Den officiella Star Citizen-tråden

Medlem
Skrivet av eCore:

Blir mer och mer sugen på det här.. Ni som spelar, hur flyger ni? Med keyboard + mouse eller med controller / Joystick?

Kör med keyboard + mouse, dom har lagt till auto gimbal på turretsen så det är lättare för dom som inte är så bra på spelet. Fungerar ungefär som autoaim.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Quake-konnässsör

@Ribcage: Det ska fungera bra, huvudsaken är att du tycker om joysticken. Många köper två Thrustmaster T160000 och kör dual joystick setup. Med dual joystick får man lite mera knappar och fungerar perfekt till Star Citizen. Men sen är också det om man tycker om att spela med två joystick, eller om man föredrar joystick och throttel istället.

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Förstår visionen och att pengarna går till att utveckla spelet. Det jag inte kan släppa är de absurda priserna för skepp. Det känns väldigt exkerande och girigt på något vis, kanske ändå bara är ett fint sätt att tacka de som stöttar utvecklingen? Kommer detta "nollställa" vid release? Oavsett så kan jag inte se en färdigställd produkt inom överskådlig framtid och vid säg patch 11.2 kan man fundera om man faktiskt inte har ett spel som är pay to win. Sedan kan man ju räkna med dålig PR och misstanke om scam när man har sådana "priser" och lång utvecklingstid är ju oundvikligt. Jag uppskattar att höra andras syn på detta men förstår om ni är less på diskussionen

I framtiden är det snack om att spelet kommer ha npcer som gör samma jobb som spelarna. Även dom kommer ha "pay2win skepp". Dock så kommer spelet va som Eve online några år efter release, fast istället för spelare som gör endgame saker så är det npcer som också gör det.

Priserna på skeppen varierar mycket, endel av dom är svindyra. Men dom skeppen är inte heller gjorda för en person. En Idris Frigate, behöver 10 pers för att kunna bemanna alla kanoner, kanske mer efter dom gjorde skeppet större. En Javelin Destroyer behöver 20 pers. Dock är det nästan omöjligt att köpa dom skeppen, dom säljs i så få antal. Och det tar bara några sekunder innan dom är slutsålda. Många organisationer kommer spara ihop ingame pengar för dom skeppen, dom kan inte heller ha för många sådana skepp i spelet. Med detaljerna dom har på skeppen så kan dom inte ha så många av dom på samma ställe. För det skulle orsaka en förödande effekt för vårat stackars grafikkort.

Dom flesta som spelar nu, kör med skepp kostar runt tusenlappen. Med rätt vapen och uppgraderingar så kan man ta det mesta.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

La till avsnittet Lag och ordning samt uppdaterade diagrammet för utvecklingen med en legend så man lättare förstår vad diagrammet visar.

LAG OCH ORDNING

Vissa delar av den här spelmekaniken är ännu inte implementerad och kan komma att ändras!
Idag finns det armistice zones (vapnen är obrukbara) i landningsområdena för att förhindra griefing men dessa kommer stegvis att ersättas av ett lagsystem. Olika territorier kan ha olika lagar och det gäller att hålla koll på dessa via mobiGlas när man anländer till ett nytt område.
Vad som anses som kriminell aktivitet kommer att förfinas med tiden men om man använder sin moraliska kompass bör man klara sig bra. Om man begår ett ringa brott kan man komma undan med böter som man kan betala i speciella automater. Man kan även hacka säkerhetsterminaler med ett hacking chip.
Det är värt att notera att det finns uppdrag som man bara kan bli erbjuden när man har en crime stat.

Men om man begår ett grovt brott eller underlåter att betala sina böter får man en bounty på sig. Blir man stoppad och skannad av UEE Security eller oskadliggjord av en bounty hunter nollställs idag din crime stat men från och med 3.9 hamnar du istället i fängelset.
I fängelset är det inte tid man avtjänar utan Merits. Merits kan man skaffa genom uppdrag i fängelset och på så sätt kan man korta av sin tid. Man kan även försöka att fly men för det krävs hjälp utifrån. Fängelset Klescher Rehabilitation Facility på månen Aberdeen kommer i 3.9 men övriga spelmekaniker är redan implementerade.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tror ni en sån här skulle fungera OK till spelet?
https://www.webhallen.com/se/product/296013-Thrustmaster-T-Fl...

