Fortsatt serverstrul för Wolcen

Robot
Fortsatt serverstrul för Wolcen

Fortfarande för populärt för sitt eget bästa.

#steam, #wolcen-lords-of-mayhem


Medlem

Tur man väntat med att köpa den då
Men det är annars ett givet köp så fort min ekonomi kommer på rätt köl igen (sjukskriven)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har spelat 18 timmar. Och haft problem 1 gång. Antar att jag har haft rätt tur. Ja, jag kör med online karaktär.

Medlem

Tur man inte köpte denna skit. Så mycket buggar och "broken stuff" om man tittar i reddit. Hade det bara varit serverstrul så hade det inte varit så farligt.

Medlem

Mina karaktärer försvann :/
Som tur är hade jag bara kört till lvl 9.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av unoR:

Jag har spelat 18 timmar. Och haft problem 1 gång. Antar att jag har haft rätt tur. Ja, jag kör med online karaktär.

Samma för mig, stött på en bugg när jag inte kunde byta zone, fick hoppa ut i menyn och in igen så fungerade det samt blivit dissad 1 gång. Borde de problemen de har sprungit på varit saker de skulle varit med på? Kanske det, men det är en väldigt liten studio med lite erfarenhet, deras topp under early access var 2000 spelare så när väl spelet släpps och massor med youtubers har gjort videor om spelet och prisat spelet så var de kort och gott inte beredda. Tycker helt ärligt att de har skött det bättre än vad AAA studios har gjort vid sina releases, de har haft kontinuerlig kontakt med spelarna om vad som händer och varför det har varit problem men folk är butt hurt som vanligt och gör världens grej utav det istället för att sätta sig och spela något annat i väntan på att problemen blir lösta.

Testpilot

Jag tror jag är på slutfighten.

3 st behornade bossar

Är det så är jag besviken på hur kort spelet är om det bara har 2 skapligt långa akter och en 3e som var superkort.

Medlem

Har refundat. Sjukt dåligt av dem att köra med trötta servrar för att spara på pengar


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag tror jag är på slutfighten.

3 st behornade bossar

Är det så är jag besviken på hur kort spelet är om det bara har 2 skapligt långa akter och en 3e som var superkort.

Inte slutbossen

Medlem

Har inte haft särskilt mycket problem själv, spelet är grymt beroendeframkallande, vilket jag antar är positivt (?).

Inga prestandaproblem, databasproblem en gång i onlineläget och har redan börjat min andra karaktär.

Gillar man D3 (som hade mycket större problem vid launch) och PoE, så är detta en grym kombination av de båda.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har inte haft särskilt mycket problem själv, spelet är grymt beroendeframkallande, vilket jag antar är positivt (?).

Inga prestandaproblem, databasproblem en gång i onlineläget och har redan börjat min andra karaktär.

Gillar man D3 (som hade mycket större problem vid launch) och PoE, så är detta en grym kombination av de båda.

D3 hade problem, men det var rena drömreleasen jämfört med wolcen. Jag har inte kommit in sedan jag köpte spelet dagen innan release.

Folk blir av med progress, du kan inte joina en vän som kommit längre än du i storyn utan att för egen del skippa all progress dit (om man ens lyckas komma online), en hel del perks är vad jag förstått obalanserade.

Men tja.. vad vet jag - jag kommer inte in i spelet

Medlem
Skrivet av sitman:

D3 hade problem, men det var rena drömreleasen jämfört med wolcen. Jag har inte kommit in sedan jag köpte spelet dagen innan release.

Folk blir av med progress, du kan inte joina en vän som kommit längre än du i storyn utan att för egen del skippa all progress dit (om man ens lyckas komma online), en hel del perks är vad jag förstått obalanserade.

Men tja.. vad vet jag - jag kommer inte in i spelet

Nja, Diablo 3 gick inte att spela ens, då det var enbart online. Wolcen kan du spela hur mycket du vill, då de inkluderade ett offlineläge. Jag har redan varvat det.

EDIT: Så ett spel av ett jätteföretag som inte ens gick att spela, jämfört med ett spel gjort av ett pyttelitet team du kan spela från dag 1. Jag vet vilken release jag föredrar, i alla fall


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Kiario:

Tur man inte köpte denna skit. Så mycket buggar och "broken stuff" om man tittar i reddit. Hade det bara varit serverstrul så hade det inte varit så farligt.

Äh skitsnack, problemet med servrarna är det stora problemet, körde det 4 dagar innan det lämnade EA utan problem. Riktigt bra aRPG.

