gör att "Play" är gråmarkerad tills en tredje person kommer in. Slutade med att vi var tvungen att dela på oss där en fick spela själv. Trist, men kul att få in några timmar ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Blir nog att skaffa det när de fixat lite buggar/gold dupe exploiten.

Medlem

Synd att hela helgen gick bara :/
Får se fram mot att spela denna vecka i alla fall 👍


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot
Skrivet av Neroz:

Vad är det du inte gillar med bossfighterna?

Bossarna är nog det jag tyckt om mest hittills med spelet.
Jag har inte kört akt 3 bossen än, men akt 2 bossen gillade jag skarpt, även fast jag dog 3 gånger och fick lov att starta om så tyckte jag det var väldigt kul. Fast frustrerande när man dog såklart

Arenorna man stängs in i är ganska små. Tecknen som bossarna har för sina skills är okej men de är väldigt kort tid från emote till skill slås på. Många faser på bossarna också. 4 st bossfighter i varje fight så att säga.
Vet inte om det är lättare som andra karaktärer men som bågskytte speccad så är det inte balanserat då vissa av bossarnas skills är 1 hit kill.

Jämför man med resten av spelet så är det kul att spela och sällan nån av minibossarna är större problem. Spelet är roligt och lagom utmanande men så fort man kommer till en stor boss så försvinner min energi. Att nöta en bossfight till perfektion är nåt jag tröttnat på för länge sen.
Brukar bli lack efter 5-10 försök på en bossfight , måste man försöka mer då byter jag svårighet eller slår på en trainer för den fighten.

PS: jag är just nu på act2 bossen gissar jag. Kommer byta svårighetsgrad till story. (kör alltid singleplay/offline)

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Arenorna man stängs in i är ganska små. Tecknen som bossarna har för sina skills är okej men de är väldigt kort tid från emote till skill slås på. Många faser på bossarna också. 4 st bossfighter i varje fight så att säga.
Vet inte om det är lättare som andra karaktärer men som bågskytte speccad så är det inte balanserat då vissa av bossarnas skills är 1 hit kill.

Jämför man med resten av spelet så är det kul att spela och sällan nån av minibossarna är större problem. Spelet är roligt och lagom utmanande men så fort man kommer till en stor boss så försvinner min energi. Att nöta en bossfight till perfektion är nåt jag tröttnat på för länge sen.
Brukar bli lack efter 5-10 försök på en bossfight , måste man försöka mer då byter jag svårighet eller slår på en trainer för den fighten.

PS: jag är just nu på act2 bossen gissar jag. Kommer byta svårighetsgrad till story. (kör alltid singleplay/offline)

Jag tycker tvärt om. Det känns som en frisk fläkt att bossarna gör ont. Generellt i de ARPGs jag spelat så är bossarna ett skämt. I Wolcen blir man straffad direkt om man gör fel. Jag mötte slutbossen i akt 2 igår.. jisses. Jag behövde köra rätt många gånger innan jag fick koll på alla bossmekaniker.

Medlem

Fick ner sista bossen igårkväll. Fyfan för den, Jag vet inte hur mycket det har med serverlagg att göra men dog av så mycket bullshit. >.<


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Testpilot
Skrivet av Schluug:

Jag tycker tvärt om. Det känns som en frisk fläkt att bossarna gör ont. Generellt i de ARPGs jag spelat så är bossarna ett skämt. I Wolcen blir man straffad direkt om man gör fel. Jag mötte slutbossen i akt 2 igår.. jisses. Jag behövde köra rätt många gånger innan jag fick koll på alla bossmekaniker.

Jag har inget emot svåra bossar på det viset. Men då skall ju resten av spelet vara balanserat för detta också. Nu myser man runt i spelet på normal svårighet o sen käftsmäll boss vilket känns rätt obalanserat.

Medlem

Från vad jag förstått så ska det ha rätt bra potential om de slipar till buggar och balans. Kommer nog att ge det ett försök när folk börjar rapportera att det är lite mer stabilt.

MEG
Medlem

Spelet har sina fel och brister men det är roligt att spela vilket är väl det som räknas, lite väl buggigt bara.


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk

So far har jag spelat en timme online på lanseringsdagen, efter det verkade det lönlöst att fortsätta så har startat en offlinegubbe och hunnit till act 2-bossen innan jag slutade igår. So far så har jag haft riktigt kul, fast act 1 var iofs inte jättespännande då man spelat igenom den otaliga gånger under betan.

