Star Wars Jedi: Fallen Order hade mått bra av extra tid, erkänner Respawn

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order hade mått bra av extra tid, erkänner Respawn
Avstängd

EA: "Extra tid? Vad är det?"

Så kan man väl alltid tänka i hindsight! Men tycker spelet var bra, störde mig dock en del på kontrollerna som kunde varit tightare. Det var också mycket upprepning vad gäller pussel. Mycket en mix av Sekiro, Uncharted och ett till spel som jag inte kommer på namnet.

Jag gillade inte heller att det var så mycket monster och creatures, vill bara slakta stormtroopers och siths, men det är en smaksak. Undrar om vi någonsin får se den dära fullträffen vad gäller ett SW spel.

phi
Medlem
Medlem

Detta gäller ju 90% av alla spel och inte bara LUL EA R/gamingcirclejerk

Medlem

Jag tyckte om spelet. Det var bra 3,5/5

Ambassadör
Xbox

Jag tyckte det var väldigt trevligt!

Så pass att jag skrev en recension!


signatur

Jump in.

Medlem

Mycket bra spel, hade varit än bättre med mer polering.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Undrar om spelet blivit bättre iom patchar? Dvs är spelet närmare deras "vision" nu än när det släpptes eller är det bara mindre buggar?

Medlem

Väldigt vad EA får skit, ett nytt IP som kanske inte flyger och då lägga in 200milj extra i utvecklingen är riskabelt. Men nu är det upp till bevis med nästa del då första sålde väldigt bra att de lägger in mer pengar på utveckling.

Samtidigt så skulle de flesta spel som släpps må bättre av något extra år i utveckling. Men någonstans måste linjen dras. Hade det varit era pengar hade ni nog tänkt till en och två gånger.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Väldigt vad EA får skit, ett nytt IP som kanske inte flyger och då lägga in 200milj extra i utvecklingen är riskabelt. Men nu är det upp till bevis med nästa del då första sålde väldigt bra att de lägger in mer pengar på utveckling.

Samtidigt så skulle de flesta spel som släpps må bättre av något extra år i utveckling. Men någonstans måste linjen dras. Hade det varit era pengar hade ni nog tänkt till en och två gånger.

Håller med. Folk tycks ignorera vad Respawn själva sa rakt i nyheten; "But at the same time, we could play through it. It was good and we felt like fans were going to like it."

Det låter som att det inte var EA som tvingade de till att släppa spelet men att Respawn också höll med om beslutet, även om det hade mått bättre av ännu mer tid - vilket är särskilt lätt att säga nu efterhand när man vet vad fansen tycker om spelet.

Tycker man lyckades bra ändå, och folk verkar allmänt nöjda med spelet. Alla spel KAN bli bättre med mer utvecklingstid.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

En 8/10 på metacritic får väl betraktas som succe för EA. FZ-omröstningen ser ut att ligga på 7.3/10 i skrivande stund. Och fz-recensionen var väl på 6/10, om jag minns rätt.

Medlem

Får hoppas eventuell uppföljare får den tid som behövs.

Älskade spelet trots en del brister som jag hoppas inte förs med i en eventuell uppföljare.

Medlem

Spelet är väldigt bra på att göra det spelet vill göra känns det som, problemet för mig är väl att jag inte riktigt gillar de alltför tydliga platformsdesignade kartorna etc. (Delen på dathomir kändes för mycket typ.. Warcraft och för lite Star Wars också dock). Att mycket av speltiden var utforskande för att typ.. låsa upp lite olika färger på kläder kändes också rätt tråkigt. Hade nog föredragit mer "storyuppdrag" och fler men mindre miljöer egentligen. Det lite halvöppna gav mig inte så mycket förutom stress över att råka missa något och behöva backtracka, haha.

Hade inga problem med kontrollerna heller trots att jag körde med mus + tangentbord och det inte var rekommenderat. Sen kan man väl säga att det har fötts ett "nytt hopp" om att få fler Star Wars-spel i Singleplayer när det verkar ha gått bra för detta.

Medlem
Skrivet av phi:

EA-effekten.

Tackar EA för ett väldigt bra spel då!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Inte min typ av spel... linjärt som fasiken och egentligen inte mycket mer än ett plattformspel i 3D. Men sedan har man ju minnen från en tid då Knights of the Old Republic existerade med story och spel där det känns som att man har en "impact" på världen och dess story.

Men förnekar inte att det iaf är ett steg i rätt riktning.