Medlem

Jag vill inte bli av med min char, om man spelar offline, kan man bli det då? För om det är ok, så köper jag spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag vill inte bli av med min char, om man spelar offline, kan man bli det då? För om det är ok, så köper jag spelet.

Din offline karaktär ligger på din dator, däremot kan du aldrig konvertera den till online.

Testpilot
Skrivet av bulleboss:

Inte slutbossen

Tack! Skönt o veta

Medlem

Det är som det är. Jag förväntade mig strul och är helt ok med det. Offline har ju fungerat fint, och online till och från, igår rullade online delen fint mot kvällen iaf. Buggarna och serverproblemen kommer ju att lösa sig. Har lagt 40 timmar och tycker spelet är skitkul och det blir riktigt spännande att se hur det kommer växa till sig. Det tråkiga i detta är snarare att folk har så jäkla dåligt tålamod och bara spyr ur sig skit i så kallade ”recensioner” och på diverse andra kanaler. Man borde lärt sig att onlinespel kan strula rejält vid release. Och kanske ha förståelse att det är ännu kämpigare för en liten studio vid sådana tillfällen. Jag tycker de gör ett bra jobb!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Wolcen kan du spela hur mycket du vill, då de inkluderade ett offlineläge. Jag har redan varvat det.

Så länge man inte har ett Windows användarnamn med "åäö" eller liknande. Då fungerar inte offline heller. Enkelt att fixa för utvecklarna men efter 5 dagar har dom fortfarande inte fått ut en hotfix.

Medlem
Skrivet av heady89:

Äh skitsnack, problemet med servrarna är det stora problemet, körde det 4 dagar innan det lämnade EA utan problem. Riktigt bra aRPG.

Inte alls skitsnack. Spelet är i BETA skick. Mycket som är rentav sönder i spelet i OFFLINE.
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5etld/wolcen_is_an_...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5ccfa/did_lots_of_m...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5jjok/maybe_next_ti...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5evdx/the_amount_of...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5itge/there_is_abso...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5hrfw/damage_immuni...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5iz1f/unworking_ski...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f5mowj/lost_hours_of...
https://www.reddit.com/r/Wolcen/comments/f55d6g/summoning_is_...

+ mycket mer som är i alpha stadie...

Medlem

Folk är så jävla gnälliga. Alltså ALLA online spel har problem med servrar vid release. Det är inget nytt. Antingen väntar man på att dom fixar det eller så får man fan stå ut!

Medlem

Tycker spelet är riktigt bra, men jag kör offline mode så länge tills dom fixar servrarna. Har inte märkt av några buggar hittils.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Deekar:

Folk är så jävla gnälliga. Alltså ALLA online spel har problem med servrar vid release. Det är inget nytt. Antingen väntar man på att dom fixar det eller så får man fan stå ut!

Frustrationen och besvikelsen är inte servrarna utan att spelet är så buggigt och söndrigt att det känns som en blek beta test till fullpris
Den som tycker att det är den nya normen får stå för det.
Själv tycker jag att det gått för långt, fallout 76, Anthem, Wolcen...

Medlem

Jag har aningen mer förståelse för Wolcen då det i praktiken är ett indiespel, så jag förväntade mig en ganska tuff launch. Dock tycker jag fortfarande att det verkar som om man släppt spelet litet för tidigt, då tiden det tar att fixa vissa buggar pekar på att man inte riktigt hänger med.

Själv är det ett givet köp för mig men det blir nog litet senare - dock så hoppas jag verkligen att utvecklarna klarar av det, för ärligt talat tycker jag denna genre verkligen behöver nytt blod i sig. Det spelar ingen roll om d4 och poe2 är drömspel, det är ändå bara två spel... ser gärna fler! Dessutom gillar jag verkligen stilen man anammat.

Bara ett kort klargörande, jag vet att det finns fler spel såsom Grim dawn, TQ revival och så vidare, men jag tycker när det kommer till coop så finns det väldigt få spel, det är mer singleplayer vilket övanstående spel är bra mycket populärare som.

Medlem
Skrivet av Kiario:

Frustrationen och besvikelsen är inte servrarna utan att spelet är så buggigt och söndrigt att det känns som en blek beta test till fullpris
Den som tycker att det är den nya normen får stå för det.
Själv tycker jag att det gått för långt, fallout 76, Anthem, Wolcen...