Har haft ett par mindre buggar, men inget som inte gått att komma runt ganska lätt. I övrigt har jag inget att uttala mig negativt om, haft kul med spelet och tycker att bossarna är en höjdpunkt eftersom de inte bara går att att facetanka utan eftertanke om du inte har en väldigt polerad build.

Det enda som jag stör mig på och som jag har haft som största negativa åsikt sedan alpha/beta är att det dels inte går att queuea kommandon och att det är inputlag. Det är rätt frustrerande att behöva släppa en knapp för en attack t ex för att kunna aktivera en skill när man försöker att ha bra timing och inte slösa pots/healing för tidigt.

Något som en del lyfter fram som positivt ser jag nästan som en nackdel och det är att du inte har några klasser utan kan välja fritt och bygga om din gubbe när du en önskar. Det är förvisso skönt att kunna byta ifall du inte gillar stilen eller hittar något som verkar intressantare, men jag känner att det kommer att drastiskt minska replayability.

Annars är spelet snyggt, de har fått till poleringen riktigt bra och allt känns väldigt mjukt för det mesta. Vet inte om det är för att man är van från alla andra spel, men guld är något som man aldrig har till övers i några större kvantiteter. Kan vara lite frustrerande om du upptäcker att du är för svag och skulle behöva specca om lite för en boss men får bege dig på scavange hunts eftersom du har för lite dolans på fickan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Snyggt spel som påminner om D3 extremt mycket men som har samma feeling som PoE.

Ja, Online fungerade inte under helgen men så är det ibland, kommer inte att ge en dålig recension bara för det som vissa andra. Det kickade tydligen igång i söndags kväll och då startade jag en ny gubbe och körde den en sväng. Riktigt kul spel som jag ser fram emot att köra klart. Lär dock inte lägga massvis med timmar på det som D3 mest för att det finns andra spel att spela.

Medlem

Varvade det häromdagen i offline mode. Kände direkt sug efter att fortsätta med online nu när servrarna är uppe igen.
Väldigt beroendeframkallande Drop rate på användbara föremål känns dock på tok för låg. 95% av allt är bara skräp, känns det som.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Lirade igår kväll med en polare. Riktigt bra, iofs bara lvl 12 ännu men ändå. Man känner att det blir bara roligare och roligare med alla skills, vapen osv.

Medlem

Mkt bra spel. Precis klar med kampanjen online. 3/5 story, 4/5 bossar . Endgame ser vid första ögonkastet mkt roligt ut, bara hunnit bygga lite. Initialt ger jag endgame 5/5 ! Inte stött på några gamebreaking buggar förutom en gång när en npc inte triggades. Startade om så funkade det! Svinkul å prova builds, speccat om 4-5 gånger bara för å testa.. mumma system ! Just nu hybrid rogue/mage, njuter!

Medlem

Tycker det är riktigt bra faktiskt och lite av en frisk vind i vintermökret. Förutom serverlogin problem har det funkat perfekt inte en ända crash.

Testpilot

Behöver tips:

Kör som pilbågsspeccad och nu kryllar det av fiender som har en mobil ogenomtränglig sköld.
Den enda skillen som tränger igenom är mitt regn av pilar. Men den kräver rage och rage får man inte då man träffar skölden.
Autoturret hjälper till viss del men den kräver också rage.

Känns drygt att behöva specca om sitt skillträd helt för att klara av bossar och fiender med den skillen.

Gnällkuk
Skrivet av Harakiri:

Behöver tips:

Kör som pilbågsspeccad och nu kryllar det av fiender som har en mobil ogenomtränglig sköld.
Den enda skillen som tränger igenom är mitt regn av pilar. Men den kräver rage och rage får man inte då man träffar skölden.
Autoturret hjälper till viss del men den kräver också rage.

Känns drygt att behöva specca om sitt skillträd helt för att klara av bossar och fiender med den skillen.

Hmm, du är nog längre fram än jag då antar jag. Skölden borde väl rimligtvis inte täcka 360 grader? Skulle säga att ta dig i ansiktet på dem, släppa någon form av stasis/freeze och sedan skutta runt och skjuta dem i ryggen. Tror inte jag sett en enda fiende med sköld, vart hittar man dem?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, du är nog längre fram än jag då antar jag. Skölden borde väl rimligtvis inte täcka 360 grader? Skulle säga att ta dig i ansiktet på dem, släppa någon form av stasis/freeze och sedan skutta runt och skjuta dem i ryggen. Tror inte jag sett en enda fiende med sköld, vart hittar man dem?

Act 3 finns en del i olika formationer av fiender. Dom är inte så jobbiga men det finns även i form av minibossar och en senare bossfight där skölden verkligen ställer till det.

Skriv svar