Medlem

Gav spelet en 4a på FZ skalan. En 8a på standard skalan 10. Riktigt trevligt sci-fi äventyr med Uncharted & Tomb Raider vibbar. Ser fram emot uppföljare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ett bra lir, helt klart.

Medlem

Väldigt dåligt spel. 2 av 10

Spelet känns som en dålig kopia mellan Uncharted och Sekiro/Dark Souls utan dess själ. Striderna var så extremt dåliga då attacker från fiender inte telegraferades bra, man kunde inte göra annat än att bli träffad och det kändes som det inte ditt fel att du blev träffad. Jämför man detta med FromSoftwares mästervärk så är det stor skillnad.

Kontrollerna kändes också sega. Vet inte varför. Kändes bara som det var nån sorts delay på det man gjorde och att man rörde sig genom nånting hela tiden typ sirap.

Rekommenderas inte.


signatur

Den som vet vet.

Skrivet av Earthscum:

Väldigt dåligt spel. 2 av 10

Spelet känns som en dålig kopia mellan Uncharted och Sekiro/Dark Souls utan dess själ. Striderna var så extremt dåliga då attacker från fiender inte telegraferades bra, man kunde inte göra annat än att bli träffad och det kändes som det inte ditt fel att du blev träffad. Jämför man detta med FromSoftwares mästervärk så är det stor skillnad.

Kontrollerna kändes också sega. Vet inte varför. Kändes bara som det var nån sorts delay på det man gjorde och att man rörde sig genom nånting hela tiden typ sirap.

Rekommenderas inte.

Ja, absolut "mästervärk"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego: Så istället för att besvara min kritik så hoppar du på min stavning. Sååå moget av dig. Spelet är dåligt för min smak. Och som andra sagt alldeles för linjärt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag både håller med Respawn och skulle vilja ge dom en klapp på axeln för det första vettiga Starwars spelet på...hur länge? Sedan Kotor?

Ja, det fanns lite saker som kunde ha varit bättre, men inget jag märkte medan jag spelade och jag njöt verkligen av varje ögonblick.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Det var ok, kändes som en fattigmans From Software spel blandat med lite väl tydlig Tomb Raider/Uncharted platform. Förutom allt runt om grafiken då, vilket de fått till.

Tror dock inte att mer tid hade gjort sitt för detta spel, det kändes som det är folk som inte verkar ha något sinne för det lilla speciella som gjort detta och bara tagit från andra spel och gjort det sämre.

Avstängd

Jag tycker det var för kort spel och alldeles för linjärt för min smak. Kändes som man sprang efter "banor" och det gjorde man ju. Nä hoppas nästa spel dom gör är en helt öppen värld men man ska väl inte hoppas för mycket.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kanske en 3a egetligen men sänker till en 2a just för att det inte är acceptabelt att dläppa en så opolerad produkt under Star wars namnet. Små studios kan förlåtas för de inte når upp till potentialen men när man jobbar med ett av världens största franchaise så skiter man i julhandeln gör klart spelet och tjönar massor med pengar endå. Fast det e klart de var väl tvungna att få ut det innan Kennedy totalt dödade märket. Fråga Toys r Us hur bra Star Wars säljer .

Medlem

Jag förstår inte hur spelet kunde få så högt betyg överallt.

Medlem

Oj det här såg riktigt skoj ut, har hört talas om spelet innan men avfärdat det som "jaja bara ett till dåligt star wars spel utan att ens se någon gameplay". Blev lite sugen att skaffa faktiskt.

Medlem

Ska jag vara ärlig så var jag inte peppad på detta ö.h.t, då det såg ut som en sämre men nyare version av vissa tidigare singleplayer-spel, med en huvudperson som på något sätt verkade ännu tråkigare än herr Katarn. Förmodligen är det aningen hårt att tänka så, men jag är nog inte heller målgruppen för det. Kul att folk är överlag nöjda.

Blir KotOR3-ryktena på något sätt sanning så lär jag vänta med mer entusiasm...

Medlem

Jag gillade spelet, storyn och bossfighterna var najs. Men det är något med själva hoppandet och svingandet som inte riktigt funkar. Shadow of the Tomb Raider hade samma problem (dom två tidigare spelen i serien funkar dock klockrent när det gäller detta), är man någon pixel fel så misslyckas man istället för att lyckas, vilket gör att det blir svårt att få ett flow när man ska röra sig framåt.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

12
Skriv svar