Tänker så att jag även kan använda den till konsolspel där jag spelar mest.

https://www.webhallen.com/se/product/257012-Logitech-G-X52-Pr... Jag kör med denna och tycker den funkar bra. Hade en annan joystick innan i din prisklass, men det satt någon skit i spaken senare så den fastnade hela tiden.

Har inte använt den på länge nu, man borde kanske göra det för problemet jag hade innan var att musen var bättre med gimbal vapen, men efter dom lade till autoaim så tror jag denna är bättre.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Maddox:

Pris för skepp är delvis baserat på artificiell knapphet, de kan inte sälja en stor Cruiser eller exploration skepp billigt för då skulle alla köpa dem och det skulle förstöra spelupplevelsen om alla har de största och "bästa" skeppen. Stora skepp eller mer avancerade skepp kräver också mycket längre tid och utvecklare som jobbar på dem än ett litet enmanna skepp där alla resurser och mekanik i spelet kanske redan finns.

Multicrew skepp kommer också kräva en besättning som har speciella roller. Det är såklart lättare om alla är kompetenta spelare men spelare vill ofta ha någon ersättning för att spendera sin tid. I framtiden kommer man kunna anställa NPC karaktärer också vilket kommer kosta pengar beroende på hur kompetenta npc:er man vill ha och de ska också må bra.
Sen har vi hela bränsle, ammunition och reparationer också som kosta pengar så man kommer inte tjäna pengar på att använda större skepp om det inte är ett fraktskepp eller exploration skepp som hittar massor med värdefull information att sälja.

Medans skepp är en gåva som tack för att man spenderar en specifik summa i spelet så kommer de inte försvinna när Star Citizen släpps utan man kommer såklart få behålla det, men de som köpt massor med skepp kommer behöva betala för att använda dem och behöver verkligen tjäna pengar i spelet för att ha sin flotta redo.

Hela "scam" grejen är mest från folk som bara vill hata något och inte har någon insyn på spelutveckling. Stora spel tar flera år att göra och den stora skillnaden med Star Citizen jämfört med typiska AAA spel är att vi har fått vara med innan det ens börjades utvecklas. Andra stora spel sitter oftast i utveckling i flera år innan de annonserar det för allmänheten. Star Citizen har sedan 2012 publicerat 1362 videor på youtube där de pratar om utvecklingen och visar vad de jobbar på, vilka andra stora utvecklare gör det?

Jag förstår din syn på saken. Men jag gillar inte tanken på att man helt enkelt översatt kapitalismen till rymden. Är du en rikeman - varsegod köp din starcruiser, vill du kunna jobba med gruvverksamhet måste du ha kapital. Artificiell knappheten hade man kunna lösa på andra sätt. Även om slutprodukten är en perfekt simulering av rymden så kommer de som inte har pengar bara leva "The American dream", det är de med pengar som kommer vara i topp och bestämma. Jag tar som du förstår ut svängarna men hoppas du förstår mina tankar. Sedan att man får betala för bränsle och ammunition. Det tycker jag låter helt sjukt. Sen ska man inte kalla det scam om inte de som köper anser att de får vad de betalar för. Det finns väl liknande som plex I EVE men hela upplägget gör mig som otaggad. Känns inte som jag skulle komma ut i rymden och tänka, "här är vad som helst möjligt" om det är mitt kreditkort som bestämmer om så faktiskt är fallet.

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Jag förstår din syn på saken. Men jag gillar inte tanken på att man helt enkelt översatt kapitalismen till rymden. Är du en rikeman - varsegod köp din starcruiser, vill du kunna jobba med gruvverksamhet måste du ha kapital. Artificiell knappheten hade man kunna lösa på andra sätt. Även om slutprodukten är en perfekt simulering av rymden så kommer de som inte har pengar bara leva "The American dream", det är de med pengar som kommer vara i topp och bestämma. Jag tar som du förstår ut svängarna men hoppas du förstår mina tankar. Sedan att man får betala för bränsle och ammunition. Det tycker jag låter helt sjukt. Sen ska man inte kalla det scam om inte de som köper anser att de får vad de betalar för. Det finns väl liknande som plex I EVE men hela upplägget gör mig som otaggad. Känns inte som jag skulle komma ut i rymden och tänka, "här är vad som helst möjligt" om det är mitt kreditkort som bestämmer om så faktiskt är fallet.

Att sälja skepp är CIG:s enda inkomstkälla och om försäljningen minskade skulle dom bli tvungna att skära ner på personalstyrkan. Dom gör av med i princip allt som dom får in i nuläget. (Vilket gör det till världens sämsta scam btw )
Chris Roberts har också sagt, som ett försvar av skeppsförsäljningen, att han vill att både spelare med mycket tid och de med lite tid ska kunna ha kul i spelet.

Jag ska erkänna att det här är det som skaver mest för min del när det gäller Star Citizen.
Men jag tröstar mig med (precis som Maddox säger) att det är relativt få som kan köpa de större skeppen plus att en hel del av dessa "rikemän" inte kommer att vara särskilt bra på spelet och/eller inte ha tillräckligt med vänner för att bemanna dessa. Jag har sett en duktig pilot i ett mindre skepp nästan vinna mot en fullt bemannad Hammerhead och 4-5 supportskepp.

Vilket för mig till en annan aspekt och det är att vissa spelare kommer vara vansinnigt duktiga jämfört med nya spelare tack vare att dom kunnat spela spelet i flera år innan.

Som en ensam spelare kan organisationer vara ett större problem för när Star Citizen går Live och startskottet går kommer organisationerna redan ligga i startgroparna. Och som ensam spelare har du inte en chans om du hittat en bra mining resurs och 5-10 skepp kommer och ber dig snällt att lämna (om du har tur)

Så det finns en hel del "orättvisor" i spelet (som i de flesta MMO:s)

Det positiva är att Stanton systemet är stort, sjukt stort och chansen att man ska stöta på nån i de oövervakade områdena är liten. Och om det inte är nog är det prat om att ett andra system skall släppas i slutet på året.
Plus att efter en tid kommer inte ensamma spelare och organisationer tävla om samma resurser längre.

Jag förstår din oro (och delar den till viss del) men tror att det i stort inte kommer att påverka din upplevelse i spelet. Det är i alla fall vad jag intalar mig själv

Medlem
Ensam är ej stark

En sak som missas här här att star citizen kommer att slås ihop med alla servrar till en och samma senare tillfälle! och det innerbär att det blir svårare att spela själv med ett skepp, när det kommer, så kommer man kanske drabbas i större utsträckning av pirater och vissa som kan attackera dig oftare med tanke på att det blir massor av spelare på en o samma server..

Så visst det är lite dyrt att ha vissa skepp, men då är tanken att då kan man gå med i en organisation som både underlättar för dig som spelar mycket själv att kunna både få hjälp med att man samarbetar och kan hjälpa till att (mina) med en Mole miningskepp, och få betalt i ingamespengar för detta! och även escort av något slag kan man få hjälp med,
Sedan så kostar bränsle och ammo + moduler bara spelspengar i spelet och inte för riktiga pengar...!

Det som finns i shopen för UEC pengar är om man vill betala för riktiga pengar och lägga till lite i spelet som då är ett alternativ och man vill spendera riktiga pengar för ingamepengar och det är ju inte ett måste!

Man kan tjäna ingamepengar med bland annat att man kan leverera lådor till olika platser i början, eller attackera skepp i missions!
Det kommer att finnas även möjligheter att för ingamespengar att kunna hyra skepp inne i spelet för bara UEC pengar (ingamepengar) alltså kan man försöka tjäna dessa inne i spelet och sedan hyra stora som små skepp!!!!

Jag var själv tveksam till en början att skaffa detta spel, dels för att skeppen var för dyra ochdels för att spelet var buggigt till en början när jag skaffade det, men nu är jag jätteglad att ha spelet,Det är ju toppen av många spel!!!

