Wolcen: Lords of Mayhem

Medlem

Körde igenom det igen, fast online. Melee-klassen med bleeding edge eller vad den nu hette känns sjukt overpowered.
Inga större prestandaproblem, inga krascher, dock fortfarande lite knepigt att logga in.

Efter första akten när man fick achievement för att inte ha dött så blev man sjukt taggad på att ta denna


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Harakiri:

Act 3 finns en del i olika formationer av fiender. Dom är inte så jobbiga men det finns även i form av minibossar och en senare bossfight där skölden verkligen ställer till det.

När i Act3? Jag är på sista delen på kartan (tror jag) och har inte sett en enda än så länge?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Behöver tips:

Kör som pilbågsspeccad och nu kryllar det av fiender som har en mobil ogenomtränglig sköld.
Den enda skillen som tränger igenom är mitt regn av pilar. Men den kräver rage och rage får man inte då man träffar skölden.
Autoturret hjälper till viss del men den kräver också rage.

Känns drygt att behöva specca om sitt skillträd helt för att klara av bossar och fiender med den skillen.

Hade också problem med dem på min ranger (eller vad man nu kallar klassen). Har för mig att Phantom Blades var effektiv mot dem (och mot allt annat också).

Pilregnet var effektiv mot vanliga fiender i stora klungor, men väldigt hit-or-miss mot bossar, då det var svårt att få dem att stå still i regnet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

När i Act3? Jag är på sista delen på kartan (tror jag) och har inte sett en enda än så länge?

De finns i de 2 vingarna av det stora fortet där man rensar dessa och en miniboss i varje ände för att sedan öppna den stora porten för att komma vidare. Även en av minibossarna i ena vingen har skölden samt lite senare i spelet gör man en bossfight där en av bossarna och en del minions också har skölden.
Det är en gul heltäckande sköld runt dessa fiender som är ogenomtränglig för vanliga pilar.

Gnällkuk
Skrivet av Harakiri:

De finns i de 2 vingarna av det stora fortet där man rensar dessa och en miniboss i varje ände för att sedan öppna den stora porten för att komma vidare. Även en av minibossarna i ena vingen har skölden samt lite senare i spelet gör man en bossfight där en av bossarna och en del minions också har skölden.
Det är en gul heltäckande sköld runt dessa fiender som är ogenomtränglig för vanliga pilar.

Hmm, jag har ju öppnat porten men minns ingen fiende med någon sköld alls? Har utforskat varje litet hörn av varenda karta jag varit på.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, jag har ju öppnat porten men minns ingen fiende med någon sköld alls? Har utforskat varje litet hörn av varenda karta jag varit på.

Kan ju vara så att om man kör en Melee' inriktad karaktär så märker man inte detta. Skölden är ju en specifik motåtgärd mot Pistol/Pilbåge.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, jag har ju öppnat porten men minns ingen fiende med någon sköld alls? Har utforskat varje litet hörn av varenda karta jag varit på.

Det är en stor gul "bubbla" runt vissa, svårt att missa om man inte bara springer förbi dem


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Harakiri:

Kan ju vara så att om man kör en Melee' inriktad karaktär så märker man inte detta. Skölden är ju en specifik motåtgärd mot Pistol/Pilbåge.

Ah, jag kör hybrid-build. Main e mage och trollar från distans, sen har jag snurrande yxor när det blir närgånget.

Skrivet av Dunder:

Det är en stor gul "bubbla" runt vissa, svårt att missa om man inte bara springer förbi dem

Hmm, jag kanske inte reflekterade över det annat än att det var en variant på monster som kan vara gula :> Och eftersom jag varken kör pilar eller pistoler så kanske jag inte märkte att de inte tog skada eller dylikt, vet inte faktiskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur flyter spelet och servrarna? Har varit sugen hela veckan på att spela men har hållit mig borta pga föregående helgs strul.

Är det dags att öppna plånkan eller ska man avvakta?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ClockWise:

Hur flyter spelet och servrarna? Har varit sugen hela veckan på att spela men har hållit mig borta pga föregående helgs strul.

Är det dags att öppna plånkan eller ska man avvakta?

De senaste två dagarna har det rullat på bra för mig iallafall. Att spela online har inte varit några problem, och samma att lira coop.