Jag betalade ca 360kr för spelet på Steam, det är en bra bit under vad jag anser vara ”fullpris” som Anthem och Fallout 76

Självklart kunde spelet varit mer polerat och buggfritt men de har ju knappast samma resurser som Bethesta eller EA/Bioware har, lite överseende kan man faktiskt ha med en indiestudio.

Spelet har inte varit ute en vecka i full release än, Fallout 76 är mer än 1 år gammalt och fortfarande total skit. Det är en klass för sig

Medlem

Det är väl standard att PC-spel strular vid release?

Medlem

Finns inte många som gnäller så jäkligt som gamers, har haft noll crashes. Kanske tur vet ej men har helt klart översende med det ÄR en indiestudio och saknar både personal och $ som en trippel AAA titel har.

När det går lira är spelet jävligt nice, i betan var det extremt lite som spelar och för att inte glömma hur jäkla få som ansöker för beta mm som inte rapporterar ett skit utan bara spelar lite. Sen kommet 127.000 på konstigt att det kommer fram mer buggar? Knappast...Är du fattig gör en refund då, ska du bara gnälla gör en refund. Men har du lite tålamod så löser dom säkert detta med.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nja, Diablo 3 gick inte att spela ens, då det var enbart online. Wolcen kan du spela hur mycket du vill, då de inkluderade ett offlineläge. Jag har redan varvat det.

EDIT: Så ett spel av ett jätteföretag som inte ens gick att spela, jämfört med ett spel gjort av ett pyttelitet team du kan spela från dag 1. Jag vet vilken release jag föredrar, i alla fall

Ska inte prisa D3 eller hålls Blizzard om ryggen för den launchen, men det är lite skillnad på ca 8 millioner och 62k användare som försöker connecta samtidigt.

Jag gillar Wolcen, men på 5 dagar har jag lyckats spela knappt 2,5h online med en polare och haft lite små problem med osynliga väggar som endast hindrade mig och inte polaren från att springa vidare (lyckades med teleport att komma vidare).

Det finns väldigt mycket problem med spelet men det har grymt bra potential.

Medlem

Jag har dragit 30 lvlar hittils och är en bit in i akt 2. Jag vet inte om de är för att jag har haft abstinens för ett nytt roligt arpg spel men kan säga att jag har så jävla roligt med detta spel. Tycker bossarna är riktigt bra och varierande miljöer. Jag har stött på 2 buggar hittils. En ljudbugg i ett område och sen så var det ett monster som buggade utanför banan. Inga stora grejer! Helt klart godkänt för ett indie-spel för 350kr med tanke på hur jävla usla 600-700krs AAA-spel brukar va vid release. Inte bara Blizzard, Bethesda, Bioware och EA. Man ska komma ihåg att alla är usla vid online release. Rockstar har fan inget bra CV där heller.
Håller tummarna för att endgame blir bra också!

Medlem
Skrivet av Winzi:

Ska inte prisa D3 eller hålls Blizzard om ryggen för den launchen, men det är lite skillnad på ca 8 millioner och 62k användare som försöker connecta samtidigt.

Jag gillar Wolcen, men på 5 dagar har jag lyckats spela knappt 2,5h online med en polare och haft lite små problem med osynliga väggar som endast hindrade mig och inte polaren från att springa vidare (lyckades med teleport att komma vidare).

Det finns väldigt mycket problem med spelet men det har grymt bra potential.

4.7 miljoner står det på Wikipedia, har du andra siffror?

Det är lite skillnad i storlek på Blizzard och Wolcen också, lite skillnad i utvecklingsbudget, och antagligen stor skillnad i utvecklingstid också.

Och det faktum att Wolcen har gått utmärkt att spela lokalt, medan D3 inte gick att spela överhuvudtaget


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk

Finns så otroligt mycket cry babies på nätet som gråter och kallar det värsta släppet någonsin... Är det första gången ni köper ett spel vid launch? Har du enbart spelat AAA-spel hela ditt liv?
Refunda spelet om du inte står ut med hur det är, men förvänta dig inte att en indieutvecklare kan lösa alla problem över en natt när det blev långt mer populärt än de någonsin kunna ana.

Trist att det inte går att lita på onlineläget är stabilt, skulle lirat igår med en polare men valde att avvakta utifall att det skulle bli någon bugg eller att de var tvungna att rulla tillbaka t ex. Har haft kul med offline, så det gör mig inte så mycket. Hunnit till Act 3 nu efter att ha bitit i gräset på Act 2-bossen, var så sur igår för att jag borde haft typ sju mindre misslyckade försök om jag inte bara varit sjukt klantig... aja.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar