Fortsatt serverstrul för Wolcen

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Finns så otroligt mycket cry babies på nätet som gråter och kallar det värsta släppet någonsin... Är det första gången ni köper ett spel vid launch? Har du enbart spelat AAA-spel hela ditt liv?
Refunda spelet om du inte står ut med hur det är, men förvänta dig inte att en indieutvecklare kan lösa alla problem över en natt när det blev långt mer populärt än de någonsin kunna ana.

Trist att det inte går att lita på onlineläget är stabilt, skulle lirat igår med en polare men valde att avvakta utifall att det skulle bli någon bugg eller att de var tvungna att rulla tillbaka t ex. Har haft kul med offline, så det gör mig inte så mycket. Hunnit till Act 3 nu efter att ha bitit i gräset på Act 2-bossen, var så sur igår för att jag borde haft typ sju mindre misslyckade försök om jag inte bara varit sjukt klantig... aja.

Jag hade en del problem med Edric innan jag lärde mig alla faser.. borde jag vara orolig?😅

Medlem

Lite balanseringsändringar, suck. Om folk vill böla efter refunds pga serverissues så fine, men har inte stött på något gamebreaking i offline, hur jävla snyggt och härligt att lira som helst.

Alpha-stadie eller beta är det ju knappast. Fout76 var löjligt buggigt i jämförelse, och d3 lanseringen en katastrof på serverfronten.

Men folk är butthurt.

Medlem
Skrivet av Dunder:

4.7 miljoner står det på Wikipedia, har du andra siffror?

Det är lite skillnad i storlek på Blizzard och Wolcen också, lite skillnad i utvecklingsbudget, och antagligen stor skillnad i utvecklingstid också.

Och det faktum att Wolcen har gått utmärkt att spela lokalt, medan D3 inte gick att spela överhuvudtaget

Jag såg 3,5 miljoner sålda de först 24 timmarna, men det räknades inte pre-purchase in, men det ska ha varit uppe närmare 7-8 inom den första månaden och 12 innan året var slut.

Men visst det är klart att Wolcen har haft en mycket mindre budget, men dessa server problem med en egentligen inte borde varit ett problem. Enligt mig har dem missat 2-3 gigantiska saker som borde tänkts på och något de borde bortse ifrån.

Visst att de hade en peak på ca 2k spelare innan släpp, men vid ett fullt släpp så kommer majoriteten av spelare som köpt spelet i EA som inte hela tiden spelar eller tröttnat på det lilla innehåll det innebar kommer att komma tillbaka och se vad som hänt med spelet. Sedan har du dem som inte vill spela som beta testare (dvs Early access) men som haft ögonen på spelet ett tag. Samt att redan innan släpp så visste dem hur mycket spelet sålt under EA tiden så helt blinda borde dem inte varit.

Sedan att man faktiskt släpper spelet i det skicket samtidigt som man ökade priset på spelet, det har lämnat lite dålig eftersmak i munnen om man säger så.

Och faktum är dock att Wolcen inte alls varit eller är utmärkt att spela lokalt heller även om det i alla fall går att spela.
Stash grejer försvinner, framsteg försvinner och karaktärer har raderats. Massor av problem som torde vara begränsat till databas problemen med online delen finns också med i offline.
Spelet skulle egentligen behövt minst 1-2 månader till av finputsande och buggfixande innan release

Medlem
Skrivet av heady89:

Lite balanseringsändringar, suck. Om folk vill böla efter refunds pga serverissues så fine, men har inte stött på något gamebreaking i offline, hur jävla snyggt och härligt att lira som helst.

Alpha-stadie eller beta är det ju knappast. Fout76 var löjligt buggigt i jämförelse, och d3 lanseringen en katastrof på serverfronten.

Men folk är butthurt.

Du menar då förutom att saker som att karaktärer raderats inte är gamebreaking?

Bara för att andra spel varit sämre så gör inte det att denna release är bra, sent beta-stadie är inte helt fel att kalla det.

Medlem

Hade sjuka problem igår. Drabbades även av den uppenbara spelförstörande buggen att om man bjuder in någon som är längre fram än dig i story mode så packar det din karaktär. Symptom som uteblivna cinematics och missade Quest rewards. Man kan inte gå tillbaka i storien och fixa det. Konstigt att något så uppenbart inte fixades innan release

Medlem
Skrivet av heady89:

Lite balanseringsändringar, suck. Om folk vill böla efter refunds pga serverissues så fine, men har inte stött på något gamebreaking i offline, hur jävla snyggt och härligt att lira som helst.

Alpha-stadie eller beta är det ju knappast. Fout76 var löjligt buggigt i jämförelse, och d3 lanseringen en katastrof på serverfronten.

Men folk är butthurt.

Helt klart att du inte vet nåt om verkliga problemen i spelet

Medlem
Skrivet av magma:

Mina karaktärer försvann :/
Som tur är hade jag bara kört till lvl 9.

Jag kan inte säga om det kommer att hjälpa dig men på twitter skrev de:
"Characters/stashes/city building missing: If you're having any of these issues Online, please relaunch the game or relog your character until the issue is fixed. The data exists, but it's not returned by the database and it might require several attempts before it comes back."

Sjäv har jag försökt spela i online läget under söndagen och på måndag kväll. lyckades bara komma in och spela 30 minuter sent på söndagen. Jag tror jag ska vänta lite innan jag fortsätter. En stor FFXIV uppdatering kom precis så jag tänkte klara av lite saker där först.

Medlem
Skrivet av Owro:

Jag kan inte säga om det kommer att hjälpa dig men på twitter skrev de:
"Characters/stashes/city building missing: If you're having any of these issues Online, please relaunch the game or relog your character until the issue is fixed. The data exists, but it's not returned by the database and it might require several attempts before it comes back."

Sjäv har jag försökt spela i online läget under söndagen och på måndag kväll. lyckades bara komma in och spela 30 minuter sent på söndagen. Jag tror jag ska vänta lite innan jag fortsätter. En stor FFXIV uppdatering kom precis så jag tänkte klara av lite saker där först.

Tack för infon, får köra karaktär i offline-mode


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Tack för infon, får köra karaktär i offline-mode

En bugg verkar vara att stashen är olika beroende på vems game du är inne på. Går jag in en polares "Game" finns inga dyes eller stash men loggar jag tillbaka till mitt game finns det kvar där. Störande men de fixar dom nog till. Annars har jag efter runt 20 timmar inte stött på några jättestörande buggar förutom några märkliga spawns. Fantastiskt fint och roligt spel i övrigt.

Gnällkuk
Skrivet av Deekar:

Jag hade en del problem med Edric innan jag lärde mig alla faser.. borde jag vara orolig?😅

Njae, jag skulle nästan säga att Edric var svårare. Den här bossen är väldigt lik Belial från D3. Det gäller att vara mobil när han kör sina attacks som bränner marken, dubbla hp pots kan vara att föredra


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker spelet är högst mediokert. Obalanserat som tusan, bland/generic skills. 'talent trädet' är riktigt tråkigt mähä. Spelet har krashat ett flertal gånger, andra gånger har jag sprungit på softlocks och liknande, verkar lida av memory leak också. Men kommer väl lira klart det till helgen eller nått.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Njae, jag skulle nästan säga att Edric var svårare. Den här bossen är väldigt lik Belial från D3. Det gäller att vara mobil när han kör sina attacks som bränner marken, dubbla hp pots kan vara att föredra

Döda act2 bossen innan jobbet. Tyckte också Edric va svårare men helvete vilka feta bossar det är i detta spel!!!! Hoppas act3 bossen är lika mäktig!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Finns så otroligt mycket cry babies på nätet som gråter och kallar det värsta släppet någonsin... Är det första gången ni köper ett spel vid launch? Har du enbart spelat AAA-spel hela ditt liv?
Refunda spelet om du inte står ut med hur det är, men förvänta dig inte att en indieutvecklare kan lösa alla problem över en natt när det blev långt mer populärt än de någonsin kunna ana.

Trist att det inte går att lita på onlineläget är stabilt, skulle lirat igår med en polare men valde att avvakta utifall att det skulle bli någon bugg eller att de var tvungna att rulla tillbaka t ex. Har haft kul med offline, så det gör mig inte så mycket. Hunnit till Act 3 nu efter att ha bitit i gräset på Act 2-bossen, var så sur igår för att jag borde haft typ sju mindre misslyckade försök om jag inte bara varit sjukt klantig... aja.

Inte ens AAA spel fungerar ju direkt vid realease nu för tiden heller (om de någonsin gjort det).

Kolla bara Anthem som dessutom var helt trasigt till konsoler som ändå brukar klara sig rätt bra med sånt jämfört med PC eller RDR2 till PC senast. Finns gott om exempel. Stora PC-släpp brukar väl generera de allra fullaste forum trådarna här på FZ.se med diverse tricks för att din PC ska kunna spela nya spel

Medlem
Medlem

Helt sjukt att folk fortfarande försvarar spel som har problem med sina servrar vid release!! Det är 2020 nu!! Människor har en gåvan att lära sig av sina egna misstag lr helt enkelt tar lärdom av andras misstag.. Så ursäkten att det inte räknade med att det skulle ramla in 120k spelare vid release istället för dryga 10k är väl ok. Men resten av spelet då ? Fula cutscenes och buggiga och dialogerna ? Inputs lag och skillens funkar ibland health potsen regerarar inte på dina inputs och sen helt plötsligt så dricker snubben upp hela flaskan lr så har du otur och dör istället, inventory lagg. Dålig info vad alla statsen gör. Performance issuse. Server lag. Kan inte gå in i vissa dungeons, lika dant i slutet i act 3. Grafik buggar ibland blir det helt svart, lr så laddar inte spelet in allt. Så ibland måste du stänga av spelet och in igen för att kistan ska ladda in dina saker osv.. Bara ett fåtal av problemen som spelet har som inte ska vara där vid release.. så i verkligheten är spelet fortfarande i beta stadiet så v 0.8 lr 0.9 hade varit mer korrekt. Blir så trött!

12
Skriv svar