När det kommer till coop dock så måste man fippla lite för att få det att fungera. Ibland händer det att din polare som du bjuder in har en mörk play-knapp, vilket gör att när de klickar play så kommer din kompis inte in i spelet. Det man får göra då är att göra henom till party leader, då ska bådas play-knapp vara ljus och då är det bara tuta och köra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De senaste två dagarna har det rullat på bra för mig iallafall. Att spela online har inte varit några problem, och samma att lira coop.

När det kommer till coop dock så måste man fippla lite för att få det att fungera. Ibland händer det att din polare som du bjuder in har en mörk play-knapp, vilket gör att när de klickar play så kommer din kompis inte in i spelet. Det man får göra då är att göra henom till party leader, då ska bådas play-knapp vara ljus och då är det bara tuta och köra.

Grymt!

Gnällkuk
Skrivet av ClockWise:

Hur flyter spelet och servrarna? Har varit sugen hela veckan på att spela men har hållit mig borta pga föregående helgs strul.

Är det dags att öppna plånkan eller ska man avvakta?

Spelet flyter honungslent fö. Om du spelat betan så är det stor skillnad tycker jag!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Spelet flyter honungslent fö. Om du spelat betan så är det stor skillnad tycker jag!

Har inte spelat betan alls visste inte ens om spelet fören någon vecka innan release ska se om jag kan få lite polare att hänka på till helgen.

Gen
Medlem

Fick Infinity Blades som spellcaster. Tydligen ska de vara riktigt bra men stör mig lite på att jag inte kan droppa in den skillen på vänster musknapp (alltså som huvudattack) utan bara på höger.

Inaktiv

Väldigt buggigt spel. Ibland öppnar sig dörrar men man kan inte gå igenom. Vissa trappor kunde jag inte gå upp för.
Lite server delay.
Blev utteleporterad ur banan av en boss och fick relogga.
Mest störigt är att min gubbe inte springer hela vägen fram till fienden ibland så man står å vevar en halvmeter ifrån.
Utvecklarna verkar inte ha koll på matematik. Står att jag ska få 100% mer av en buff men det stämmer inte.

Men ganska kul ändå på nåt sätt. Tänkte att jag kör igenom storyn en gång iaf. Så dyrt var det inte.

Medlem

Vissa talent-nodes är buggade och funkar inte, captured velocity är en av dom.

Medlem

Har inte kört online ännu, men offline har totalkraschat flera gånger för mig. Såpass att jag inte ens kan öppna aktivitetshanteraren utan jag måste logga ut från windows för att kunna göra nåt. Men annars så älskar jag spelet. Storyn är lite tråkig, men allt med skills och gate of fates osv är superroligt!

Medlem

Det kommer en ganska rejäl patch nu i veckan enligt deras forum som ska fixa många av problemen, och en till att vänta nästa vecka.

Medlem

Jag var helt okej med att inte kunna spela fram till Söndag kväll, jag hade hunnit ta mig till lvl 25 innan servern gick ner i 2 dagar från fredag till söndag kväll. Sen spelade jag en hel del söndag kväll och måndag större delen av dagen och kom till lvl 65.

Här börjar det roliga, jag transmutade i forgen, och vips, jag kan inte spela mer. Forgen har en bugg som gör så att ditt spel krashar vid uppstart, så vi är nu tusentals som inte kan spela alls sedan söndag/måndag.

Det sjukaste jag hört är detta, citat från deras egen announcement angående denna bugg som gör så att tusentals inte kan spela på en vecka till, MINST en vecka framöver utan att vi får spela alltså. Patchen som kommer för att fixa detta problem där vi inte ens kan starta spelet har en ETA på "maybe later this week", direkt citat från discord community manager.

"We can only perform one patch per week and we need to coordinate with our partners to push it."

Är det här något man någonsin har hört talas om? Sjukaste jag har hört i hela mitt liv.
Jag älskar spelet, jag kommer att fortsätta spela i tusentals timmar förmodligen så fort jag får spela igen. Men detta är otroligt jävla sjukt, hur fan kan det ens vara möjligt 2020?

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag var helt okej med att inte kunna spela fram till Söndag kväll, jag hade hunnit ta mig till lvl 25 innan servern gick ner i 2 dagar från fredag till söndag kväll. Sen spelade jag en hel del söndag kväll och måndag större delen av dagen och kom till lvl 65.

Här börjar det roliga, jag transmutade i forgen, och vips, jag kan inte spela mer. Forgen har en bugg som gör så att ditt spel krashar vid uppstart, så vi är nu tusentals som inte kan spela alls sedan söndag/måndag.

Det sjukaste jag hört är detta, citat från deras egen announcement angående denna bugg som gör så att tusentals inte kan spela på en vecka till, MINST en vecka framöver utan att vi får spela alltså. Patchen som kommer för att fixa detta problem där vi inte ens kan starta spelet har en ETA på "maybe later this week", direkt citat från discord community manager.

"We can only perform one patch per week and we need to coordinate with our partners to push it."

Är det här något man någonsin har hört talas om? Sjukaste jag har hört i hela mitt liv.
Jag älskar spelet, jag kommer att fortsätta spela i tusentals timmar förmodligen så fort jag får spela igen. Men detta är otroligt jävla sjukt, hur fan kan det ens vara möjligt 2020?

Jag har läst och sett sjukare saker. Gå ut och njut av livet, spela ett annat spel, umgås med familj och sambo/barn eller vad du nu har istället. Ta ett lugna-mig-piller och ta det lugnt så kommer du snart få spela.

Den lilla studion var inte alls beredda på detta tryck vid releasen. Tror dom jobbar förfullt för att fixa.

Medlem

Lirat ca 35h nu varav 20-25 i endgame och är redan less. Spelade inget alls igår. Är level 73-74 med en mage vars huvuddamage görs av Frost Nova (Winters Grasp) och på lvl 160 expeditions. Det är en kass version av D3 rifts (och D3 rifts är redan ett kasst upplägg till att börja med) utan variation, det är samma 5 maps med samma 5 bossar och jag har spelat exakt likadant sen första mappen på level 40 hela vägen till 160. Bygga hus grejen känns bara som något påklistrat extramaterial, crafting existerar i princip inte och är extremt barebones.

Kul spel ändå, trots sina bekymmer. Fick veta igår att %spell damage inte funkar, bara en sån sak. För mig är endgame extremt viktigt, storyn/kampanjen kunde inte bli mer ointressant, men tyvärr finns det inget riktigt endgame ännu. Kommer nog lägga det på hyllan ett halvår-år eller så och sedan titta in igen så kanske många problem är lösta och det finns lite content att syssla med

Medlem

Testade igår. Helt plötsligt hade flera timmar gått och klockan var 5 på morgonen.
Riktigt kul! Blir att spela mer ikväll!

Medlem
Skrivet av unoR:

Jag har läst och sett sjukare saker. Gå ut och njut av livet, spela ett annat spel, umgås med familj och sambo/barn eller vad du nu har istället. Ta ett lugna-mig-piller och ta det lugnt så kommer du snart få spela.

Den lilla studion var inte alls beredda på detta tryck vid releasen. Tror dom jobbar förfullt för att fixa.

Så du tycker det är helt okej att betala 400kr för ett spel som alla andra får spela, men inte du för att det är en game breaking bug som gör så att du blir bestraffad för att ha utnyttjat vad spelet har gett dig? Inte i en dag, inte i två, utan du blir utstängd i över en vecka.

Det här har inget med trycket att göra? Jag har accepterat trycket, accepterat att servrarna är nere pga trycket. Men att en sådan game breaking bug finns vid en release som gör att du inte kan spela alls, tills dom fixar det ca 1½ vecka senare. Ja, om du är okej med det, då är du väl en av dom som gärna kastar pengar i sjön på saker du inte kan använda. Vi delar åsikt här. jag förväntar mig att kunna spela ett spel som 80000 andra kan spela just i detta nu. Inte att jag ska bli utelåst för att dom har förbisett den största buggen i ett spels historia, någonsin.

Medlem

Är snart på act3 bossen och kan säga redan nu att detta har varit 10x roligare att lvla en gubbe på wolcen än vad det någonsin varit på något annat arpg-spel jag spelat.
Varierande miljöer och roliga, feta bossar!

Sen får man ju se hur endgame är. Endgame är viktigt i såna här spel! Men akterna har varit sjukt roliga!