Medlem

Brukar spela själv. Tycker det är rätt roligt att ta över npc hammerheads, så får man behålla npcerna som sitter i turretsen. Det är ända sättet man kan spela nu med npc multicrew.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Jag förstår din syn på saken. Men jag gillar inte tanken på att man helt enkelt översatt kapitalismen till rymden. Är du en rikeman - varsegod köp din starcruiser, vill du kunna jobba med gruvverksamhet måste du ha kapital. Artificiell knappheten hade man kunna lösa på andra sätt. Även om slutprodukten är en perfekt simulering av rymden så kommer de som inte har pengar bara leva "The American dream", det är de med pengar som kommer vara i topp och bestämma. Jag tar som du förstår ut svängarna men hoppas du förstår mina tankar. Sedan att man får betala för bränsle och ammunition. Det tycker jag låter helt sjukt. Sen ska man inte kalla det scam om inte de som köper anser att de får vad de betalar för. Det finns väl liknande som plex I EVE men hela upplägget gör mig som otaggad. Känns inte som jag skulle komma ut i rymden och tänka, "här är vad som helst möjligt" om det är mitt kreditkort som bestämmer om så faktiskt är fallet.

Det är väl kanske lite orättvist mot de som vill vara guildleaders och kunna erbjuda guilden de största skeppen men för vanliga spelare är det nog ingen större fara.

Jag har lätt råd med de största skeppen ingame men är inte intresserad för 5 öre. Jag planerar att köra mycket solo och gillar dogfighting så min strategi är att ha ett skepp som jag blir riktigt bra på och sedan ett som jag kan frakta lite saker med men ändå försvara mig.

Så jag har en Sabre som jag verkligen älskar att flyga och en Freelancer MIS. Jag skulle gärna vilja ha en Carrack med på sikt men den tänkte jag tjäna ihop ingame.

För MIG är det inte lockande att sitta i en port och ropa "Behöver 72 besättningsmän till för att köra min Javeline...". Visst någongång kommer jag säkert följa med någon Javeline ut o röja men det blir genom att parkera min sabre i dess hangar och chilla med övrig besättning i cantinen medan jag väntar på att vi når målet (eller blir anfallna). Känner inget behov att styra den besten själv.. Vill hellre ha en snabb responsiv liten fighter.

Kör med Wathog HOTAS och får ståpäls av den kalla metallen mot huden när jag på gasreglaget klickar över till uncoupled mode och sveper tätt förbi en asteroid samtidigt som jag cirkulerar runt för att avsluta skeppet som förföljt mig. Uncoupled mode och en grym HOTAS är sinnessjukt bra känsla.

Tyvärr lade de VR integreringen på is men spelet är fortfarande skalenligt för VR som jag förstått så kanske återupptar de detta längre fram. Får gåshud när man landar på vissa månar/planeter och ser solen gå upp. Kan bara tänka att göra det i VR samtidigt som man går runt och inspekterar de yttre skadorna på sitt skepp efter senaste eldstriden...

Medlem

Veckans community information från CIG,

Inside Star Citizen - Friends in low places handlar om friendslist/gruppchat samt fängelse spelmekaniken.

Star Citizen Live - Bobble madness visar in i minsta detalj hur man skapar en bobble head.

Den månatliga sammanfattningen från samtliga avdelningar för Januari släpptes också under veckan.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/174...

Road mappen uppdaterades även den men utan några större förändringar. Det verkar som om man fortfarande inte är klara med årets planering då varken 4.1 eller 4.2 har lagts till ännu. 3.9 ser ut att hålla tidsschemat.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Medlem

@JRico:
Bobblehead var ju kul för 6 år sedan, och att det tar mer än en timme per huvud.. alltså, va
Väl spenderade pengar
Disco Lando - Chris Roberts Bobblehead Gift https://youtu.be/ZODFO84CZpQ

Vad hände med tex. Logante(eller liknande), alltså det är ju en karaktär som ger spelmekanik och inlevelse, men det kanske är för komplicerat med spännande npc'er? Tanken var ju att denna karaktär skulle få liv i detta, men jag har inte hört något om Logante på år.
Wingman's Hangar ep022 . May 24, 2013 https://youtu.be/lc2DNKbg5cE?t=1156
eller
Wingman's Hangar ep025 . June 14, 2013 https://youtu.be/ZvicHV8wEoI?t=734

Tar man sedan "fängelse" som alla sedan kan rymma ifrån, sporrar inte det att bli kriminell?
Ett ställe man ska försöka komma till, ny spelmekanik(engaging gameplay), då man tröttnat på det man gjort tidigare?

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@JRico:
Bobblehead var ju kul för 6 år sedan, och att det tar mer än en timme per huvud.. alltså, va
Väl spenderade pengar
Disco Lando - Chris Roberts Bobblehead Gift https://youtu.be/ZODFO84CZpQ

Vad hände med tex. Logante(eller liknande), alltså det är ju en karaktär som ger spelmekanik och inlevelse, men det kanske är för komplicerat med spännande npc'er? Tanken var ju att denna karaktär skulle få liv i detta, men jag har inte hört något om Logante på år.
Wingman's Hangar ep022 . May 24, 2013 https://youtu.be/lc2DNKbg5cE?t=1156
eller
Wingman's Hangar ep025 . June 14, 2013 https://youtu.be/ZvicHV8wEoI?t=734

Tar man sedan "fängelse" som alla sedan kan rymma ifrån, sporrar inte det att bli kriminell?
Ett ställe man ska försöka komma till, ny spelmekanik(engaging gameplay), då man tröttnat på det man gjort tidigare?

Jag håller helt med, orkade inte ens titta på hela avsnittet.
Shower som dessa tar inte pengar från det som ska användas för utveckling utan från "Subscriber pengar" alltså spelare som betalar månatligt för att just detta ska kunna produceras (det var mer för att visa vad som krävs för att skapa en asset i spelet än för att faktiskt implementera ett bobble head). Men med det sagt så är dom nog, i just det här fallet, troligen inte så nöjda. Avsnittet ska tydligen vara det minst omtyckta hittills så förhoppningsvis tar dom det till sig.

Vad det gäller fängelset så är det inte så att du kan bara rymma direkt du hamnar där. Oavsett om du jobbar dig fri eller rymmer kommer du att troligen vara där i minst en timme kanske lite kortare. Jag har för mig att för att rymma måste du ha syre som du måste spara på dig (och betala för med Merits som du måste jobba ihop) eftersom ju längre in i grottsystemet du går desto mindre syre finns det. Sen måste du ha kompisar som fixar en dräkt åt dig och sen skjuter sig in med ett skepp för att hämta dig. Så om du håller på och fular dig så lär du separeras från övriga spelare en tid, precis som i verkligheten.
Sen kommer vissa absolut att vara kriminella/pirater. Det finns organisationer som har det som mål redan.

Medlem

Digital Foundry ska göra en serie om utvecklingen och tekniken bakom Star Citizen.
Efter att ha sett första avsnittet verkar serien väldigt kompetent och ingående så jag tänker posta avsnitten här i tråden i fortsättningen.
Här är det första avsnittet,

Medlem

Veckans community information från CIG,

Inside Star Citizen - The vehicle experience handlar bland annat om ett specialteam med uppgift att förbättra fordons-känslan plus lite annat smått och gott där reentry effekterna är mina favoriter från avsnittet.

Star Citizen Live: Conceptualization - Spaceship Ger oss en detaljerad inblick i skapandet av det asymmetriska skeppet Star Runner.

Star Citizen Pillar talk Dom stora grabbarna pratar om en del av vad som kommer hända med Star Citizen under 2020.

Road mappen har uppdaterats...knappt men 4.1 och 4.2 lyser fortfarande med sin frånvaro. 4.1 rapporteras komma "väldigt snart" (tm) dock.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Övriga nyheter
PTU 3.8.2 har reset testats 3 gånger med lovande resultat. (spelare har kvar sina pengar och köpta tillbehör samt skepp. Några få spelare har rapporterat att dom förlorat vissa saker så det finns en del förbättringar att göra.
Det här är goda nyheter då det finns en stor chans att det blir en riktig reset innan 3.9 men att vi efter det kommer att få behålla våra framsteg i större utsträckning än tidigare efter det.

Skeppet Carrack, ett av dom mest efterlängtade skeppen, som skall släppas med LIVE 3.8.2 har fortfarande inte synts till i PTU:n.

CitizenCon 2950 (2020) går av stapeln den 10 Oktober i år.
Denna gång hålls eventet i Los Angeles.
CitizenCon är en årlig Star Citizen och Squadron 42 mässa med massor av föredrag, oftast stora nyheter (Squadron 42 släpp datum kanske?) cosplay med mera där fans och utvecklare träffas och ibland tar några öl tillsammans.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/174...

Medlem

Veckans community information från CIG,

Inside Star Citizen: Moons and Carrack Swoons | Winter 2020 Utforskarskeppet Carrack och microTechs månar avhandlas.

Star Citizen Live: Adventures in Spaceships Richard Towler och Yogi Klatt (Vehicle Experience Team) svarar på frågor från spelarna.

Prison System AMA Luke Pressley & Eddie Hilditch (CIG) höll en AMA om fängelse systemet idag.
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Road mappen uppdaterades med bland annat 4.1 kolumnen. CIG håller fortfarande på med planeringen för 2020 så 4.2 kommer om några veckor. 4.1 kan också få en del tillägg den närmaste tiden.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

4.1
Object Push and Pull
Improved Throw
Missile Operator Mode
Ship AI: Hazard Awareness and Avoidance
FPS: Combat Improvements and Polishing
FPS: Realistic Weapon Handling
Mercury Star Runner
Behring GP-33 Grenade Launcher
Greycat FPS Multi-Tool Cutting Attachment

Medlem

Streamaren Morphologis går igenom ett av dom i särklass mest emotsedda skeppen i Star Citizen, Anvil Carrack. Skeppet är ute nu i PTU 3.8.2 men kommer till LIVE 3.8.2 om en vecka eller så.

Medlem

Andra delen i Digital Foundry serien tittar på detaljerna i Star Citizen.

Quake-konnässsör

Som @JRico länkade förut så har Anvil Carracken kommit ut till test miljön, ett skepp som många har väntat på ska komma ut till flygfärdigt skick. Gjorde en liten rundvandring på skeppet, inga kommentarer, enbart skeppljud och spelljud på denna video. Måste säga att de har gjort ett bra jobb med att få in så mycket utrymmen som möjligt i detta skepp, jämte mot andra skepp i samma storleksklass.

Oklippt ska man också säga.

Medlem
Skrivet av almblad:

Som @JRico länkade förut så har Anvil Carracken kommit ut till test miljön, ett skepp som många har väntat på ska komma ut till flygfärdigt skick. Gjorde en liten rundvandring på skeppet, inga kommentarer, enbart skeppljud och spelljud på denna video. Måste säga att de har gjort ett bra jobb med att få in så mycket utrymmen som möjligt i detta skepp, jämte mot andra skepp i samma storleksklass.

Oklippt ska man också säga.

En rejäl genomgång där @Almblad
Jag måste bara posta en bild från Hasgaha sen ska jag sluta tjata om Carracken... kanske.

Medlem

3.8.2 har gått LIVE!
Den kommer med Carracken, och vem vet, kanske lite färre resets från och med nu?

Härnäst kommer 3.9 i slutet på Mars.

Medlem

Då var det dags igen.
Denna veckas community information från CIG består av,

Inside Star Citizen: To Go or Not to Go | Winter 2020
Man går igenom den kommande överlevar spelmekaniken samt hur man bestämmer vad som ska finnas med i patcherna och vad som ska flyttas.

Star Citizen Live: Painting Planets
Star Citizens Senior Environment Artist visar upp funktioner och verktyg i den senaste planettekniken v4.

Road mappen
Denna vecka var det endast mindre ändringar förutom bomben att skeppet Idris! från Squadron 42 kommer vara en del av en serie av uppdrag. CIG håller fortfarande på med planeringen för 2020 så 4.2 kommer om några veckor. 4.1 kan också få en del tillägg den närmaste tiden.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Idrisen som kommer att ha en stor roll i kommande Squadron 42 kommer att hitta sin väg in i Star Citizen om en knapp månad. Det blir endast som ett "NPC" skepp så det är högst tveksamt om vi kommer att kunna ta kontroll över det.
Vi pratar om ett skepp som får alla andra skepp ingame för tillfället att se små ut. Med sina 242m i längd och 46m i höjd är det mer än dubbelt så långt och 3 gånger så högt som Caterpillern. Om vi kommer att kunna borda det kan vi räkna med en spelyta som matchar UT eller Quakes samtliga banor vid release. (ungefär )

Här är en guidad tour av idrisen från 2017 (minut 1 till 25)

Medlem

Vecka 10:s community information från CIG,

Inside Star Citizen: Idris Attack | Winter 2020
Handlar om nya coop uppdrag och annat smått och gott.

Star Citizen Live: All About Alpha 3.9
Todd Papy (Live Game Director) svarar på frågor om kommande kvartalspatchen 3.9 som släpps i slutet av Mars.

Den månatliga sammanfattningen februari 2020
Samtliga avdelningar rapporterar om vad man jobbat med i februari. Den här rapporten är alltid väldigt detaljerad, rekommenderad läsning om man är det minsta intresserad av spelutveckling.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/175...

Road mappen
Denna vecka flyttades Law System V2: Surrender till 4.0 och Cargo decks lades till i 4.1.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Inaktiv

Ge mig server meshing bara nu då!

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Ge mig server meshing bara nu då!

Om dom får server meshing att fungera som det är tänkt blir det skumpa
Tyvärr är det väl tveksamt om det blir klart i år.

Jag nöjer mig med att Stanton blir klart till sommaren,... äntligen!
Lite fler gameplay loops skulle vara trevligt under 2020 också.

Medlem

3.9 verkar bli en pirat patch. Många pirat uppdrag som dom ska lägga till som att boarda fängelse transporter och sno last från frakt skepp. Idris uppdraget kommer va nice, dock kommer man inte kunna boarda den för dom har bara lagt till utsidan på skeppet, med bemannade turrets.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Sant, synd att man är så laglydig
Men det ska bli intressant att se hur det tas emot.
New babbage med dess månar och nya uppdrag ser jag fram emot rejält.

Det påminner mig, har dom nämnt nåt om det kommer grottor till månarna i 3.9?

Medlem

@JRico: Jag tror inte det, då borde de lagt till is grottor som en egen kategori.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Vecka 11:s community information från CIG,

Inside Star Citizen: Dropship Delight | Winter 2020
Denna vecka handlar ISC om kommande ändringar och förfining av mining mekaniken samt går igenom det kommande skeppet Esperia Prowler.

Star Citizen: Calling All Devs - Squadron 42
Star Citizen Live ersattes av en special Calling all devs denna vecka med fokus på Squadron 42. Den stora nyheten är att Brian Chambers nu styr skutan som är Squadron 42 och att Erin Roberts tar över Star Citizen PU. Man förklarar även varför Roadmappen för Squadron 42 i sin nuvarande form inte fungerar till skillnad mot Star Citizens ditto.

Road mappen
Denna vecka hade bara med sig mindre ändringar. CIG håller fortfarande på med planeringen för 2020 så 4.2 kommer om några veckor. 4.1 kan också få en del tillägg den närmaste tiden.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

AMA - Player Status System
CIG höll även en AMA på Spectrum angående Spelar status systemet. Där svarade de på hur värme, kyla, mat och dryck mm kommer att påverka spelaren inom en snar framtid.
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Medlem
Skrivet av Maddox:

@JRico: Jag tror inte det, då borde de lagt till is grottor som en egen kategori.

Goda nyheter, i patch notes för evocati 3.9 så står grottor med för MicroTech, Clio, Euterpe och Calliope.
Okänt om det är isgrottor dock.

Skriv svar