Medlem

Bossarna behöver verkligen balanseras, blir dödad rakt upp och ner med fullt liv och sköld.
Ungefär som spelet trycker på en knapp och respawn skärmen dyker upp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Prixm:

Så du tycker det är helt okej att betala 400kr för ett spel som alla andra får spela, men inte du för att det är en game breaking bug som gör så att du blir bestraffad för att ha utnyttjat vad spelet har gett dig? Inte i en dag, inte i två, utan du blir utstängd i över en vecka.

Det här har inget med trycket att göra? Jag har accepterat trycket, accepterat att servrarna är nere pga trycket. Men att en sådan game breaking bug finns vid en release som gör att du inte kan spela alls, tills dom fixar det ca 1½ vecka senare. Ja, om du är okej med det, då är du väl en av dom som gärna kastar pengar i sjön på saker du inte kan använda. Vi delar åsikt här. jag förväntar mig att kunna spela ett spel som 80000 andra kan spela just i detta nu. Inte att jag ska bli utelåst för att dom har förbisett den största buggen i ett spels historia, någonsin.

Oj vad du är dramatiskt. Det är ett spel och likande saker har alltid skett, sker just nu och kommer fortsätta att ske.

Prova att balansera med en annan hobby i liknande lägen. Tänk på ditt hjärta


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Oj vad du är dramatiskt. Det är ett spel och likande saker har alltid skett, sker just nu och kommer fortsätta att ske.

Prova att balansera med en annan hobby i liknande lägen. Tänk på ditt hjärta

Vi är på ett spelforum. Vi diskuterar spel. Ett spel som har en katastrofal launch. Förstår inte din respons. Men jag är glad att du har råd att kasta bort pengar, grattis.

Medlem

Kan någon förklara varför online är viktigt? Jag menar, jag fattar om det är pvp mot andra, men finns det någon annan del i detta som gör att jag ska passa mig till online funkar? (jag gillar inte pvp i dessa spel, så offline funkar för mig om det vore enda saken jag missar..)


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Kan någon förklara varför online är viktigt? Jag menar, jag fattar om det är pvp mot andra, men finns det någon annan del i detta som gör att jag ska passa mig till online funkar? (jag gillar inte pvp i dessa spel, så offline funkar för mig om det vore enda saken jag missar..)

Spela med andra? 🙄

Medlem
Skrivet av Prixm:

Så du tycker det är helt okej att betala 400kr för ett spel som alla andra får spela, men inte du för att det är en game breaking bug som gör så att du blir bestraffad för att ha utnyttjat vad spelet har gett dig? Inte i en dag, inte i två, utan du blir utstängd i över en vecka.

Det här har inget med trycket att göra? Jag har accepterat trycket, accepterat att servrarna är nere pga trycket. Men att en sådan game breaking bug finns vid en release som gör att du inte kan spela alls, tills dom fixar det ca 1½ vecka senare. Ja, om du är okej med det, då är du väl en av dom som gärna kastar pengar i sjön på saker du inte kan använda. Vi delar åsikt här. jag förväntar mig att kunna spela ett spel som 80000 andra kan spela just i detta nu. Inte att jag ska bli utelåst för att dom har förbisett den största buggen i ett spels historia, någonsin.

Förstår exakt vad du säger/menar. Men tyvärr tror jag man får bara gilla läget även om det är surt. Mycket är emot studion här, saker av stor vikt som tex erfarenhet av släpp, är en indie studio med krystad penga binge och crew Största klotet kanske är spelarna.jag gick in väldigt tidigt i Wolcen. Folk spelade lite sen sket i det(typ dom fattade inte dom spelade alpha/beta) folk rapporterade inte buggar osv osv. När spelet nu blir zergat av tusentals spelare klart buggar hittas, kanske 100-tals buggar. Skumma är väl lite en del krashar järnet medans en del inte gör det alls osv. Själv har jag spelat ca 30h nu och 0 krasher i ett spel fick jag osynliga väggen annars har det rullar flawless. Säkerligen kommer dom lösa allt, men då studion är liten mm kommer det ta lite längre tid än om tex dice,ea eller någon annan stor studio hade dessa problem. Är man förbannad refund.

Skriv svar